• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

سارقان آدم‌ربا را شناسايي كنيد

گروگانگيري مسافران پرايد و 206

اعتماد


اعضاي يك باند سرقت كه در پوشش مسافركش مسافران را گروگان گرفته و آنها را تا زمان سرقت اموال با زور داخل خودروي‌شان نگه مي‌داشتند، بازداشت شدند. اعضاي اين باند در تاريكي شب در اتوبان‌هاي شمال و شمال‌غرب تهران افراد مختلف را به عنوان مسافر سوار بر خودروي پرايد و 206 يشمي خود كرده، سپس دست‌هاي مالباختگان را با دستبند پلاستيكي بسته و پس از ربودن آنها كارت عابربانك‌شان را خالي مي‌كردند. يكي از اعضاي اين باند درباره جزييات سرقت‌ها به بازپرس پرونده گفت: من، پسردايي‌ام و دو دوست‌مان با خودروي پرايد و پژو 206 يشمي در اتوبان‌هاي شمال شهر افرادي را به عنوان مسافر سوار بر خودرو مي‌كرديم و به‌محض اينكه فرد سوار بر خودرو مي‌شد با تهديد و زور دستان مالباختگان را با دستبند پلاستيكي بسته و سرآنها را پايين نگه مي‌داشتيم، سپس پول داخل عابربانك و اموال مالباخته را سرقت مي‌كرديم و اگر پول داخل حساب عابربانك مالباخته كافي نبود به او مي‌گفتيم كه او با دوستان و فاميل خود تماس گرفته و درخواست وجه كند.
بعد از اينكه دوستان و آشنايان مالباخته پول را كارت به كارت مي‌كردند، فرد را داخل خودرو نگه داشته و با گرفتن رمز عابربانكش مبالغي را از دستگاه عابربانك برداشت مي‌كرديم؛ چون سقف برداشت از عابربانك محدود بود در برخي موارد به مغازه‌هاي فروش تلفن‌ همراه مي‌رفتيم و تلفن‌همراه برند آيفون و سامسونگ مي‌خريديم. در نهايت مالباخته را حدود دوساعت داخل خودرو نگه داشته، او را گروگان گرفته سپس وي را در مكان خلوتي رها كرده و از تهران خارج مي‌شديم. نامزد سابقم نيز در دو سرقت حضور داشت و در يكي از سرقت‌ها به عنوان طعمه از وي استفاده كرديم، دوست‌دخترم كه 18 سال سن دارد در يكي از سرقت‌ها كنار خيابان سوار بر خودروي لكسوس شد كه ما خودروي لكسوس را تعقيب كرده و زماني كه راننده خودرو مقابل پاركينگ منزلش توقف كرد و دوست‌دخترم از خودرو پياده شد، به‌سمت راننده حمله‌ور شده اموالش را دزديديم.
در تحقيقات از اعضاي اين باند مشخص شد آنها توانسته‌اند در سرقت‌ها مبالغ 20، 5، 6 ميليون و مبالغ ميليوني ديگر را از مالباخته‌ها سرقت كنند همچنين مشخص شد كه اعضاي باند داراي سابقه كيفري نيز هستند.
سارقان از اواخر آذر ماه سال 95 سرقت‌ها را شروع كرده و اين نوع سرقت و گروگانگيري آنها تا ارديبهشت ماه سال جاري ادامه داشته، اين سارقان با چسباندن تابلوي آژانس به‌روي خودرو اعتماد مالباخته‌ها را جلب و آنها را سوار بر خودرو مي‌كردند همچنين آنها براي شناسايي نشدن توسط مردم و مالباخته، پلاك خودروهاي ديگر را با استفاده از پيچ‌گوشتي كنده و به خودروي خود نصب مي‌كردند. آنها در چندين سرقت و آدم‌ربايي با مالباخته درگير شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دادند كه در يكي از سرقت‌ها دندان‌هاي يك پيرمرد را شكسته بودند. يكي از اعضاي اين باند پس از شركت در پنج فقره سرقت از اين باند جدا شده و در باندي در كرج با تصادف ساختگي ربودن مالباخته و سرقت اموال وي به اعمال مجرمانه خود ادامه داده بود كه در يكي از سرقت‌ها بعد از تصادف ساختگي با صاحب خودرو وي را ربوده و با ضربات چاقو مجروح كرده بودند. تاكنون 12 نفر درباره سرقت همراه با آدم‌ربايي در تهران، اعضاي اين باند را شناسايي كرده و پرونده تشكيل داده‌اند.
 با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير اعضاي اين باند به‌جهت شناسايي ساير مالباختگان از سوي علي وسيله ايردموسي؛ بازپرس شعبه پنجم دادسراي 34 تهران صادر شده است لذا از تمام مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير اعضاي باند شدند يا به اين شيوه مورد آدم‌ربايي و سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون