• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

عدد نوشت

 واردات 10 ماهه  

در 10 ماهه امسال ارزش كالاهاي وارداتي كشور به بيش از 43 ميليارد دلار رسيد. بر اساس آخرين آمار گمرك جمهوري اسلامي ايران، ارزش دلاري كالاهاي وارداتي به كشور در 10 ماه سال 1393، بيش از 43 ميليارد و 677 ميليون دلار است. بر اساس اين آمار بيشترين واردات كشور از چين بوده است كه ارزش دلاري اين واردات بالغ بر 10 ميليارد و 307 ميليون است. بعد از چين، بيشترين واردات كشور از امارات متحده عربي است كه ارزش كالاهاي وارد شده از امارات بيش از 10 ميليارد و 201 ميليون دلار است. همچنين بعد از اين دو كشور، واردات ايران بيش از همه از كشورهايي چون جمهوري كره به ارزش 3 ميليارد و 432 ميليون دلار، هند به ارزش 3 ميليارد و 146 هزار دلار، تركيه به ارزش 3 ميليارد و 170 ميليون دلار، آلمان به ارزش 2 ميليارد و 36 ميليون دلار و سويس يك ميليارد و 898 ميليون دلار است است.

كاهش مصرف سي‌ان‌جي

رييس انجمن صنفي جايگاه‌داران سي‌ان‌جي با انتقاد از بالا بودن قيمت گاز سي‌ان‌جي در ايران نسبت به ديگر كشورها گفت: مصرف گاز سي‌ان‌جي در ۹ ماه امسال ماهانه ۲ ميليون مترمكعب نسبت به ۲ سال قبل كاهش داشته است. اردشير دادرس با اشاره به اينكه همه كشورهاي دارنده گاز سي‌ان‌جي پس از كاهش قيمت نفت قيمت بنزين و گاز سي‌ان‌جي را كاهش داده‌اند، گفت: اما در ايران هنوز قيمت گاز سي‌ان‌جي بالاترين قيمت در جهان است كه در واقع شركت گاز با اين قيمت نوعي صادرات گاز را به داخل انجام مي‌دهد.

 نياز كشور به واحدهاي مسكوني جديد  

 موذن، رييس سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران گفت: هر ساله بايد براي برطرف كردن نياز جامعه، يك و نيم ميليون واحد مسكوني در كشور ساخته شود اين در حالي است كه توان حداكثري ساخت در كشور ما حدود 800 هزار واحد مسكوني است، چرا كه بسترهاي لازم براي تامين مصالح، نيروي انساني متخصص و مديريت انبوه‌سازي در حد لازم در كشور فراهم نشده است. وي كاردان‌هاي فني ساختمان را حلقه مفقوده زنجيره ساخت و ساز كشور دانست و افزود: اگر در يك زنجيره حلقه‌اي وجود نداشته باشد، آن زنجيره كاركرد خود را از دست مي‌دهد.

حجم ضايعات پرتقال‌هاي انباري  

رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان گفت: به دليل سنتي بودن انبارهاي ميوه، طي چهار ماه زمان انبارداري پرتقال، هرساله 17 تا 22 درصد ضايعات داريم كه همين موضوع كفايت مي‌كند قيمت پرتقال شب عيد افزايش يابد. حسين مهاجران به ايسنا گفت: وزارت جهاد كشاورزي كارشناسان خوبي دارد و همه جوانب را براي ميوه‌هاي شب عيد بررسي و برنامه‌ريزي كرده است.

حجم افزايش بودجه آب

حميد چيت‌چيان، وزير نيرو با اشاره به اينكه توسعه شبكه آبياري لوله‌اي در زابل و سيستان نيز از طريق صندوق توسعه ملي در حال اجراست، گفت: سهم بودجه آب تاكنون ۴۰ درصد افزايش داشته است. خوشبختانه تاكنون سهم بودجه بخش آب هيچ‌گونه كاهشي پيدا نكرده است. وي به اهميت موضوع آب در كشور اشاره كرد و افزود: نه تنها سهم بودجه آب كاهش پيدا نكرده بلكه نزديك به 40 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون