• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

گزارش

برزگر: رييس‌جمهور به لالوويچ وقت ملاقات مي‌داد به كشتي ايران كمك مي‌شد

منصور برزگر، سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد درباره شرايط تيم ملي كشتي آزاد ايران جهت حضور در جام جهاني پيش‌رو اظهار كرد: خدا را شكر نفرات دوم تيم ملي بسيار جوان و با انگيزه هستند و آن طور كه عملكردشان را در جام تختي مشاهده كردم نشان دادند پشتوانه‌هاي بسيار خوبي براي كشتي ايران خواهند بود.
متاسفانه روس‌ها از آنجايي كه در كشتي افت زيادي داشتند همواره با اعمال نفوذ در اتحاديه جهاني كشتي و تغيير قوانين سعي خود را مي‌كنند تا در المپيك بيشترين مدال را كسب كنند، اما ان‌شاءالله با كشتي‌گيران جواني كه در ايران داريم بتوانيم مقابل اعمال نفوذ روس‌ها پيروز شويم و در المپيك نيز آنها را شكست دهيم.
فدراسيون كشتي بسيار پر كار است و توجه ويژه‌اي به جوانان دارد. من آينده كشتي ايران را درخشان مي‌بينم، چرا كه در عمل توجه خوبي به جوانان مي‌شود و اين باعث خواهد شد در هر وزن چند كشتي‌گير خوب داشته باشيم و هيچگاه احساس خلأ نكنيم.
برزگر در ادامه درباره مهيا نشدن ديدار رييس اتحاديه جهاني كشتي با رييس‌جمهور براي دومين بار گفت: كشورهاي ديگر مخصوصا روس‌ها به اين مورد توجه ويژه‌اي دارند و هر وقت لالوويچ به اين كشور سفر مي‌كند ديداري با پوتين انجام مي‌دهد. به اعتقاد من بهتر بود رييس‌جمهور يك وقت كوتاه هم كه شده براي ديدار با لالوويچ اختصاص مي‌داد، هر چند كه مي‌دانم سر ايشان شلوغ است. مطمئنا اين ملاقات كمك زيادي به كشتي ايران مي‌كرد.
وي با بيان اينكه لالوويچ مهره سرسپرده روس‌ها است، گفت: روس‌ها همه كار مي‌كنند تا نفوذ خود را در اتحاديه جهاني حفظ كنند و آن را بيشتر هم كنند، اما ما هيچ كاري براي لالوويچ و لالوويچ‌ها نمي‌كنيم و مي‌خواهيم بدون اينكه خرج كنيم به همه‌چيز برسيم و همه‌چيز را مفت به دست بياوريم. متاسفانه ما هيچ كمك مالي به اتحاديه جهاني كشتي نمي‌كنيم. در حالي كه در زمان يزداني خرم و خطيب كمك‌هاي خوبي از طرف ايران انجام شد و باعث شد ارتباطات خوبي با مارتينتي شكل بگيرد و ما توانستيم در المپيك لندن خودي نشان دهيم. مساله ديگر اين است كه وقتي رييس فيلا و فيفا به كشوري مي‌روند دوست دارند با سران آن كشور ديدار كنند و در دنيا براي اين موضوع اهميت ويژه‌اي قايل هستند تا استفاده‌هاي خاص خود را ببرند، اما متاسفانه اين موضوع در كشور ما مورد غفلت واقع شده است.
پيشكسوت كشتي ايران در پايان با اشاره به عملكرد كشتي فرنگي در جام جهاني تهران نيز گفت: تيم ما جوان بود و به دنبال غافلگيري مقابل آذربايجان نتيجه‌ را واگذار كرد. اين موضوع بايد سبب هوشياري مسوولان شود كه اگر مدال مي‌خواهند بايد سرمايه‌گذاري‌ كنند. حتي روسيه و امريكا هم از دست آذربايجان فرار مي‌كنند و ما را با آنها همگروه مي‌كنند. آذربايجان خودش نفر ندارد و مهره‌هاي ما و روس‌ها را جذب مي‌كند. اگر ما سرمايه‌گذاري‌ خوبي داشته باشيم باعث خواهيم شد در كشور انگيزه ايجاد شود و ورزشكاران‌مان علاقه‌اي به رفتن به آذربايجان نشان ندهند.
به جاي اينكه پول بيت‌المال را خرج رشته‌هايي كنيم كه هيچ افتخارآفريني براي ورزش ايران ندارند، بايد در رشته‌هاي مدال‌آور هزينه كنيم. در حالي كه متاسفانه به اندازه‌اي كه براي يك فوتباليست درجه چندم هزينه مي‌شود براي يك مدال‌آور ايران كه پرچم مقدس ايران را به اهتزاز در مي‌آورد هزينه نمي‌شود.

 

واكنش لالوويچ به راه‌اندازي كشتي بانوان در ايران

سايت اتحاديه جهاني كشتي در گزارشي به شروع فعاليت كشتي بانوان در فدراسيون ايران اشاره كرد و نوشت: رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي ايران تاييد كرد كه ايران در بخش كشتي با كمربند بانوان فعاليت‌هايش را آغاز مي‌كند و اين در حالي است كه اين نخستين فعاليت فدراسيون كشتي ايران در كشتي بانوان است. نناد لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي در واكنش به اين اقدام ايران گفت: از اينكه فدراسيون كشتي ايران تلاش دارد تا فرصت حضور در ورزش كشتي را براي بانوان مهيا كند هيجان زده هستيم. اين پيشرفت مورد تشويق ما بوده و مشتاقانه حمايت خود را از اين برنامه توسعه‌اي در كشتي بانوان ايران اعلام مي‌كنيم. اتحاديه جهاني كشتي در ادامه گزارش خود به اين موضوع اشاره كرد كه در جريان جام جهاني 2015 روديكا ياكشي، نماينده زن اتحاديه جهاني كشتي در سالن مسابقات در تهران حضور پيدا كرد و همچنين سال قبل كيكي كلي، سرپرست تيم كشتي امريكا در مراسم افتتاحيه به عنوان نخستين زن روي تشك‌هاي كشتي سالن هفتم تير تهران رژه رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها