• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

الهه نوري:

براي رسيدن بشر به مريخ به اين سفر مي‌روم

الهه نوري، 21 ساله است و دانشجوي معماري خود را به طراحي و دكوراسيون علاقه‌مند مي‌داند. او مشاركت در اين پروژه را «آرزو» و «هدف مهم» مي‌داند كه به «جهشي» بزرگ در تاريخ بشر منجر خواهد شد. الهه به نجوم و اخترشناسي علاقه‌مند است و سازدهني مي‌نوازد. او از ۱۶ سالگي به كيهان‌شناسي علاقه‌مند شده و در آن دريافته كه از كائنات چيز زيادي نمي‌داند، بنابراين شروع به مطالعه و تحقيق در اين زمينه كرده است.

 ‌ چه چيزي باعث شد تا شما در اين پروژه ثبت نام كنيد؟

در حقيقت اين نخستين برنامه و پروژه‌اي است كه به اين اندازه با برنامه و منظم طراحي شده. اين پروژه براي من هيچگونه ابهام و سوالي درباره مراحل مختلفش باقي نگذاشت. دليل اصلي كه جذب اين پروژه شدم كشف سياره جديد و اتفاقات تازه اين سياره بود. از نظر علمي ما مي‌توانيم راه‌ها و دروازه‌هاي رسيدن بشر به آينده را در مريخ بررسي كنيم.

 ‌  بي‌بازگشت بودن اين سفر براي شما سخت نيست؟

دليل بي‌بازگشت بودن اين سفر اين است كه تكنولوژي بازگشت به وجود نيامده است، شايد اگر اين تكنولوژي به وجود مي‌آمد عده بيشتري براي اين سفر انتخاب مي‌شدند. هدف اصلي اين سفر كلوني‌سازي روي اين سياره است و براي تمام كساني كه به اين سفر مي‌روند هزينه و سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي انجام شده كه اگر من برگردم تمام اين هزينه‌ها هدر رفته است.

   خانواده شما از اين سفر حمايت مي‌كنند؟

بله، خانواده من در تمام مراحل اين سفر از من حمايت كرده‌اند و به جرات مي‌توانم بگويم كه نصف بيشتر اين راه را مديون خانواده‌ام هستم.

 ‌ با توجه به اينكه در اين سفر يكي از اهداف توليد مثل است و شرايط سختي براي زندگي وجود دارد شما مشكلي با اين مساله نداريد؟

در توضيح علمي اين پروژه قرار است در ده تا بيست سال اول فقط كلوني‌سازي صورت گيرد اما ما بايد در ابتدا بتوانيم روي اين سياره زنده بمانيم و هر دو سال يك بار گروه تازه‌اي به نفرات اول اضافه مي‌شوند كه تجربيات تازه‌اي خواهند داشت، هدف كلوني‌سازي و پيدا كردن تمدني است كه قبلا در اين سياره بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون