• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

اجراي مصوبه افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي تهران از 15 تير

اعتماد| رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران از اجراي افزايش 10 الي 15 درصدي كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي خبر داد.  اقبال شاكري در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها گفت: «پس از تصويب مصوبه شوراي شهر در هيات حل اختلاف وزارت كشور و همين‌طور فرمانداري تهران افزايش كرايه‌هاي حمل‌ونقل عمومي در سال 96 به شوراي شهر ابلاغ شد.
 بر همين اساس كرايه‌هاي حمل‌ونقل عمومي براي تاكسي‌ها 10 درصد و اتوبوس و مترو 15 درصد افزايش يافته و اجرايي شده است.»  همچنين ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران گفت: «افزايش كرايه‌هاي حمل‌ونقل عمومي به شهرداري ابلاغ شده كه پيش‌بيني مي‌شود با توجه به نصب برچسب‌هاي جديد اين مصوبه حداكثر تا نيمه تير ماه اجرايي شود.»  
بنا بر مصوبه ابلاغي، كرايه بليت تك‌سفره مترو، از 700 تومان به 800 تومان افزايش يافته و بليت‌هاي دوسفره مترو هم جمع‌آوري شده است. همچنين نرخ كرايه اتوبوس‌هاي عمومي و خصوصي بر اساس پرداخت كرايه با كارت بليت يا نقدي تفكيك شده كه ارزان‌ترين كرايه در بخش عمومي مربوط به مسيرهاي كمتر از 10 كيلومتر (300 الي 450 تومان) و گران‌ترين مربوط به مسيرهاي بيش از 20 كيلومتر (600 الي 900 تومان) است.
در تفكيك كرايه اتوبوس‌هاي وابسته به بخش خصوصي هم پرداخت كرايه با كارت بليت يا نقدي مجزا شده و ارزان‌ترين كرايه در اين بخش مربوط به مسيرهاي كمتر از 2.5 كيلومتر (400 الي 500 تومان) و گران‌ترين، مربوط به مسيرهاي بيش از 20 كيلومتر (915 الي 1100 تومان) است. مسافراني كه از ميني‌بوس يا ميدل‌باس‌هاي تحت نظارت شركت واحد اتوبوسراني تهران استفاده مي‌كنند هم بنا بر پرداخت كرايه با كارت بليت يا پرداخت نقدي، ارقام جداگانه‌اي پرداخت خواهند كرد كه در اين وسيله حمل و نقل عمومي هم، ارزان‌ترين كرايه مربوط به مسيرهاي كمتر از 2.5 كيلومتر (400 الي 450 تومان) و بيشترين كرايه مربوط به مسيرهاي بيش از 20 كيلومتر (900 الي 950 تومان) است.
در مصوبه ابلاغ شده به شهرداري تهران، اعلام شده كه كرايه 660 خط تاكسي‌هاي شهر تهران در سال 96 به طور ميانگين 10 درصد افزايش داشته و در تمام خطوط رانندگان تاكسي موظفند نرخ‌هاي جديد را در معرض رويت مسافران نصب كنند. اين مصوبه تاكيد كرده كه نرخ‌هاي مصوب كرايه تاكسي‌ها از ساعت 23 شب تا 5 بامداد از افزايش 20 درصدي برخوردار شده و نرخ جابه‌جايي مسافران با خودروي ون، 70 درصد نرخ جابه‌جايي با خودروي سواري خواهد بود ضمن آنكه دريافت رقمي بيش از ارقام مصوب، تخلف بوده و بايد توسط مسافران به سامانه تاكسيراني تهران گزارش شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون