• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

چهره‌ها- خبرها

سيدحسن نصرالله: ما  در سوريه پيروز شده‌ايم
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در ديدار سالانه خود با مبلغان ديني در آستانه ماه محرم تاكيد كرد مقاومت در سوريه پيروز شده و آنچه باقي مانده «نبردهاي پراكنده» است. به گزارش فارس به نقل از الاخبار، نصرالله گفت: «ما به امور خود در اين نبرد (جنگ سوريه) آگاهيم. شهدا، مجروحان و اسراي ما معادلات را تغيير مي‌دهند و تاريخ كل منطقه را مي‌نويسند نه فقط تاريخ لبنان. ما در سوريه پيروز شده‌ايم؛ پروژه دشمن شكست خورد.»  نصرالله در ادامه گفت: «نبرد با داعش و النصره بزرگ‌ترين رنجي بود كه از سال 2010 تاكنون با آن زندگي كرديم و خطرناك‌تر از جنگ 2006 بود. از سال 2011 مطمئن بوديم كه فتنه بزرگي رخ خواهد داد و پروژه‌اي امريكايي-اسراييلي-قطري- سعودي با هدف نابودي مقاومت و آرمان فلسطين وجود دارد.» دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: «در آغاز حوادث سوريه، به ايران رفتم و با [آيت‌الله]سيد علي خامنه‌اي، رهبر جمهوري اسلامي ديدار كردم در آن زمان همه معتقد بودند كه نظام سوريه طي 2 يا 3 ماه سقوط خواهد كرد. ما ديدگاه خود را مطرح كرديم و گفتيم اگر در دمشق نجنگيم بايد در هرمل، بعلبك، ضاحيه، الغازيه، بقاع غربي و جنوب لبنان بجنگيم. رهبر جمهوري اسلامي ايران حرف من را با موافقت تكميل كرد و گفت: نه فقط در اين مناطق بلكه در كرمان، خوزستان، تهران و... اين جبهه چند محور دارد: محور ايران، محور سوريه و محور لبنان. فرمانده محور سوريه «بشار اسد» است و بايد كاري كنيم كه پيروز شود و پيروز خواهد شد.» دبيركل حزب‌الله افزود: با گذشت يك‌سال و نيم يا 2 سال، عربستان پيامي براي بشار اسد فرستاد و گفت سوريه در كنفرانسي قطع روابط با حزب‌الله و ايران را اعلام كند تا بحران كشورش تمام شود. سيدحسن نصرالله در ادامه گفت: «ما از همان ابتدا به برادران عراقي خود هشدار داديم اگر با داعش نجنگند و اين گروهك بر ديرالزور مسلط شود، هدف بعدي داعش، عراق خواهد بود. پيش‌بيني ما درست از آب درآمد و اين گروهك تروريستي  دو سوم عراق مسلط شد. سوال مي‌كنم: اگر ما از جهاد و تكليف عقب كشيده بوديم چه بر سر لبنان مي‌آمد و اگر اهالي عراق با فتواي جهاد كفايي آيت‌الله سيستاني عمل نمي‌كردند چه اتفاقي در اين كشور رخ مي‌داد؟»

وكلاي ترامپ خواهان كناره‌گيري دامادش شدند
اعضاي تيم حقوقي رييس‌جمهوري امريكا معتقدند كه داماد ترامپ بايد پيش از آنكه گزارش تماس‌هاي او با روس‌ها حين دوره انتقالي علني مي‌شد، استعفا مي‌داد. به گزارش ايسنا، وال استريت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد، گرچه تمام اعضاي تيم حقوقي دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا روي پيشنهاد كناره‌گيري جارد كوشنر اتفاق نظر نداشتند اما برخي از آنها نگراني‌ خودشان را به ترامپ جمهوريخواه منتقل كردند. منابع مطلع به اين روزنامه گفتند، كاركنان تيم ترامپ براي صدور بيانيه درصورت استعفاي كوشنر آماده شده بودند. با اين وجود، كوشنر استعفا نكرد و همچنان در كاخ سفيد ماند. با اين حال جان داود، وكيل ترامپ اين گزارش را تكذيب كرده و به وال استريت گفته است: تا جايي كه اطلاع دارم چنين پيشنهاد و طرز تفكري هرگز به رييس‌جمهوري امريكا ارايه نشد. يكي ديگر از وكلاي ترامپ در بيانيه‌اي گفت: من هرگز با ساير وكلاي رييس‌جمهوري امريكا درباره استعفاي جارد كوشنر از سمتش در كاخ سفيد صحبت نكردم. من هرگز به رييس‌جمهور پيشنهاد ندادم كه كوشنر استعفا بدهد و اطلاعي هم ندارم كه آيا ساير وكلا چنين پيشنهادي داده‌اند يا خير.

ادعاي رييس سيا: ايران از القاعده حمايت مي‌كند
مايك پمپئو، رييس سيا در مصاحبه با فاكس‌نيوز  درباره «روابط ايران و القاعده» مدعي شد: «ايران هميشه با القاعده يك چانه‌زني دوجانبه داشته است و اغلب از آنها حفاظت كرده است و اين حفاظت مشروط به اين بود كه اگر ما از شما حفاظت مي‌كنيم شما به ما در تهران حمله نمي‌كنيد.» رييس سيا گفت: «امروز من در جايگاه متفاوتي هستم و نقش متفاوتي دارم. نظر من شبيه به نظر رييس‌جمهور است كه به صراحت نظر خود را اعلام كرده مبني بر اينكه به نظر او اين توافق، ارزش مذاكره نداشت. علاوه بر اين جداي از توافق هسته‌اي، از زماني كه اين توافق حاصل شد، آزمايش‌هاي موشكي، فعاليت شبه‌نظاميان شيعه در عراق، كار در كنار حزب‌الله لبنان در سوريه  به نحو قابل‌توجهي افزايش يافته است.» رييس سيا در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و كره‌شمالي گفت: «كره شمالي سابقه طولاني مدتي از گسترش و انتقال دانش و فناوري هسته‌اي خود به نقاط مختلف دنيا را دارد. همان‌طور كه كره شمالي به تلاش براي پرتاب موفق موشك‌هاي دوربردتر و نصب تسليحات هسته‌اي به اين موشك‌ها ادامه مي‌دهد، بسيار بعيد است كه درصورت دستيابي آنها به اين قابليت، آن را در اختيار گروه‌هاي ديگر قرار ندهند و ايران مطمئنا يكي از كشورهايي است كه مايل است براي دستيابي به اين قابليت هزينه كند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون