• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

«درباره آزادي » و «لاك نقره‌اي» را بشنويد!

دو كتاب صوتي جديد توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است. شرايط زندگي امروز بسياري از ناشران را به انتشار كتاب‌هاي گويا ترغيب مي‌كند؛ كتاب‌هايي كه مخاطبان و خوانندگان به راحتي مي‌توانند در فضاهايي مانند اتومبيل، محل كار يا در حال  انجام كارهاي منزل به آنها گوش بسپارند و اگر براي خواندن نسخه‌هاي منتشر شده آثار مورد نظرشان فرصت كافي ندارند، در مقابل مي‌توانند با بهره‌گيري از نسخه‌هاي شنيداري اين آثار، خود را از كتاب‌هاي مورد علاقه‌شان محروم نكنند.
انتشارات روشنگران و مطالعات زنان نيز از جمله ناشراني است كه در اين زمينه فعاليت دارد و در ادامه‌ روند صوتي كردن آثار خود، دو كتاب «درباره آزادي» اثر جان استوارت ميل و مجموعه داستان كوتاه «لاك نقره‌اي» نوشته عليرضا زندي را كه سال‌ها پيش به صورت كتاب چاپي منتشر كرده بود، اين‌بار در قالب كتاب گويا منتشر كرده است.
«درباره آزادي» نوشته‌ جان استوارت ميل با ترجمه‌ محمود صناعي توسط نشر روشنگران در قالب كتاب گويا منتشر شده و پژمان ابوالقاسمي نيز گويندگي اين كتاب را برعهده داشته است. جان كلام نويسنده در اين كتاب كه قبلا هيچ نويسنده جامعه‌شناسي به آن نپرداخته به ‌ويژه در بخش جامعه سياسي، حقوق اقليت است. يعني آن عده كه نمي‌توانند در قالب اكثريت، حكومت را به دست بگيرند يا حرف خود را به كرسي بنشانند. تاكيد جان استوارت ميل در مورد حق بيان عقايد اين گروه، يكي از شاه‌بيت‌هاي كتاب « درباره آزادي» است. اين كتاب در 184 صفحه و به همراه يك سي‌دي كتاب گويا با قيمت12000 تومان منتشر شده است. مجموعه داستان «لاك نقره‌اي» نوشته‌ عليرضا زندي نيز ديگر كتابي است كه از سوي اين انتشاراتي در قالب كتاب گويا منتشر شده و پژمان ابوالقاسمي نيز گويندگي و كارگرداني اين كتاب صوتي را انجام داده است. داستان «لاك نقره‌اي» در ژانر دلهره يا جنايي نگاشته شده و نويسنده اين ژانر را با توجه به فضاي غمبار اتمسفر اطرافش انتخاب كرده و خودش در اين باره مي‌گويد: « بدون ترديد شرايط اجتماعي در نگارش فضاي داستاني اين مجموعه بي‌تاثير نبوده اما انگيزه اصلي از انتخاب چنين ژانري كه معدود نويسنده داخلي به آن گرايش پيدا مي‌كند، از علاقه شخصي‌ام به ايجاد تعليق و دلهره در داستان نشات گرفته است.»
مجموعه داستان «لاك نقره‌اي» نوشته‌ عليرضا زندي در 136 صفحه و به همراه يك سي‌دي كتاب گويا با قيمت 8000 تومان توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.
«لاك نقره‌اي» در ژانر ادبي متفاوتي نگاشته شده كه اصطلاحا آن را ژانر دلهره يا جنايي مي‌ناميم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون