• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

خبر كوتاه

بازگشت رونالدوي اصلي به فوتبال!

رونالدوي برزيلي كه چهار سال پيش از فوتبال خداحافظي كرد مي‌خواهد بار ديگر به فوتبال برگردد. اين بازيكن برزيلي گلزن كه خيلي‌ها او را برترين مهاجم فوتبال جهان مي‌دانند رژيم غذايي سختي را تحمل كرده است تا بتواند بار ديگر حضور در مستطيل سبز را تجربه كند و در فورت لادردال امريكا به بازي بپردازد. رونالدو نازاريا داليما در تيم‌هاي مطرحي چون اينتر، بارسلونا و رئال مادريد بازي كرده و يكي از سهامداران اصلي فورت لادردال است و به نظر مي‌رسد كسب درآمد هنگفت و دلتنگي براي بازي فوتبال باعث شده است تا اين ستاره بار ديگر به فوتبال برگردد. رونالدو با تاييد خبر بازگشتش به فوتبال گفت: بله اين اتفاق قرار است به زودي رخ دهد و از مرحله پلي‌آف در تيم جديدم بازي خواهم كرد. برزيل در جام جهاني 2014 نتايج ضعيفي كسب كرد و در رده چهارم قرار گرفت. پس از اين نتايج ضعيف مسوولان فدراسيون فوتبال برزيل با بركناري اسكولاري، كارلوس دونگا را به عنوان سرمربي جديد اين تيم معرفي كرد. دونگا در بازگشت مجدد به عنوان سرمربي برزيل نتايج خوبي كسب كرد. برزيل با هدايت دونگا پس از جام جهاني شش بازي برگزار كرد كه در هر شش بازي به برتري رسيد. رونالدو ستاره سابق تيم ملي برزيل از نتايج اخير اين تيم ابراز رضايت كرد و گفت: «هنوز خيلي زود است كه شاهد ايجاد تغييري در تيم ملي برزيل باشيم. فراموش كردن جام جهاني كار خيلي سختي است. شكست برابر آلمان تا مدت‌ها در ياد برزيلي‌ها مي‌ماند و جبران آن خيلي مشكل است. مي‌دانم كه كار دونگا خيلي سخت است. او بايد اعتمادبه‌نفس را بار ديگر به بازيكنان برزيل برگرداند و اين كار خيلي سختي است.» رونالدو در 98 بازي ملي براي برزيل 62 گل به ثمر رساند و بيش از 300 گل باشگاهي نيز ثبت كرد. حضور اين بازيكن برزيلي مي‌تواند از نظر تبليغي و رسانه‌اي به سود ليگ امريكا باشد.

كهرنگي:  قهرماني كشتي زنان ايران را برگزار مي‌كنيم

بدرالملوك كهرنگي، مسوول كشتي با كمربند بانوان پس از به دست گرفتن مسووليت اين بخش اظهار كرد: كشتي با كمربند زنان قبلا زيرنظر فدراسيون روستايي، رزمي و پس از آن نيز انجمن‌هاي ورزشي فعاليت مي‌كرد كه همان كشتي آليش نام دارد. اين رشته علاقه‌مندان زيادي در ايران دارد و پيش از اين ورزشكاران زن در رقابت‌هاي بين‌المللي مختلف شركت كرده‌اند. دختران كشتي‌گير در اين رشته از سطح فني بالايي برخوردارند و موفق شده‌اند نتايج خوبي را در گذشته كسب كنند. ما در مسابقات بين‌المللي مختلف شركت كرده‌ايم و در داخل ايران نيز ميزبان اين رقابت‌ها بوده‌ايم. از آنجا كه با دستور اتحاديه جهاني كليه رشته‌هاي سنتي كشتي بايد زيرنظر فدراسيون‌هاي كشتي باشند، اين رشته هم تحت نظر فدراسيون كشتي قرار گرفت و در خانه اصلي خود مستقر شد. وي درباره اينكه آيا كشتي آزاد زنان نيز راه‌اندازي خواهد شد يا خير گفت: اين مسائل از سياست‌هاي فدراسيون كشتي است كه آيا اين رشته راه‌اندازي شود يا نه. اينكه در آينده چه اتفاقاتي خواهد افتاد مشخص نيست، اما فعلا اين موضوع در دستور كار نيست. مسابقات قهرماني كشور را به احتمال فراوان پس از تعطيلات عيد برگزار مي‌كنيم و انتخابي تيم ملي نيز پس از اين رقابت‌ها برگزار خواهد شد و ورزشكاران به اردوي تيم ملي راه خواهند يافت. البته ممكن است در آينده ميزباني رقابت‌هاي آسيايي را نيز بر عهده بگيريم. استان‌هاي گلستان، مركزي، سمنان، اصفهان و لرستان از پشتوانه‌هاي اين رشته محسوب مي‌شوند و استعدادهاي زيادي در اين استان‌ها وجود دارد.

طباطبايي سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري شد

با حكم محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان، سيدحسن طباطبايي مدير مجموعه شهيدكشوري به عنوان سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري انتخاب شد. سيدحسن طباطبايي، سرپرست جديد فدراسيون وزنه‌برداري گفت: از طرف وزارت ورزش تا زمان برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون مامور هستم. برنامه‌اي براي ماندن در وزنه‌برداري ندارم و تا زمان انتخابات هستم. رضازاده قهرمان ملي است. حسين رضا‌زاده، رييس سابق فدراسيون وزنه‌برداري هم گفت: در حال حاضر شوراي حل اختلاف راي داده و من تابع قانون هستم، البته از قبل هم اعلام كرده بودم كه هرچه قانون بگويد به آن عمل مي‌كنم. هدف اول و آخرم خدمت كردن به وزنه‌برداري است. حمايت آيان را بايد به فال نيك گرفت.

ناطق‌نوري و اردلان راهي آلماتي مي‌شوند

احمد ناطق‌نوري و همايون اردلان رييس فدراسيون بوكس و مسوول كميته روابط بين‌الملل براي حضور در اجلاس آسيايي بوكس روز جمعه راهي قزاقستان مي‌شوند. اجلاس مقدماتي بوكس آسيا روز يكشنبه هفته آينده 10 اسفند‌ماه با حضور نمايندگاني از سراسر قاره كهن برگزار خواهد شد و انتخابات نهايي اين اجلاس 23فروردين‌ماه سال آينده برابر با 12 آوريل برگزار مي‌شود. احمد ناطق‌نوري چندي پيش با حكمي از سوي دكتر چينگ كو وو، رييس فدراسيون جهاني بوكس «آيبا» به عنوان عضو كميسيون جوانان آيبا انتخاب شد.

والكه: نه عذرخواهي مي‌كنيم نه غرامت مي‌پردازيم

نايب‌رييس فيفا تاكيد كرد: هيچ غرامتي بابت برگزاري جام‌جهاني 2022 در زمستان به باشگاه‌ها پرداخت نخواهد شد. پس از آنكه اعلام شد جام جهاني سال 2022 در قطر برگزار مي‌شود، بسياري به مساله گرماي بالاي هوا در اين كشور اشاره كرده و اعلام كردند اين موضوع مي‌تواند براي بازيكنان خطرناك باشد. به همين خاطر روز سه‌شنبه اعلام شد جام جهاني 2022 در فصل زمستان برگزار مي‌شود. اين مساله اعتراض بسياري از تيم‌هاي باشگاهي را به دنبال داشت. ريچارد اسكودامور، رييس برگزاري ليگ برتر انگليس و عضو فيفا به همراه كارل هاينس رومينيگه، مدير باشگاه بايرن مونيخ آلمان و عضو يوفا نيز به شكل جداگانه مصاحبه كرده و از اين اتفاق گلايه كردند اما والكه در اين خصوص گفت: مي‌دانيم كه تصميم براي برگزاري جام جهاني در زمستان، تصميم خوب و كاملي نبوده است اما چرا بايد در مورد دريافت غرامت توسط باشگاه‌ها صحبت به ميان بيايد؟ اين اتفاق قرار نيست باز هم تكرار شود و ما هم نمي‌خواهيم فوتبال را خراب كنيم. چرا ما بايد از باشگاه‌ها به اين خاطر عذر بخواهيم؟ با تمام باشگاه‌ها توافق كرديم كه در سودي كه نصيب ما مي‌شود شريك هستيم. سود ما در سال 2010 به 40 ميليون دلار رسيد و در سال 2014 هم 70 ميليون دلار بود. همه قرار است در سودهاي مالي و ورزشي جام جهاني سهيم باشند. به همين خاطر به هيچ‌وجه قرار نيست از كسي به خاطر تصميمي كه در مورد برگزاري جام جهاني در زمستان گرفته شده عذرخواهي شود. در تصميم‌گيري روز گذشته، بيشتر فدراسيون‌ها يك درخواست داشتند كه جام جهاني 2022 تا 23 دسامبر به پايان برسد.

احتمال تغييرات در فدراسيون دووميداني

فدراسيون دووميداني در سال جاري روزهاي خيلي خوب و موفقي را سپري نكرد و انتقادات زيادي نسبت به اين فدراسيون به خصوص در بازي‌هاي آسيايي مطرح شد. بازي‌هاي آسيايي اينچئون و نتايج ضعيف كاروان دووميداني در اين رقابت‌ها يكي از مهم‌ترين علل اين انتقادات به فدراسيون و شخص رييس فدراسيون بود. در ميان 21 دووميداني كار حاضر در اينچئون تنها دو مدال (يك طلا و يك نقره) نصيب ايران شد در حالي كه قبل از اعزام، افراد زيادي شانس كسب مدال داشتند و هركدام با دلايلي غيرقابل تصور از گرفتن مدال بازماندند. براساس اين شرايط و برخي شنيده‌ها به نظر مي‌رسد افشين داوري، رييس فدراسيون دووميداني قبل از پايان دوره چهار ساله رياست خود از اين فدراسيون برود. داوري بارها از وزارت ورزش و كميته ملي المپيك درخواست داشت كه حمايت بيشتري انجام بدهند و همچنين بودجه بيشتري را به اين ورزش اختصاص بدهند تا بتواند مشكلات موجود را برطرف كند. آنچه در اين ميان قطعيت دارد اين است كه فدراسيون دووميداني با مشكلاتي روبه‌رو است كه حل نشده باقي مانده و با اين شرايط احتمال دارد كه داوري از رياست فدراسيون استعفا دهد. مجمع فدراسيون دووميداني 21 اسفندماه برگزار مي‌شود و شايد اين مجمع زمان خوبي باشد تا او كناره‌گيري خود را از فدراسيون اعلام كند. بهمن سال 90 افشين داوري به عنوان رييس فدراسيون دووميداني انتخاب شد. البته داوري در پاسخ به احتمال استعفاي خود از رياست فدراسيون دووميداني اظهار كرد: در گذشته نيز درباره اين موضوع بحث‌هايي صورت گرفته بود اما بايد بگويم كه اين موضوع فعلا حقيقت ندارد. در حال حاضر قصد استعفا ندارم و اينكه در آينده اين اتفاق رخ مي‌دهد يا نه مشخص نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها