• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3943 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

كشف محموله قاچاق كودك

گمرك ايران از كشف هشتمين محموله قاچاق انسان در سال جاري خبر داد و اعلام كرد كه در محموله جديد قاچاق انسان تعداد ۶ كودك هم شناسايي شده است.
به گزارش گمرك‌نيوز، ماموران گمرك در بازرسي از محموله‌هاي خروجي به كمك رصد اطلاعات و تجهيزات كنترلي موفق به كشف ٦ كودك، ٢ زن و يك مرد از داخل يك تريلر چادري شدند.
ماموران گمرك بازرگان در بازرسي از كاميون‌هاي خروجي اين‌بار در يك دستگاه كاميون حامل محموله‌هاي صادراتي پارچه متقال، محموله قاچاق انسان را كشف كردند. اين افراد شامل يك مرد، ٢ زن و ٦ كودك بودند كه قصد داشتند با مخفي شدن ميان پارچه‌ها در يك دستگاه كاميون خروجي به صورت غيرقانوني از ايران خارج شوند.
اين تريلر حاوي بار صادراتي بود كه در گمرك لطف‌آباد پلمب‌ مي‌شود اما در ميانه راه بخشي از قسمت بالايي چادر برش داده مي‌شود و تعداد ۶ كودك، ۲ زن و يك مرد در لابه لاي پارچه‌ها جاسازي مي‌شوند. ماموران گمرك در هنگام كنترل محموله‌هاي خروجي با رصد اطلاعات سامانه‌هاي هوشمند به اين محموله مشكوك و در بازرسي و كنترل داخل محموله به كمك دستگاه‌هاي پيشرفته كنترلي موفق مي‌شوند تعداد ۹ نفر كه لابه لاي پارچه‌ها مخفي شده بودند را كشف كنند. هويت اين افراد توسط ماموران گمرك شناسايي شده و اين افراد تابعيت يكي از كشورهاي همسايه را دارند و بر اساس اطلاعات اوليه قصد داشتند از طريق تركيه به اروپا بروند. اين افراد براي تحقيقات بيشتر و بررسي انگيزه‌هاي اين اقدام و شناسايي هويت كودكان در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته‌اند.
گمرك ايران بر اساس ارزيابي‌هاي سازمان جهاني گمرك رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق و رتبه نخست دنيا را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اختيار دارد. هم‌اكنون گمرگات ايران مجهز به تجهيزات پيشرفته كنترلي و سگ‌هاي جست‌وجوگر است. ماموران گمرك فقط در سال ۱۳۹۵ موفق به كشف ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمركات كشور شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون