• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

خبر كوتاه

فيفا: آزمون، ستاره آينده فوتبال ايران است

سايت فيفا در گزارشي به پنج بازيكن جوان و آينده‌دار آسيايي اشاره كرد كه در جام ملت‌ها خوش درخشيدند. در اين گزارش آمده است: جام ملت‌هاي آسيا در سال 2015 فوتبالي در سطح بالا و سرگرم‌كننده را براي هواداران به ارمغان آورد. در ميان اتفاقات قابل توجه اين جام عملكرد بازيكناني بود كه خود را در مركز ديده‌ها قرار دادند و ثابت كردند در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2018 و بعدتر از آن مي‌توانند تيترها را به خود اختصاص دهند. در ادامه اين گزارش از سردار آزمون به عنوان يكي از پنج جوان آينده‌دار فوتبال آسيا نام برده شده و درباره او آمده است: ستاره‌هاي اسمي و بزرگ ايران در اين جام تا حدي تحت تاثير عملكرد مهاجمي تازه‌كار و جوان قرار گرفته بودند كه همه اخبار را به خود اختصاص داده  بود. سردار آزمون بهترين گل تورنمنت را با يك چرخش سريع و هوشمندانه و ضربه‌اي دقيق به تك گل بازي مقابل قطر تبديل كرد و بردي كه صعود ايران را به مرحله بعد قطعي كرد رقم زد. او در حالي كه تنها چند روز پيش از آغاز تورنمنت 20 ساله شده بود دو ماه قبل‌تر نخستين گل ملي‌اش را به ثمر رسانده بود. آزمون كه فرزند يك واليباليست ملي سابق در ايران است، در 17سالگي به وسيله روبين كازان روسيه شناسايي و خريده شد و به تازگي مورد توجه چند باشگاه بزرگ در اروپا قرار گرفته است. اين بازيكن با قدي بلند و بدني كه براي ورزشكاري ساخته شده همه توانايي‌هاي لازم براي تبديل شدن به ستاره آينده فوتبال ايران را دارد.

رييس بارسلونا هم درگير پرونده مالياتي شد

نيمار در تابستان 2013 از سانتوس برزيل راهي بارسلونا شد. در آن زمان، ساندرو روسل رييس بارسلونا بود. بر اساس اعلام بازرسان مالياتي، مبلغ پرداخت شده براي نيمار 8/94 ميليون يورو بوده كه از اين مبلغ، 7/82 ميليون براي انتقال بازيكن و 1/12 ميليون يورو هم ماليات آن بوده است. اين در حالي بود كه روسل، كل مبلغ انتقال نيمار را 1/57 ميليون يورو اعلام كرده بود. اكنون بازرسان عمومي از قاضي پابلو راز خواسته‌اند جوزپ ماريا بارتومئو، رييس كنوني بارسلونا و باشگاه را نيز جريمه كنند زيرا شواهدي به دست آمده كه نشان مي‌دهد تخلف مالياتي در سال 2014 و در زمان رياست بارتومئو به مبلغ 8/2 ميليون يورو نيز در رابطه با پرونده نيمار اتفاق افتاده است. بازرس خوزه پرالس از قاضي راز خواسته تا تحقيقات در اين زمينه را ادامه دهد و همچنين براي ساندرو روسل، رييس پيشين باشگاه بارسلونا به خاطر تخلف از قانون دادگاه تشكيل دهد. همچنين از قاضي راز خواسته شده تا هر دو رييس بارسلونا را به خاطر تخلف مالياتي كه بين سال‌هاي 2011 تا 2013 انجام شده، جريمه كند.

نخستين حضور اتومبيلراني ايران در مسابقاتFIA

پس از تلاش‌هاي فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني براي عضويت در رالي خاورميانه و اخذ امتيازات ورودي به رالي خاورميانه كه در مهرماه سال جاري در جريان مرحله كانديداتوري رالي MERC در شيراز صورت گرفت،اتومبيلراني كشورمان از بن بست مسابقات محلي و داخلي خارج شد و فرصت حضور در رقابت‌هاي رسمي و جهاني براي ورزشكاران با استعداد اين رشته فراهم شد. حالا هم براي نخستين‌بار در تاريخ اتومبيلراني ايران دو تيم اتومبيلراني شامل دو راننده و دو نفر
نقشه خوان به مسابقات رسمي و بين‌المللي رالي خاورميانه اعزام شدند. تا اين تاريخ هيچ تيم اتومبيلراني در هيچ يك از رشته‌هاي اتومبيلراني ثبت شده در تقويم فدراسيون جهاني اعزام نشده بود. اشكان مسگرها به عنوان راننده و وحيد رضا وحدتي به عنوان نقشه خوان و محمد قلعه‌باني به عنوان راننده و سيد مسعود واحدي به عنوان نقشه خوان راهي قطر شدند. نخستين راند مسابقات رالي خاورميانه از روز پنجشنبه 16/11/93 لغايت شنبه 18/11/93 در دوحه قطر برگزار خواهد شد. ضمن اينكه حميدرضا مهرعلي، رييس فدراسيون اتومبيلراني ايران نيز از سوي فدراسيون جهاني اتومبيلراني به عنوان ناظر ارشد اين مسابقه انتخاب شد.

استقبال تيم‌هاي خارجي از جام تختي

رقابت‌هاي كشتي جام تختي با استقبال كشورهاي خارجي مواجه شده است. رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي جام تختي روزهاي 22 و 23 بهمن در سالن امام خميني (ره) كرمانشاه برگزار مي‌شود. اين مسابقات از جمله تورنمنت‌هاي معتبر كشتي در دنيا محسوب مي‌شود كه همواره با استقبال خوب ديگر كشورها همراه بوده است. تاكنون 17 كشور شامل امريكا، آذربايجان، هند، بلغارستان، چين، ارمنستان، اوكراين، قرقيزستان، كره شمالي، گرجستان، پاكستان، بنگلادش، ساحل عاج، عراق، تونس، مصر و كاستاريكا (با يك كشتي‌گير) جهت حضور در رقابت‌هاي امسال جام تختي اعلام آمادگي كرده‌اند و قرار است به ايران سفر كنند. به احتمال فراوان تعداد تيم‌هاي شركت‌كننده در رقابت‌هاي جام تختي طي روزهاي باقي مانده افزايش خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون