• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3849 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۸ تير

قاليباف بارديگر از دولت و رييس‌جمهور انتقاد كرد

خود تو بگو چه كردي

اعتماد| ديروزمحمدباقر قاليباف، شهردار تهران در آيين رونمايي از دستاوردهاي سازمان مديريت بحران شهر تهران باز هم لب به انتقاد عليه دولت و تعريف از دستاوردهاي 12 ساله مديريتش در شهر تهران گشود. وي با بيان اينكه تصميم دارد در سخنانش صريح‌تر صحبت كند، گفت: سوال اين است كه چرا وقتي پشت تريبون قرار مي‌گيريم يادمان مي‌رود كه با چه كسي حرف مي‌زنيم. متاسفانه در كشور ما مسوولان كه پشت تريبون قرار مي‌گيرند به جاي اينكه به مردم بگويند چه كرديم در جايگاه اپوزيسيون قرار گرفته و مي‌گويند چرا ديگر دستگاه‌ها فلان كار را انجام ندادند. خيلي خب، اما خود تو بگو كه چه كردي؟ متاسفانه مديريت بحران نيز خودش درگير همين مسائل است.
شهردار تهران با بيان اينكه قانون مديريت بحران براي يك دوره پنج ساله در سال 87 تصويب شد، گفت: نمي‌خواهم بگويم كه الان مديريت بحران قانون ندارد اما سوال اين است كه با همان قانون چه كرديم. قاليباف با اشاره به موقعيت خطرپذيري شهر تهران، خاطرنشان كرد: ما از روز اولي كه به شهرداري آمديم مساله مديريت بحران را در دستور كار قرار داديم و تهران تنها شهري است كه طبق قانون مديريت بحران، شهردارش مسوول مديريت بحران است اما عده‌اي همواره در حوادث به دنبال كار سياسي هستند. ديديد در مورد پلاسكو چه حرف‌هايي زده شد و چه‌ها گفتند اما خوب است همين افراد حداقل گزارش ملي حادثه پلاسكو و گزارش شوراي شهر را هم بخوانند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اقرار مي‌كنيم كه با تمام اقدامات انجام شده باز هم مديريت بحران شهر تهران جوابگوي حوادث اين شهر نيست، گفت: از سال 84 تاكنون روزانه حدود هزار خودروي سواري را شماره‌گذاري كرديم اما چند خودرو از چرخه خارج شده‌اند. شما ببينيد چند ميليون خودرو به اين شهر اضافه شده است. ما در سال 84 حدود 75 ايستگاه آتش‌نشاني داشتيم كه از اين تعداد 40 ايستگاه را به طور كامل تخريب و نوسازي كرده و طي اين مدت 75 ايستگاه را به 125 ايستگاه افزايش داديم و در شرايطي كه تمام مولفه‌ها به گونه‌اي بود كه بايد مدت زمان حضور آتش‌نشانان در محل افزايش يابد، ما زمان حضور در سر صحنه حادثه را از پنج دقيقه و 32 ثانيه به چهار دقيقه و 10 ثانيه كاهش داديم و شعاع خدمات‌رساني آتش‌نشاني از 7/10 كيلومتر مربع براي هر ايستگاه به 7/6 كيلومتر مربع رسانديم اما هيچ كس به ما نگفت خدا قوت.
قاليباف با اشاره به عتاب و خطابي كه حدود 40 روز قبل در نامه‌اي خطاب به وي شده بود، گفت: من در توضيح اين نامه به آن مسوولان گفتم كه شما اصلا آن موقع نبوديد.
شهردار تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بحران‌هايي كه ممكن است در تهران رخ دهد، گفت: اين بحران‌هايي كه در كشور ما است و مثلا طي وقوع يك حريق رخ مي‌دهد امروز كار كارشناسي درباره آن انجام شده است اما چه كسي ضمانت مي‌دهد كه در حريق بعدي اتفاقي رخ ندهد. ممكن است قانون كم داشته باشيم يا بتوان ده‌ها قانون بهتر نوشت اما همين قانون فعلي را نيز مجريان بايد خوب اجرا كنند.
وي با اشاره به جلسه‌اي كه در شوراي شهر تهران و براي بررسي حادثه پلاسكو تشكيل شده بود، گفت: در همان جلسه يكي از اعضاي شوراي شهر مي‌گفت اگر دو نفر را در كشور پيدا كنيد كه تخصص مديريت بحران داشته باشند يكي از آنها قاليباف است اما بعد همين فرد از من سوال مي‌كرد كه تو با چه تخصصي آمدي و مديريت بحران پلاسكو را بر عهده گرفته‌اي. ببينيد نگاه‌هاي سياسي به يك موضوع اينطور است.
قاليباف تصريح كرد: با تمام اين اقدامات انجام شده من باز هم مي‌گويم كه اگر حادثه‌اي در تهران رخ دهد واقعا خطرناك است. به خدا كه ما بحران مديريت داريم و بايد تدبيري براي آن انديشيده شود. چرا ما لوله‌هاي گاز را در زير زمين گذاشته‌ايم آن هم در شهر حادثه‌خيزي مانند تهران. آيا نمي‌شود با استفاده از تكنولوژي اين انرژي‌ها را به دروازه شهر منتقل كرده و به طرق ديگر همچون الكتريسيته به داخل شهر منتقل كرد. اين اقدام ما را از يك خطر بزرگ مانند زلزله در شهر نجات مي‌دهد. اميدوارم كه از رفتارهاي غيرمنطقي و غيرتخصصي در موضوعاتي كه مال و جان مردم را به خطر مي‌اندازد، دوري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون