• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3733 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ بهمن

نهاونديان در نخستين جلسه هيات ويژه بررسي حادثه پلاسكو:

هدف، ارايه راه‌حل براي عدم تكرار حوادث مشابه است

گروه سياسي| نخستين جلسه هيات ويژه بررسي حادثه پلاسكو به رياست محمد نهاونديان، رييس دفتر رييس‌جمهوري برگزار شد. هياتي كه متشكل از چهره‌هاي شاخص علمي از دانشگاه‌هاي معتبر كشور است و طي حكمي از سوي حسن روحاني تعيين شدند، ديروز در نهاد رياست‌جمهوري تشكيل جلسه دادند تا نخستين گام براي تهيه گزارش ملي از اين فاجعه را در مدت زماني دو ماهه براي ارايه به مردم بردارند. هدف اوليه اين نهاد آنگونه كه از اظهارات رييس‌ دفتر رييس‌جمهوري برمي‌آيد، بررسي حادثه ساختمان پلاسكو، ارايه راه‌حل و اصلاحات ساختاري و مديريتي براي عدم تكرار حوادث مشابه است. به گزارش ايرنا، محمد نهاونديان روز يكشنبه در نخستين جلسه هيات ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو كه به دستور رييس‌جمهوري و با حضور اعضاي هيات وزيران و مسوولان ذي‌ربط برگزار شد، با اشاره به اينكه حادثه ساختمان پلاسكو با وجود ابعاد و خسارت‌هاي تلخ، صحنه جانفشاني آتش‌نشانان ايثارگر، همگرايي و همكاري دستگاه‌ها و نهادها براي خدمت و نيز جلوه همدلي مردم شد، بر لزوم عملكرد مستقل، علمي و آزادانه هيات ويژه و همكاري همه دستگاه‌ها و نهادها در اين زمينه تاكيد كرد. رييس دفتر رييس‌جمهوري حادثه ناگوار پلاسكو را نماد همدلي مردم و همگرايي دستگاه‌ها دانست و به تركيب غير سياسي اين هيات اشاره و اظهار كرد: با دستور رييس‌جمهوري اين هيات شامل تركيبي علمي، غير دولتي و غيرسياسي است كه چهره‌هاي برجسته تخصص‌هاي مختلف و نهادهاي مدني و مهندسي در آن حضور دارند تا با هدف حفظ و ارتقاي سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي فرآيند حادثه را بررسي و به ملت گزارش دهد.
هيات ويژه به دنبال مقصرسازي نيست
محمد نهاونديان اغراض سياسي و جناحي را آفتي بزرگ در مسائل كلان و ملي با جامعه دانست و تاكيد كرد: هيات ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو، هرگز به‌دنبال مقصر‏سازي نبوده بلكه از مهم‌ترين اهداف آن، ارايه راه‌حل و اصلاحات ساختاري و مديريتي براي عدم تكرار حوادث ‏مشابه در آينده است. نهاونديان افزود: آگاهانه تصميم گرفته شد تا هيچ دستگاه خاصي متولي اين هيات نباشد تا هيات با استفاده از جايگاه ويژه انتصاب از سوي رييس‌جمهوري و با استقلال و آزادي نظر، وظيفه ملي خود را انجام دهد اما همكاري همه قوا، دستگاه‌ها و نهادها امري ضروري براي تحقق ماموريت ملي اين هيات است. رييس دفتر رييس‌جمهوري ابراز اميدواري كرد كه اين هيات هر چه سريعتر گزارشي جامع، تخصصي و علمي از حادثه ارايه دهد تا ضمن التيام روحي جامعه، زمينه‌ساز اصلاحات احتمالي لازم در قوانين، رويه‌ها و ساختارهاي مديريتي با هدف عدم وقوع چنين حوادثي شود.
در اين جلسه همچنين عبدالرضا رحماني‌فضلي،  عباس آخوندي، مصطفي پورمحمدي، علي ربيعي،  محمدباقر قاليباف، محمد سعيدي‌كيا ، عباس جعفري ‏دولت‌آبادي و اعضاي هيات ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو ضمن ارايه ‏توضيحاتي درباره علل و عوامل وقوع حوادث مشابه و ضرورت‌هاي مديريت بهينه بحران، بر استقلال هيات ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو ‏و همكاري همه‌جانبه همه بخش‌ها با اين هيات در اين امر خطير ملي، تاكيد كردند. محمدتقي احمدي رييس و ديگر اعضاي هيات ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو نيز در اين جلسه اعلام كردند كه با رويكرد مستقل، علمي، تخصصي، جامع و مساله‌شناسي همراه با راه‌حل‌هاي مديريتي به بررسي حادثه و گزارش آن خواهند پرداخت و از نظرات كارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌هاي تخصصي بهره خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون