• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3827 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

تبليغات از طريق عكس فيلم‌ها در گفت‌وگو با مريم تختكشيان

عكس ويترين فيلم‌هاي سينمايي است

پريسا ساساني

مريم تختكشيان، عكاس سينماي ايران معتقد است وجود مكان‌هايي با كاربري گالري در فضاي انتظار سالن‌هاي سينما و برپايي نمايشگاه عكس فيلم‌هاي سينمايي، امكان آشنايي ذهن مخاطب با آثار روز سينماي ايران قبل از تماشا را مي‌دهد.
مريم تختكشيان كه نامزد بهترين عكس براي عكاسي فيلم «نگار» در سي‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر شده بود، با بيان اين مطلب درباره نمايشگاه «قابي ديگر» كه چندي پيش در موزه سينما برپا بود، در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: «كاركرد مهم عكاسي فيلم‌هاي سينمايي آشنايي ذهن مخاطب پيش از تماشاي فيلم با فضاي فيلم است. » به گفته او سينماهاي قديم فضاهاي ويژه‌اي مانند ويترين داشتند كه عكس‌هاي فيلم در ويترين‌ها به نمايش گذاشته مي‌شد و تماشاچي قبل از تهيه بليت اول عكس فيلم‌ها را مي‌ديد، اما با ساخت پرديس‌هاي بزرگ سينمايي و تجهيز سالن‌هاي قديمي سينما اين ويترين‌ها از بين رفته‌اند و اغلب جايگزيني هم براي نمايش عكس‌هايي از اين دست ندارند. تختكشيان تاكيد كرد: «از همين رو وجود مكان‌هايي با كاربري گالري در فضاي انتظار سالن‌هاي سينما و برپايي نمايشگاه عكس فيلم‌هاي سينمايي، امكان آشنايي ذهن مخاطب با آثار روز سينماي ايران قبل از تماشا را مي‌دهد و خوشبختانه گالري سينماتوگراف موزه سينما اين امكان را ايجاد كرده است و كاركرد ويترين‌هاي قديم را دارد. »
عكاس فيلم «نگار» با اشاره به اين مطلب كه عكس يك فيلم سينمايي هويت و شناسنامه اثر است، گفت: «عكس فيلم‌هاي سينمايي به جاي اينكه چاپ شوند و در ويترين‌هاي مربوط اكران فيلم‌ها جانمايي شود در فضاهاي مجازي ديده مي‌شود كه اينگونه ديده شدن عكس به حرفه عكاسي و البته سينما لطمه وارد مي‌كند. »
تختكشيان در پايان در مورد مزاياي اين اقدام گفت: «زماني كه عكس فيلم چاپ مي‌شود و روي ديوار مي‌رود مخاطب با فرصت و دقت بيشتري به عكس‌ها نگاه مي‌كند و ارزش‌هاي هنري فيلم در نگاه اول نمايان مي‌شود و مي‌تواند مخاطب بيشتري را براي آثار سينما هنگام اكران جذب كند. البته توجه دادن به اين موضوع مهم بايد از سوي تهيه‌كننده اثر صورت بگيرد و علاوه بر جنبه‌هاي هنري و سينمايي اثر كاركرد تبليغاتي عكس فيلم‌ها را نيز در نظر بگيرند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون