• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

تمجيد ويژه استاندارد اتريش از كي‌روش؛ پدر موفقيت فوتبال در ايران

روزنامه استاندارد اتريش در مقاله‌اي به تمجيد از عملكرد كارلوس كي‌روش در فوتبال ايران و دستاوردهاي او پرداخت. بعد از راهيابي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه اكنون ملي‌پوشان و كارلوس كي‌روش به كانون اصلي رسانه‌هاي دنيا تبديل شده‌اند. در اين بين روزنامه‌ استاندارد اتريش با تيتري با عنوان «شاهكار كي‌روش با تيم‌ ‌ملي» نوشت: ايران حالا بعد از برزيل به جام جهاني مي‌رسد و آن هم با هدايت مردي كه او را «پدر موفقيت فوتبال پرتغال» مي‌دانند. در ادامه‌ اين گزارش آمده است: ‌كي‌روش ۶۴ ساله مقاومت خوبي برابر اقدامات فدراسيون فوتبال ايران داشت كه اغلب باعث شد همكاري دو طرف سست و لرزان شود. در نهايت ادامه‌ اين همكاري به سود تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران شد و حالا ايران براي پنجمين بار به جام جهاني فوتبال راه يافته است. آنها در ورزشگاهي كه همه تماشاگران حاضر در آن، مرد بودند توانستند ازبكستان را ۲ بر صفر شكست دهند. زدن هشت گل و دريافت نكردن گل باعث شد كه تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران به قدرت قاره تبديل شود. معلم فوتبال يعني كارلوس كي‌روش كه در موزامبيك به دنيا آمده است، تاثير بالايي در اين روند داشته است. فوتبال دفاعي او در كنار نظم، باعث شده ايران به اين سطح برسد.

يك بوسه
در مارس ۲۰۱۵ كارلوس كي‌روش به خاطر مشكلات مالي از تيم‌ ‌ملي ايران استعفا داد ولي فدراسيون فوتبال مانع رفتن او شد و او متقاعد شد كه همكاري‌اش را ادامه‌ دهد. عادل فردوسي‌پور، گزارشگر مطرح ايراني بعد از پايان اين مسابقه با ازبكستان به همين موضوع اشاره كرد و گفت‌: موفقيت، خودش گوياي همه‌چيز است و كي‌روش را بوسيد و مصاحبه‌اش را با او به پايان برد. مربي پرتغالي كسي نيست كه همه اين موفقيت را به حساب خودش بنويسد؛ او مي‌گويد: من به بازيكنانم مي‌بالم. ايران ظرفيت بالايي در فوتبال دارد و نياز به كسي دارد كه با نظم اين ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها را به عمل در بياورد.

 حاميان كي‌روش
افراد زيادي از جمله علي دايي هستند كه ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازي ملي به ثمر رسانده است. در حالي كه قبل از حضور كارلوس كي‌روش، بازيكنان ايراني كمي در فوتبال اروپا شاغل بودند، در حال‌ حاضر بازيكنان زيادي را شاهد هستيم كه از ايران در فوتبال اروپا مي‌درخشند. او در سال ۲۰۱۱ هدايت تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران را بر عهده گرفت و از آن زمان تعداد لژيونرهاي ايراني روز به روز بيشتر شد. تنها موفقيت ايران قبل از اين زمان به جام جهاني ۱۹۹۸ و با پيروزي ۲ بر يك ايران مقابل امريكا در شهر ليون فرانسه باز مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون