• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

خواسته‌هاي كي‌روش برآورده شود

ابراهيم قاسم‌پور كمك‌مربي سابق تيم‌ملي

1- اين صعود را به فدراسيون، كادرفني و ملت ايران تبريك مي‌گويم و جاي خوشحالي دارد كه كار صعود به اما و اگر كشيده نشد و قبل از اينكه دو بازي ديگر انجام دهيم، خيال همه راحت شد. اكنون فرصت خوبي است كه هم فدراسيون و هم سرمربي تيم‌ملي با فراغ بال بيشتر، بتوانند براي ادامه راه برنامه‌ريزي كنند. بايد امكانات خوبي در اختيار تيم‌ملي گذاشته شود و فقط به صعود به جام‌جهاني اكتفا نكنيم و از اين‌جا به بعد بايد به دنبال صعود از مرحله اول جام‌جهاني باشيم.
2- به هر حال ‌بايد قرعه‌كشي صورت بگيرد تا ببينيم با چه تيم‌هايي هم‌گروه مي‌شويم، ضمن اينكه صعود به مرحله بعدي به اين هم برمي‌گردد كه در مدت باقي‌مانده، فدراسيون چه كارهايي مي‌تواند انجام دهد. بايد براي تيم‌ملي برنامه‌ريزي شود و مربي تيم‌ملي نيز بايد برنامه‌هايش را ارايه دهد، ضمن اينكه خواسته‌هاي او نيز بايد برآورده شود.
3- بايد تا پيش از آغاز جام‌جهاني، اردوها و بازي‌هاي تداركاتي خوبي برگزار كنيم و از اكنون بايد بودجه آن هم مشخص شود. متاسفانه در جام‌جهاني گذشته هر برنامه و بازي تداركاتي كه اعلام مي‌شد و در دستور كار بود، لغو مي‌شد و همين‌ها در كار تيمي تاثيرگذار است. ‌معتقدم در آسيا تيم ايران اصلي‌ترين تيمي است كه مي‌تواند به جام جهاني صعود كند. در گذشته زماني كه كي‌روش درگيري‌هايي داشت و چند بار استعفا داد، من گفتم كه او نمي‌رود و دليل آن هم واضح است، چرا كه ايران تنها تيم آسيايي است كه شانس آن براي صعود به جام جهاني از ساير تيم‌ها، آن هم به دلايل مختلف بيشتر است.
4- بازيكنان ايراني داراي استعداد، هوش و خلاقيت هستند و اگرچه بودجه زيادي براي فوتبال و تيم‌ملي‌مان نداريم ولي جمعيت زيادي داريم كه از استعداد خوبي برخوردار هستند. به هر حال با تمام مشكلاتي كه داريم شانس ما نسبت به تيم‌هاي كره و ژاپن و همچنين تيم‌هاي عربي كه سرمايه‌گذاري خوبي هم مي‌كنند، براي صعود به جام جهاني بيشتر است، ضمن اينكه سهميه آسيا براي حضور در جام جهاني نيز بيشتر شده است و اينكه بگوييم تيم ايران بايد در هر دوره جام جهاني حضور داشته باشد، انتظار بي‌جايي نيست. البته اگر نمي‌توانستيم به جام جهاني صعود كنيم، به اين خاطر بود كه بيش از مشكلاتي كه داشتيم، براي‌مان مشكل ايجاد مي‌شد و در واقع ناهماهنگي‌ها، كج‌سليقگي‌ها و بي‌برنامگي‌هايي اتفاق مي‌افتاد كه باعث مي‌شد، ايران از جام‌جهاني دور شود.
5- كي‌روش دو دوره است كه تيم ايران را به جام جهاني مي‌برد؛ هيچ كسي بي‌عيب نيست و بايد بگويم كي‌روش تنها مربي خارجي است كه مدت طولاني در كشور ما حضور دارد و فوتبال ايران و منطقه را مي‌شناسد. او اطلاعات خوبي هم از فوتبال و بازيكنان ما دارد و به خوبي توانسته از اين موضوع نيز استفاده كند. همچنين به ‌هيچ مربي به اندازه كي‌روش اختيار داده نشد و او هم از اين وضعيت استفاده كرد، ضمن اينكه او مربي خوبي است و مديريت خوبي هم دارد. همچنين كي‌روش ارتباط خوبي با بيرون دارد و توانسته يكسري بازيكنان ايراني خارج از كشور را به خوبي جذب كند و همين نيز به فوتبال ايران كمك كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون