• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

همزمان با يك سالگي برجام از دستاوردهاي برجامي صنعت خودرو رونمايي شد

عرضه دو محصول جديد دانش ‌بنيان از سوي ايران خودرو

 با گذشت يك سال از اجرايي شدن برجام، ثمره اين اتفاق در حوزه‌هاي مختلف صنعت و اقتصاد ديده مي‌شود. اگرچه قرارداد با پژو پس از برجام، انتقادات فراواني را به دنبال داشت اما حالا با رونمايي از طراحي و توسعه دو محصول از اين قرارداد، انتقادات از سوي كساني كه مدعي بي‌ثمر بودن برجام به ويژه در صنعت خودرو بودند تا حدي كمرنگ مي‌شود.
در اين راستا، گروه صنعتي ايران خودرو مطابق با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و براساس استراتژي صنعت خودرو ايران در پسابرجام، ارتقا و طراحي محصولات جديد را در دستور كار قرار داده و بر همين اساس براي نخستين ‌بار طراحي
پژو i 207صندوق‌دار در ايران را انجام داده كه در نوع خود در جهان منحصر به فرد است. همچنين مدل جديدي از خودرو دنا با عنوان دنا پلاس نيز طراحي شده است.  ‌روي پروژه پژو i ٢٠٧ و دنا پلاس 95ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده و افزايش ظرفيت صنعت خودرو را در پي داشته است.
طراحي اين دو خودرو براساس اصول توليد دانش‌بنيان است كه براي نخستين‌‌بار در ايران انجام شده و گام بزرگي در راستاي توسعه و گسترش سهم بازار بزرگ‌ترين شركت خودرويي كشورمان به شمار مي‌رود.
طراحي دانش‌ بنيان براي حفظ سهم بازار
قائم مقام معاونت طراحي و توسعه محصول جديد ايران خودرو در نشست طراحي نخستين پژو i  207صندوق‌دار در ايران و معرفي دنا پلاس كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طراحي محصولات جديد از اهداف راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو به شمار مي‌آيد و در اين راستا دو محصول جديد i 207صندوق‌دار و دنا پلاس براي عرضه به بازار مهيا مي‌شوند. كيوان وزيري تاكيد كرد: اجراي پروژه طراحي پژو 207i صندوق‌دار در مركز طراحي و توسعه محصولات جديد ايران خودرو 10ماه زمان و حدود500 ميليارد ريال نيز هزينه داشته و پيش‌بيني مي‌شود در نيمه نخست سال96 تجاري‌سازي شده و به بازار عرضه شود. وزيري ادامه داد: پژو  207i براساس تمايل مشتريان ايراني به خريد خودروهاي صندوق‌دار و به عنوان يك خودرو خانواده طراحي شده تا گامي جديد در راستاي افزايش رضايت مشتريان و حفظ سهم بازار برداشته شود. قائم مقام معاونت طراحي و توسعه محصول جديد ايران خودرو و رييس مركز تحقيقات اين شركت همچنين با اشاره به تغييرات اين محصول متذكر شد: تغييرات پژوi 207 صندوق‌دار شامل سپرهاي عقب جديد، اسپويلر، چراغ عقب جديد و دوربين ديد عقب است. در اين خودرو افزايش سطح استانداردهاي ايمني نيز مد نظر قرار گرفته است.

گام بزرگ ايران خودرو در توليد
«دنا پلاس»
اين مسوول ايران خودرو در ادامه اين نشست گفت: همچنين متخصصان و مهندسان گروه صنعتي ايران خودرو در مركز طراحي و توسعه اين خودروسازي، مدل جديدي از محصول دنا را طراحي كرده‌اند. وزيري با اشاره به اينكه طراحي خودرو دنا پلاس صرفا توسط كارشناسان ايران خودرو انجام شده است، تصريح كرد: در ساخت ماشين‌آلات مورد نياز خط جديد توليد، همكاري‌هايي با شركت‌هاي بين‌المللي صورت گرفته است. وي همچنين به زمان و هزينه اجراي اين پروژه هم اشاره كرد و افزود: اجراي پروژه دنا پلاس 14ماه طول كشيده و ايران خودرو بيش از 500 ميليارد ريال براي آن سرمايه‌گذاري كرده است. دنا پلاس نخستين خودرو داخلي است كه با 4 ايربگ ساخته شده و از اين جهت در سطح مطلوبي از استانداردهاي ايمني قرار دارد.
وزيري با بيان اينكه دنا پلاس داراي امكانات و تجهيزاتي است كه براي نخستين ‌بار در يك خودرو ساخت داخل با برند ملي وجود دارد، افزود: اين محصول با طراحي و نصب كيسه‌هاي هواي جانبي با 4 ايربگ وارد بازار مي‌شود. همچنين دنا پلاس نخستين محصول ملي است كه با سان‌روف In-Built، دوربين ديد عقب و جايگزيني سيستم چند رسانه‌اي جديد با مالتي مدياي فعلي به بازار عرضه مي‌شود. وي به ديگر تغييرات اين خودرو نيز اشاره كرد و گفت: تحول گرافيك داخلي چراغ‌ها باعث جذابيت بيشتر خودرو شده البته شكل كلي چراغ و ابعاد فيزيكي آن بدون تغيير باقي مانده است. وزيري ادامه داد: افزودن لامپ‌هاي ال‌‌اي‌‌دي به خودرو به عنوان چراغ ديد در روز يا روزنما(daytime running lights) و نيز چراغ‌هاي كوچك
(position lights) از جنس نئون كه در خودروهاي روز دنيا مثل آئودي، ب ‌ام و، مرسدس بنز و... هم ديده مي‌شوند ازجمله تغييرات در چراغ‌هاي اين خودرو به شمار مي‌رود. در چراغ‌هاي عقب نيز تغييراتي، البته كمتر از جلو، اعمال شده و چراغ‌هاي كوچك نئوني در اين قسمت نيز ديده مي‌شود. قائم‌مقام معاونت طراحي و توسعه محصول جديد ايران از ديگر مشخصات دناپلاس را طراحي خطوط روي درهاي جانبي دنا پلاس مانند خودروهاي مدرن امروزي و امتداد آن به روي گلگير عقب عنوان كرد. گفتني است، اين بهبودها براساس نيازسنجي بازار و خواست مشتريان انجام شده و با عرضه آن نياز اين بخش از بازار و مشتريان پوشش داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون