• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3874 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ مرداد

ديدار رسول خادم با اكبر فلاح در باشگاه پيشكسوتان

فلاح: توقع نداشتم خادم به ديدارم بيايد

رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي و قهرمان اسبق كشتي آزاد المپيك، خيلي بي‌سر و صدا به باشگاهي كه اكبر فلاح قهرمان اسبق جهان، در آن تمرين كشتي مي‌دهد رفته و با هم تيمي سابق خود ديدار و گفت‌وگو گرده است. دارنده مدال‌هاي طلا و نقره جهان با بيان اينكه توقع نداشته رسول خادم به باشگاه او برود، گفت: در اين ديدار هيچ درخواستي از او نداشتم و يك گفت‌وگوي دوستانه داشتيم.
اكبر فلاح درباره ديدار با رييس فدراسيون كشتي و مباحث مطرح شده در اين ديدار اظهار كرد: خادم محبت كرد و به باشگاه ما سر زد. البته به باشگاه پيشكسوتان آمد اما اين قول را داد كه براي ديدن تمرينات نوجوانان و جوانان اين‌بار به باشگاه كارگران بيايد. در اين ديدار هيچ بحثي مطرح نشد و به احوالپرسي با يكديگر پرداختيم.
فلاح در پاسخ به اين سوال كه آيا انتظار بازديد خادم را داشته يا نه، گفت: نه چنين انتظاري نداشتم. البته لايق چند وقت پيش گفته بود كه قصد داريم از باشگاه شما بازديد داشته باشيم اما توقع اينكه شخص رسول خادم به باشگاه ما سر بزند را نداشتم. ما از قبل هم مشكلي با هم نداشتيم. من در اين ديدار به خود خادم هم گفتم اگر هم انتقادي مي‌كنم به هيچ‌وجه شخصي و از سر خصومت و اين حرف‌ها نيست. من منافعي در كشتي نداشتم كه با آمدن خادم آن را از دست داده باشم بنابراين اگر گاهي اوقات انتقادي مي‌كنم صرفا هدفم كمك به كشتي است. همان طور كه بارها كارهاي خوب فدراسيون را گفته‌ام اگر ايرادي هم ببينم مي‌گويم. اين فدراسيون نسبت به فدراسيون‌هاي قبلي موفقيت‌هاي بيشتري داشته و اقدامات بسيار خوبي انجام شده است.  فلاح در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين ديدار درخواستي از خادم داشته يا خير، گفت: خير. هيچ درخواستي از او نداشتم. مشكل خاصي وجود ندارد كه دنبال حل آن باشم. آزادكار سابق ايران درباره احتمال حضور او در كادر فني تيم‌هاي ملي و اينكه آيا در اين خصوص صحبتي شد يا نه، گفت: خير. هيچ صحبتي در اين خصوص انجام نشد و صرفا يك ديدار دوستانه بود. از من بهتر در تيم ملي در حال كار هستند و در همه رده‌ها حضور دارند. وقتي كار را به اين خوبي پيش مي‌برند ديگر چه نيازي به امثال بنده هست؟ ترجيح مي‌دهم با نوجوانان و جوانان در باشگاه كار كنم و تجربياتم را در اختيارشان بگذارم. اگر نياز هم به حضور من در تيم ملي باشد آن را قبول نمي‌كنم.
برخي‌ها طي اين چند سال سعي كردند به گونه‌اي نشان دهند كه من با فدراسيون كشتي مشكل يا خصومتي دارم، در حالي كه اگر از اندكي هوش و درك برخوردار بودند مي‌فهميدند كه من دقيقا در چارچوب سياست‌هاي فدراسيون كشتي كار مي‌كنم چرا كه كار من ساختن كشتي‌گير و معرفي آنها به تيم‌هاي ملي پايه است.
دارنده مدال‌هاي طلا و نقره جهان در ادامه درباره ارزيابي خود از نحوه برگزاري رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد گفت: رقابت‌هاي انتخابي بسيار خوب و زيبا برگزار شد و برگزاري اين رقابت‌ها به اين شكل طي چند سال اخير بي‌سابقه بود. قطعا ادامه اين روند و قانونمند شدن انتخاب‌ها فوايد زيادي براي كشتي ايران در آينده خواهد داشت. وي درباره پيش‌بيني خود از نحوه نتيجه‌گيري تيم ملي در مسابقات جهاني با توجه به تركيب جوان اين تيم گفت: مسابقات جهاني جاي مناسبي براي كسب تجربه نيست. اگر هدف‌مان كسب تجربه است بايد اين كشتي‌گيران را به تورنمنت‌ها و مسابقات درجه 2 مي‌فرستاديم. مسابقات جهاني اهميت زيادي دارد و جاي كشتي‌گيراني است كه به دنبال رفتن بر روي سكو و كسب بهترين نتيجه باشند. كشتي‌گيران روس هم بارها در نخستين حضورشان در مسابقات جهاني به مدال طلا رسيدند. كشتي‌گيران ما هم حتي اگر براي نخستين بار است كه پا به اين مسابقات مي‌گذارند بايد هدف‌شان رسيدن به مدال طلا باشد و انگيزه زيادي براي اين مهم داشته باشند. بايد از جلوي نام كشتي‌گيران اعزامي واژه بي‌تجربگي را‌برداريم. اين همه زحمت كشيده شده تا تيم ملي در رقابت‌هايي مثل مسابقات جهاني نتيجه بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون