• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3190 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند

دستگيري 20 هزار متهم سايبري كشور در چهار سال

ايرنا| از زمان راه‌اندازي پليس فتا در سال 1389 تاكنون 27 هزار پرونده سايبري كشف و 20 هزار متهم توسط پليس دستگير شده‌اند.
سردار كمال هاديانفر، رييس پليس سايبري كشور با اعلام اين آمار گفت: در چهار سال گذشته 32 هزار پرونده سايبري در پليس فتا تشكيل شده است كه ماموران ما موفق شده‌اند بيش از 83 درصد آنها را به سرانجام برسانند. سردار هاديانفر قدرت كشف پليس فتا در جرايم سايبري در سال جاري را 92 درصد دانست كه از ميانگين كشفيات اين پليس در چهار سال گذشته 9 درصد بيشتر است.
مقامات انتظامي كشور مي‌گويند كه 81 درصد جرايم سايبري به حوزه مالي و كلاهبرداري برمي‌گردد و 12 درصد نيز به جرايم غيراخلاقي مربوط است. در اين ميان سه درصد از جرايم سياسي و امنيتي و دو درصد نيز در حوزه جرايم سرگرمي است. رييس پليس سايبري كشور، افزايش كاربران، مخفي ماندن صحنه جرم و بي‌انگيزگي بزه‌ديدگان را از عوامل موثر در وقوع جرم سايبري دانسته و از اجراي چهار مانور سايبري از زمان تاسيس پليس فتا در كشور خبر داد.
پليس فتا در بهمن ماه سال 1389 به دستور فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با هدف تامين امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات كشور و آسودگي خاطر جامعه براي انجام تمامي امور قانوني تاسيس شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون