• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4044 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

حال و هواي شاد متروي تهران در آستانه بهار

محسن محمدیان

به منظور فراهم كردن لحظاتي شاد براي مسافران متروي تهران، گروه‌هاي موسيقي از استان‌هاي گلستان، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و شمالي، كردستان، چهار محال و بختياري، آذربايجان، بوشهر، همدان، تهران و هرمزگان در ايستگاه‌هاي مختلف مترو به اجرا مي‌پردازند.

در آستانه فرارسيدن فصل بهار و عيد نوروز ايستگاه‌هاي متروي تهران هم حال و هواي بهاري به خود گرفته‌اند و هنرمندان با طنين نواهاي سنتي سعي مي‌كنند تا اوقاتي شاد را براي مسافران رقم بزنند.

اين برنامه‌هاي هنري كه «آواي سرزمين من» نام گرفته است، آواهايي از موسيقي كهن همين ديار است كه رنگ شادي و زندگي و حيات دارند، آن هم توسط خنياگران و نوازندگاني كه هر كدام‌شان از دياري خارج از پايتخت به تهران آمده‌اند تا در اين روزمرّگي‌هاي پراسترس تجربه‌اي متفاوت را براي شهروندان تهراني ايجاد كنند.

محسن محمديان، مدير ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران درباره اين اجراها گفت: «در طرح استقبال از بهار شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه از گروه‌هاي موسيقي محلي استان‌هاي مختلف دعوت كرده تا موسيقي مناطق مختلف را براي مسافران اجرا كنند. قبلا هم شاهد اجراهاي موسيقي در متروي تهران بوده‌ايم اما اين‌بار براي آشنا شدن بيشتر شهروندان پايتخت‌نشين با اين موسيقي و آداب و رسوم محلي چنين برنامه شكل گرفته است. »

وي افزود: به مناسبت برگزاري سومين نمايشگاه توانمندي روستاييان و عشاير، اجراهايي با عنوان «آواي سرزمين من» در ايستگاه‌هاي منتخب مترو تهران برگزار مي‌شود و هدف از اجراي اين برنامه نيز پاسداشت گويش‌ها، آداب، رسوم، سنت‌ها و فرهنگ‌هاي ايراني است.

وي با اشاره به اينكه 12 ايستگاه متروي تجريش، شهيد بهشتي، قيطريه، امام حسين (ع)، امام خميني (ره)، دروازه شميران، ارم سبز، ميدان شهدا، دروازه دولت، ميدان جهاد، ميدان آزادي و تئاترشهر ميزبان مسافران شهر زيرزميني در اجراي هنرمندان عرصه موسيقي اقوام مختلف هستند، خاطرنشان كرد: مجموعه اجراهاي موسيقي «آواي سرزمين من» كه از روز شنبه همين هفته 12 اسفند آغاز شده قرار است تا چهارشنبه 16 اسفند ادامه پيدا كند و طي آن هر روز در دو نوبت، صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ براي مسافران متروي تهران به اجراي موسيقي و حركات آييني بپردازند. در واقع اين دوازده گروه ضمن اجراي موسيقي فولك منطقه خود، به انجام حركات آييني نيز مي‌پردازند كه جذابيت‌هاي بسياري براي پايتخت‌نشينان داشته و با استقبال خوب مسافران متروي تهران همراه شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه ( تهران)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون