• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

دختربچه يك سال و نيمه مشهدي در پاركي در اصفهان رها شد

مليكا در آغوش خانواده

اعتماد

 مليكا دختربچه يك سال و نيمه مشهدي كه اول مردادماه مقابل خانه‌شان در خيابان قيس‌آباد مشهد گم شده بود در يكي از پارك‌هاي اصفهان پيدا شد. سه‌شنبه شب ماموران اداره آگاهي اين خبر را به بهجت و محمدعلي محمدي (پدر و مادر مليكا) دادند. مردم اصفهان از روي عكس‌هايي كه در تلگرام و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي از مليكا منتشر شده بود او را در پارك ناوژان اصفهان شناسايي كردند و با پليس تماس گرفتند. ماموران اداره آگاهي او را به شيرخوارگاه نرجس اين شهر بردند و بعد با مادر و پدرش در مشهد تماس گرفتند. پدر مليكا بعد از شنيدن خبر عازم اصفهان شد تا دخترش را شناسايي كند. اين در حالي بود كه همه كانال‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي خبر پيدا شدن او را منتشر و از اين اتفاق ابراز خوشحالي مي‌كردند. جمله پدر مليكا در گروه‌هاي تلگرامي دست به دست مي‌چرخيد كه در گفت‌وگو با ادمين يكي از كانال‌هاي تلگرامي گفته بود: «خبر دادند كه مردم اصفهان دخترم را در يكي از پارك‌هاي اصفهان شناسايي و پيدا كرده‌اند» محمدعلي محمدي همان لحظه عازم اصفهان شد تا هرچه زودتر دخترش را به خانه برگرداند. ساعت‌هاي طولاني راه طي شد تا نوبت به لحظه‌اي رسيد كه محمدعلي محمدي پايش را در شيرخوارگاه نرجس اصفهان گذاشت و خودش را معرفي كرد و خواست تا دخترش را ببيند. در تلگرام فيلم كوتاهي از اين ديدار منتشر شده است. در اين فيلم پدر بغض كرده از دور مليكا را مي‌بيند كه با چشم‌هاي متعجب به او و جمعيتي كه مقابلش ايستاده‌اند خيره شده است. مليكا حيران است و دوربين‌ها يكي بعد از ديگري براي ثبت لحظه شكسته‌شدن بغض پدر در حالي كه دست‌هايش را زير بغل مليكا مي‌گذارد تا او را در آغوش بگيرد، از هم پيشي مي‌گيرند. اما مليكا نياز به زماني دارد تا دوباره امنيت آغوش پدر را به ياد بياورد و بغضش بشكند. پدر مليكا به خبرنگار ايلنا درباره اين لحظه مي‌گويد: «خدا را شكر كه مليكا را صحيح و سالم پيدا كرديم و انگار امروز دوباره او را از خدا گرفتيم. من و مادر مليكا 11 روز سخت را پشت‌سر گذاشتيم و خوشحالم كه امروز دوباره مي‌توانيم او را در آغوش بگيريم. باور كنيد از هيجان دست و پايم مي‌لرزد و قادر به صحبت كردن نيستم و هنوز اضطراب لحظاتي كه مليكا را در كنارمان نداشتيم، آزارمان مي‌دهد.» پدر مليكا كارگر خدماتي فضاي سبز مشهد است. او در ادامه صحبت‌هايش گفت: «پليس پس از شناسايي مليكا و تطابق آن با مشخصات كودك ربوده شده در مشهد او را به شيرخوارگاه نرجس اصفهان تحويل مي‌دهد و پس از آن با ما تماس مي‌گيرند و مي‌خواهند به اصفهان سفر كنيم و كودك را تحويل بگيريم. او از مسوولان و مردم كه در روزهاي گذشته پيگير ماجراي ربوده شدن مليكا بودند، تشكر كرد. عموي مليكا نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره حال مادر مليكا گفت: «وقتي خبر فوت بنيتا دختري كه در مشيريه دزديده و فوت شد را به ما دادند ما هم مثل آنها عزادار شديم. اشك مي‌ريختيم. مادر مليكا هر لحظه به اين فكر مي‌كرد كه نكند دختر او را هم با همين حال رها كنند. مليكا دو خواهر 9 و 5 ساله به اسم‌هاي مبينا و متينا و يك برادر 8 ساله به اسم مهدي دارد. خواهر و برادرهاي او هم در اين مدت نه خواب داشتند و نه خوراك. در تمام مدت منتظر خبرهايي بوديم كه مردم از جست‌وجوهاي‌شان داخل شهر مشهد مي‌آوردند كه همگي بي‌نتيجه بود.»

مليكا را چطور گم كردند
اول مردادماه مليكاي يك سال و نيمه هنگام بازي در كوچه توسط فردي ناشناس سوار بر يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ؛ ربوده شد. آنها به محض ربودن كودك از محل متواري شدند. پدر مليكا درباره دزديده شدن دختربچه‌اش گفته بود: « ساعت 2 ظهر بود. دختر 5 ساله‌ام به همراه مليكا داخل حياط خانه مشغول بازي با جوجه‌هاي رنگي بودند. در حياط خانه باز شد و جوجه‌ها يكي بعد از ديگري از حياط به كوچه رفتند. من داشتم لباس‌هايم را عوض مي‌كردم كه خواهر بزرگ‌تر مليكا وارد خانه شد و هرچي از او پرسيدم مليكا كجاست فقط گريه مي‌كرد و هيچي نمي‌گفت. من كه حسابي شوكه شده بودم همه جا را گشتم و سراغ دخترم را از همسايه‌ها مي‌گرفتم كه متاسفانه كسي از دخترم خبري نداشت. زماني كه همه جا را گشتم با پليس تماس گرفتم اما آنها بعد از اينكه حسابي من را منتظر گذاشتند به من گفتند به همراه عكس دخترم به كلانتري بروم و من هم عكس را برداشته و به كلانتري رفتم. در آخر ساعت 12 شب شكايت من در كلانتري ثبت شد.
همان ساعت‌ها بود كه دخترم به حرف آمد و ماجراي دزديده شدن مليكا را توسط يك خانم و آقا به برادر بزرگ‌ترش گفت. دخترم به برادرش گفته بود يك زن مليكا را به زور سوار پرايد سفيد كرد كه راننده آن آقاي جواني بود و از مقابل خانه با سرعت فرار كردند. من با شنيدن اين خبر، موضوع را به پليس گفتم و ماموران آگاهي پرونده را به صورت ويژه مورد بررسي قرار دادند.»

يكي از مظنونان از نزديكان خانواده مليكا است
حسيني، معاون دادستان مشهد نيز سه‌شنبه شب به ميزان گفت: «با پيگيري‌هاي انجام شده اين كودك به صورت رهاشده در اصفهان پيدا و تحويل بهزيستي شد. مليكا دختر بچه يك و نيم ساله از اول مردا‌دماه در مشهد مفقود شد. براي يافتن او دستور ويژه صادر شد و پرونده به شعبه 409 جرايم خاص مشهد ارجاع شد. با پيگيري‌هاي انجام شده اين كودك به صورت رهاشده در اصفهان پيدا شد و تحويل بهزيستي داده شد. مراحل انتقال اين كودك در حال پيگيري است. يك مظنون كه از نزديكان اين خانواده است در اين خصوص دستگير شده و تحقيقات در خصوص اين آدم‌ربايي و نحوه انتقال كودك به اصفهان ادامه دارد.» از سوي ديگر مديركل بهزيستي استان اصفهان درباره وضعيت مليكا قبل از احراز هويت گفته بود: «كودك به شيرخوارگاه نرجس اصفهان منتقل شده، شرايط عمومي او مطلوب و تنها كمي دچار اضطراب است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون