• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

عددنوشت

افزايش ظرفيت انتقال نفت

يك مقام مسوول با اشاره به آغاز بهره‌برداري از فاز اول مركز انتقال نفت منطقه غرب كارون، گفت: با اجراي اين پروژه، ظرفيت انتقال نفت ايران تا پايان امسال ۳۰۰ هزار بشكه افزايش مي‌يابد. به گزارش شركت ملي نفت، سيروس آقاجري با اشاره به آغاز شمارش معكوس راه‌اندازي پروژه تلمبه‌خانه نفت غرب كارون، گفت: پيش‌بيني مي‌شود اين طرح تا پايان امسال با ظرفيت انتقال روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشكه نفت‌خام، در مدار بهره‌برداري قرار بگيرد. مجري احداث خط لوله و تاسيسات جانبي انتقال نفت‌خام ميادين غرب كارون در شركت ملي نفت با اشاره به تامين كالا و تجهيزات اساسي اين طرح نفتي، تصريح كرد: در حال حاضر راه‌اندازي اين تلمبه‌خانه به مرز ۹۰ درصد پيشرفت رسيده است و فاز اول اين پروژه با هدف انتقال نفت خام سنگين انجام مي‌شود. اين مقام مسوول با اشاره به سرمايه‌گذاري حدود ۳۰ ميليون يورويي در بخش ارزي اين پروژه، اظهار داشت: در حال حاضر در آستانه برگزاري مناقصه انتخاب پيمانكاران، با هدف افزايش ظرفيت انتقال نفت از ۳۰۰ هزار بشكه به يك ميليون بشكه در روز هستيم.
ارزش روز سهام براي هر نفر

50 درصد ارزش اسمي سهام عدالت به دليل عدم تسويه كامل بدهي‌ها از محل سود سهام، آزاد خواهد شد. به گزارش فارس، طرح واگذاري سهام عدالت در سال 1385 با تصميم دولت وقت به صورت پايلوت و پس از گذشت چند ماه به صورت سراسري به مردم واگذار شد تا يكسري از شركت‌هاي داراي ارزش و داراي ثروت به‌طور عادلانه‌اي ميان مشمولان تقسيم شود. بر اساس اين گزارش، سهام عدالت به ارزش اسمي يك ميليون تومان براي هر نفر تخصيص داده شد و قرار شد تا هزينه تهيه آن از محل سود سهام شركت‌هاي حاضر در دارايي‌هاي سهام عدالت تامين شود تا در مدت 10 سال يعني شهريور 95، به‌طور كامل تسويه و در اختيار مشمولان قرار گيرد. طبق گفته يك مقام مسوول اگر كل دارايي‌هاي سهام عدالت 60 هزار ميليارد تومان درنظر گرفته شده و بر تعداد كل جمعيت مشمولان تقسيم شود، ارزش روز سهام عدالت براي هر نفر به محدوده يك‌ميليون و 200 هزار تومان خواهد رسيد.


افزايش صادرات نفت به

معاون وزير نفت از فروش بطور متوسط روزانه ۲ ميليون و ۸۳۰ هزار بشكه نفت و ميعانات گازي در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال حدود ۲۹ ميليارد دلار نفت صادر شده است. به گزارش وزارت نفت، اميرحسين زماني نيا درباره آخرين وضعيت صادرات نفت خام و ميعانات گازي ايران، گفت: متوسط صادرات روزانه نفت خام و ميعانات گازي ايران در ۹ ماهه ابتداي امسال حدود ٢ ميليون و ٥٧٠ هزار بشكه در روز بوده است. معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت با اعلام اينكه حجم صادرات نفت و ميعانات گازي ايران آذر ماه امسال (دسامبر ٢٠١٦) به بيش از ٢ ميليون و ٨٣٠ هزار بشكه در روز رسيده است، تصريح كرد: به عبارت ديگر صادرات نفت خام و ميعانات گازي كشور در مقايسه با دوره تحريم به بيش از دو برابر افزايش يافته است.


كاهش قيمت زعفران

عضو شوراي ملي زعفران ضمن انتقاد از تاخير وزارت جهاد و گمرك در ارايه آمار توليد و صادرات اين محصول، از كاهش حدود ۳۰۰ هزارتوماني قيمت هركيلوگرم طلاي سرخ در ۲ هفته اخير خبر داد. علي حسيني در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه ميزان توليد زعفران در سال جاري ۳۶۰ تن پيش بيني شده بود، اظهارداشت: به دليل وقوع سرمازدگي ميزان نهايي توليد قطعا از اين ميزان كمتر است. وي با اشاره به اينكه حدود يك ماه از اتمام برداشت زعفران در كشور مي‌گذرد، اضافه كرد: متاسفانه هنوز وزارت جهاد كشاورزي ميزان توليد اين محصول را در سال جاري اعلام نكرده درحالي كه با گذشت حدود ۱۰ روز از اتمام برداشت محصول اين كار به راحتي قابل اجرا است. عضو شوراي ملي زعفران همچنين از ثبات نسبي شرايط بازار خبر داد و افزود: درحال حاضر قيمت هركيلوگرم زعفران حداقل ۴ ميليون و ۶۰۰ هزارتومان و حداكثر ۵ ميليون و ۸۰۰ هزارتومان است ضمن اينكه حدود دو هفته اخير قيمت هركيلوگرم از اين محصول بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان ارزان شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون