• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3813 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ خرداد

كسب 5 طلا در باكو با ارزيابي‌ها همخواني داشت

رقابت با آذربايجان دشوارتر از حد معمول بود

رسول خادم رييس فدراسيون كشتي

بازي‌هاي كشورهاي اسلامي يك تورنمنت فني مناسب براي آزادكاران و فرنگي‌كاران ايران بود. در اين تورنمنت اكثر كشتي‌گيران ما اين فرصت را پيدا كردند تا با كشتي‌گيران درجه يك و درجه دو برتر وزن خودشان در دنيا رقابت كنند و توسط كادر فني ارزيابي شوند.
با توجه به اينكه با يك فاصله كوتاه مسابقات آسيايي و بازي‌هاي كشورهاي اسلامي را داشتيم، كادر فني تيم‌هاي ملي مجبور بودند دو تيم را در هر دو رشته، براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا و بازي‌هاي كشورهاي اسلامي اختصاص بدهند كه البته اين موضوع به استثناي ميثم نصيري بود كه در هر دو مسابقه حضور داشت.
ما پيش بيني مي‌كرديم كه حداقل چهار مدال طلا و حداكثر شش مدال طلا در هر دو رشته در اين مسابقات داشته باشيم كه توانستيم پنج مدال طلا را به دست بياوريم كه نتيجه به دست آمده، نسبتا با ارزيابي‌اي كه ما از حضور تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در اين مسابقات داشتيم، همخواني داشت.
جداي از جايگاه فني تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي آذربايجان كه از مدعيان درجه يك كشتي دنيا و رقباي اصلي ما محسوب مي‌شوند، امتياز ميزباني آذربايجاني‌ها و مناسبات بسيار جدي كه اين كشور با حمايت دولتمردان خود توانسته در پانزده سال گذشته در اتحاديه جهاني كشتي و مجموعه فضاي داوري كشتي دنيا به دست آورد، فضاي رقابت با حريفان اصلي را براي كشتي گيران ايراني حساس‌تر كرده بود.
حضور مكرر رييس‌جمهور آذربايجان و اعضاي خانواده وي در مسابقات كشتي كه البته بسيار هم ارزشمند و حايز اهميت بود نيز، فضاي سنگيني در رقابت‌ها را براي ساير كشتي گيران، به ويژه كشتي گيران ايراني كه رقباي اصلي تيم آذربايجان بودند، ايجاد مي‌كرد و به نوعي در اين مسابقات، رقابت با كشتي گيران آذربايجاني دشوارتر از حد معمول شده بود.
در مجموع به نظر مي‌رسد بازي‌هاي كشورهاي اسلامي به عنوان يك تورنمنت بين‌المللي در كشتي آزاد و فرنگي، يك فرصت مناسب براي ارزيابي كادرهاي فني تيم‌هاي ملي، از نفرات شاخص خودشان در اوزان مختلف يا برخي از نفرات كه جزو پشتوانه‌هاي جوان و حتي با تجربه ما هستند و بايد در چنين مسابقاتي ارزيابي بشوند را فراهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون