• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3795 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

واكنش مسجد‌جامعي به ادعاي قاليباف: تعطيلي شوراياري توسط دولت؛ شوخي تلخ انتخاباتي است

عضو شوراي شهر تهران به سخنان قاليباف در مناظره اخير درخصوص تعطيلي شوراياري‌ها توسط دولت واكنش نشان داد و آن را يك شوخي تلخ انتخاباتي دانست. احمد مسجدجامعي در صفحه اينستاگرام خود با اشاره به نخستين مناظره كانديداي رياست‌جمهوري در مورد ادعاي قاليباف در مورد دستور تعطيلي شوراياري‌ها توسط دولت نوشت: شوراياري‌ها نهاد تكميلي شوراها است كه در شوراي اول كه عمدتا دوستان اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند، تاسيس شد و لذا اين حرف از آن شوخي‌هاي تلخ انتخاباتي است كه به ذهن مخاطب حمله مي‌كند.
سومين دوره انتخابات شوراها را چه كسي و در چه زماني اجرا كرد؟ آن دوره كه من اين انتخابات را برگزار كردم نه دولت و نه صداوسيما هيچ كدام كمك نكردند و اتفاقا آن انتخابات در ماه مبارك رمضان برگزار شد. آيا شما تاكنون سراغ داريد كه يك انتخابات در اين ماه برگزار شود؟ آيا بيش از اين مي‌توان كارشكني كرد؟ حتي اجازه ندادند در يك روز برگزار شود و گفتند بايد طي دو هفته برگزار شود. در وزارت كشور همان دولت تعهد خواسته كه اين آخرين دوره انتخابات شوراياري‌ها باشد، ولي آن كار مهم برگزار شد.
وي نوشت: در دولت جديد در جلسه هيات دولت شخص آقاي جهانگيري موضوع شوراياري‌ها را مطرح كرد و دولت نهايت همكاري را به عمل آورد و شوراياري‌هاي دوره جديد اكنون در حال انجام كار خود هستند. حال چه اتفاقي افتاده همين دولت كه بيشتري همكاري داشته را متهم به عدم همكاري مي‌كنند و نمي‌گويند در دولت سابق چه گذشت؟
اين عضو شوراي شهر تهران در ادامه نوشت: ماجرا اين است كه نهادي نظارتي خارج از دولت كه نظر آن مسموع است شبهه‌اي وارد كرد و دستوري محرمانه به دستگاه اجرايي داده است؛ اما اين دستور مربوط به دوره آينده است كه قرار است سه تا چهار سال بعد و همزمان با شوراهاي بعدي انتخابات آن برگزار شود و برگزاري انتخابات را منوط به رفع شبهه قانوني كرده است نه اينكه برگزاري انتخابات را منع كرده باشد. يعني آن نامه مورد استناد اولا مربوط به اين دوره نيست، ثانيا مرجع آن دولت نيست. ثالثا نامه محرمانه است و از لحاظ اداري بازگو كردن آن جايز نيست. رابعا در نامه سخني از تعطيلي يا تعليق انتخابات نشده بلكه آن را منوط به انجام برخي اصلاحات كرده‌اند. خامسا هيچ بخشنامه‌اي از جانب دولت نبوده و نيست. به چه مجوزي حرفي گفته مي‌شود كه خلاف و غلط است و از سوي ديگر كار شوراياري‌ها كه با خون دل سامان گرفته را با مشكل غيرواقعي روبه‌رو مي‌كند و به مخاطب اطلاعات نادرست مي‌دهد و افكار عمومي را مشوش مي‌كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون