• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3715 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ دي

چهره‌ها- خبرها

دزدي ادبي يك عضو تيم ترامپ
يك چهره رسانه‌اي محافظه‌كار كه از سوي دونالد ترامپ، رييس‌جمهور منتخب امريكا به عنوان مقام ارشد ارتباطي در يكي از نهادهاي مهم منصوب شده، متهم است، در كتابي كه در سال ۲۰۱۲ منتشر كرده دست به سرقت ادبي زده است. رييس‌جمهور منتخب امريكا اين چهره را كه مونيكا كرولي نام دارد و به عنوان مفسر شبكه فاكس نيوز و مجري يك برنامه راديويي فعاليت كرده در مقام پست ارشد ارتباطاتي و روابط عمومي در شوراي امنيت ملي امريكا منصوب كرده است. شبكه سي‌ان‌ان در گزارشي اعلام كرد، بعد از بررسي كتاب منتشر شده از سوي كرولي، دريافته كه بالغ بر ۵۰ بخش از اين كتاب كپي‌برداري است و تنها تغييراتي جزيي در آنها اعمال شده است. اين بخش‌ها از منابعي شامل مقاله‌هاي خبري، وب سايت‌ها، گزارش‌هاي انديشكده‌ها و ويكي‌پديا كپي شده‌اند. به عنوان مثال يك بخش مربوط به حوزه اقتصاد تقريبا به طور مستقيم كپي‌برداري از يك مقاله منتشر شده در سال ۲۰۰۹ در پايگاه اينترنتي اينوستو پديا است. با اين حال تيم ترامپ از كرولي در يك بيانيه دفاع كرد و گفت: بصيرت استثنايي و كار سنجيده او درخصوص ايجاد تحول در كشور دقيقا همان چيزي بوده كه باعث انتخاب او براي خدمت در دولت ترامپ شده است. در اين بيانيه آمده است: هرگونه تلاش براي بي‌اعتبار كردن مونيكا حمله با انگيزه‌هاي سياسي است كه هدفش پرت كردن حواس‌ از مسائل واقعي پيش روي كشور است.

اسناد موثق پليس رژيم صهيونيستي از فساد نتانياهو
روزنامه هاآرتص فاش كرد كه پليس رژيم صهيونيستي نوارهاي ضبط شده‌اي در اختيار دارد كه اتهامات عليه بنيامين نتانياهو درباره پرونده فساد را ثابت مي‌كند. به گزارش ايسنا، اين روزنامه عبري زبان نوشت: اين پرونده بر تماس‌هاي ميان بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل و تجار درباره امتيازهاي متقابل متمركز است. پليس نوارهاي ضبط شده‌اي از اين تماس‌ها دارد. اين تماس‌ها نشان مي‌دهد كه نتانياهو قراردادي را با يك تاجر امضا كرده كه براساس آن وي از ماندن نتانياهو در قدرت حمايت كرده و نتانياهو نيز در مقابل از نفوذش براي دستيابي اين تاجر به اموال هنگفت استفاده مي‌كند. اين روزنامه نوشت: وجود اسناد و مدارك درباره اين پرونده تحقيقات جنايي فوري را مي‌طلبد. اين اسناد از نوع اسنادي بوده كه منشي ايهود المرت، نخست وزير سابق اسراييل عليه وي ارايه كرده بود و همچنين شامل نوارهايي است كه صداي نتانياهو در آن ضبط شده است. اين روزنامه به نقل از افرادي كه اواخر هفته گذشته با نتانياهو صحبت كرده‌اند، نوشت كه نتانياهو از ارايه اين اسناد و مدارك كه عليه وي وجود دارد شوكه شده است. اين اطلاعات كه هاآرتص آن را «بمب ساعتي» توصيف كرده، به آويچاي مندلبليت، مشاور قضايي دولت رسيده بود اما وي براي چند ماه اهميت زيادي به اين موضوع نداد. با اين حال اواخر هفته گذشته آن را از بعد كيفري مساله بسيار خطرناك و چالشي عليه قوانين دانست. بعد از اينكه مندلبليت اطلاعات را از مردم مخفي كرد اكنون تلاش مي‌كند تا داستاني بسازد كه به نفع نتانياهو باشد. شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي پيش‌تر فاش كرده بود كه نتانياهو از جان كري، وزير خارجه امريكا خواسته به ارنون ملچان، سرمايه‌دار و كارگردان امريكايي ويزاي ورود به امريكا داده شود. براساس پرونده دومي كه به «پرونده ۱۰۰۰» معروف است، ملچان به نتانياهو هداياي فاخري داده است. ملچان از كارگردانان برجسته سينماي «هاليوود» به شمار مي‌رود كه ۱۰ درصد از سهام شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي را در اختيار دارد.

كشته شدن دو مظنون تروريستي در شمال رياض
وزارت كشور عربستان روز گذشته اعلام كرد، دو مظنون تروريستي در جريان عمليات نيروهاي اين كشور در شمال رياض كشته شدند. به گفته سرلشگر منصور تركي، سخنگوي وزارت كشور عربستان، افراد كشته شده در حال آماده شدن براي انجام يك حمله تروريستي بوده‌اند. وزارت كشور عربستان در بيانيه‌اي اعلام كرد، نيروهاي امنيتي توانستند محل حضور فرد خطرناكي به نام طايع سالم بن يسلم الصيعري با مليت عربستاني را رصد كنند كه به سبب نقش خطرناكش در ساخت كمربندهاي انفجاري كه در چندين عمليات تروريستي به كار رفتند، تحت تعقيب قرار داشت. وي در منزلي در محله الياسمين در شمال رياض به همراه شخصي به نام طلال بن سمران الصاعدي كه او نيز تابعيت عربستاني داشت، پنهان شده و آن منزل را به لانه‌اي تروريستي براي ساخت مواد منفجره و كمربندهاي انفجاري و بمب‌ تبديل كرده بودند. به گزارش روسيا اليوم، در اين بيانيه آمده است كه نيروهاي امنيتي محل را تحت محاصره قرار دادند و در عين حال از آن دو خواستند تا تسليم شوند اما آنها مخالفت كرده و در تلاش براي فرار از آنجا، به نيروهاي امنيتي تيراندازي كردند. اين عمليات به كشته شدن دو تروريست و زخمي شدن يكي از نيروهاي امنيتي انجاميد كه به بيمارستان منتقل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون