• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

متهم از بازرگانان و كارگردانان سرشناس مبلغ 5 ميليارد تومان اخاذي كرده بود

كلاهبرداري به بهانه ارتباط با مقامات دولتي

اعتماد| كلاهبرداري كه با ادعاي ارتباط با مقامات بلندپايه كشور و به بهانه پرداخت سود ماهانه ۲۰ درصد از تعدادي از مقامات دولتي، كارگردان‌ها و تاجران 5 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد.
در پي كسب خبري مبني بر كلاهبرداري ميلياردي با جعل انتصاب به مقامات عاليرتبه كشوري و اطلاعاتي، رسيدگي به اين پرونده در دستور كار پليس امنيت عمومي ناجا قرار گرفت. در اين پرونده ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و عملياتي موفق شدند متهم به نام «علي‌محمد صدرمحمدي» معروف به «ميثم» را شناسايي كنند.
در تحقيقات پليسي معلوم شد متهم براي جلب كردن اعتماد مالباختگان مدعي شده بود كه داراي گردش مالي بسيار بالايي است و مي‌تواند در برابر دريافت مبالغ كلان ميلياردي ظرف مدت معين (70 الي 100 روز) ماهيانه با سود 20درصد، مبلغ گفته شده را به آنها بازگرداند. ارايه اوراق، مجوز و حساب‌هاي بانكي جعلي كه نشان‌دهنده مبالغ كلان ميلياردي بود و نيز ادعايي مبني بر ارتباط تنگاتنگ با سه ارگان مهم دولتي و پشتيباني نهادها از ديگر شگردهاي متهم براي جلب اعتماد مالباختگان بود. در ادامه تحقيقات مشخص شد اكثر مالباختگان اين پرونده، بازرگانان، تاجران، كارگردانان و مقامات دولتي بنام و سرشناس هستند. پس از هماهنگي با مرجع قضايي، ماموران پليس امنيت عمومي ناجا طي يك قرار صوري با «ميثم» (متهم)، وي را دستگير كردند.
متهم در تحقيقات منكر هرگونه انجام كلاهبرداري شد اما هنگام مواجه با مدارك و ادله پليسي به جرم خود و كلاهبرداري به مبلغ 5 ميليارد تومان از بازرگانان و كارگردانان سرشناس اعتراف كرد؛ در بازرسي از مخفيگاه متهم، مقادير زيادي اسناد، مدارك و اوراق جعلي به همراه قراردادهاي مالي مربوط به مالباختگان كشف شد.
در ادامه رسيدگي به پرونده و شناسايي شكات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي داديار شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب شهيد مقدس، صادر شده است. شكات و مال باختگان اين پرونده براي پيگيري شكايت خود به دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 33 شهيد مقدس واقع در انتهاي شمالي بزرگراه يادگار امام- جنب در اصلي زندان اوين مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون