• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4054 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ اسفند

پيش‌بيني خروج امريكا از برجام

گروه ديپلماسي| باب كوركر، رييس‌ كميته روابط خارجي سنا در مصاحبه با شبكه «سي‌بي‌اس» امريكا در زمينه احتمال خروج واشنگتن از برجام گفت: «اگر با اروپايي‌ها بر سر يك چارچوب درباره برجام به توافق نرسيم، رييس‌جمهور در ماه مه از برجام كناره‌گيري مي‌كند. بعيد مي‌دانم توافقي با اروپايي‌ها حاصل شود. فكر مي‌كنم كه رييس‌جمهور احتمالا از آن خارج مي‌شود، مگر آنكه همتايان اروپايي ما در حقيقت در خصوص يك چارچوب (برجام) به توافق برسند.»

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كند رييس‌جمهور امريكا بايد با «كيم جونگ اون» رهبر كره شمالي نشست برگزار كند، گفت: فكر مي‌كنم چيز خوبي باشد و فكر مي‌كنم كه محقق شود. فكر مي‌كنم در نهايت (ديدار ترامپ و كيم جونگ اون) محقق شود. ما كانال‌هاي ارتباطي خود به كره شمالي را داريم. همان‌طور كه مي‌دانيد ما شيوه‌هاي مختص به خود براي هماهنگ كردن امور به شيوه‌اي مناسب را داريم.

اين مقام سنا درباره احتمال تاييد «مايك پمپئو» به عنوان وزير خارجه جديد امريكا در كميته روابط خارجي سنا گفت: فكر مي‌كنم كه وي اواخر هفته از اوضاع خود مطلع شد... . احساس من اين است كه پمپئو (در مقايسه با تيلرسون) با رييس‌جمهور همراستاتر است و فكر مي‌كنم كه يكي از سوالاتي كه در حين فرآيند جلسه استماع از او پرسيده شود، اطمينان حاصل كردن از اين امر باشد كه ارزيابي صادقانه‌اي ارايه مي‌دهد و همچنين درباره طيف كاملي از گزينه‌هايي به رييس‌جمهور براي تصميم‌گيري ارايه مي‌دهد، سوال مي‌شود. احساس من اين است كه آنها (ترامپ و پمپئو) با هم كنار مي‌آيند. آنها در مسير سياست‌ خارجي، همگامي كاملي با يكديگر خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها