• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5448 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند

بهتاش فريبا در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

با این قیمت گوشت داور چطور در زمین بازی بدود؟!

استقلال همين حالا با ساپينتو تمديد كند

گروه ورزش

به گزارش «اعتماد» شايد خوشبين‌ترين هوادار استقلال هم فكرش را نمي‌كرد كه اين تيم عقب‌افتادگي ۸ امتيازي با رقيب ديرينه را به يك امتياز بيشتر تبديل كند و در هفت هفته به پايان فصل در يك قدمي صدر قرار بگيرد. اما استقلال با ساپينتو يكي پس از ديگري رقبا را كنار زد و حالا بالاتر از پرسپوليس منتظر لغزش سپاهان است. ساپينتو كه در بازي‌هاي ابتدايي فصل هنوز تركيب اصلي تيمش را نشناخته بود و با جار و جنجال‌هايش در كنار زمين سوژه اهالي فوتبال به حساب مي‌آمد حالا هواخواه زياد پيدا كرده و محبوبيت بيشتري نزد هواداران استقلال به دست آورده است. در خصوص شرايط خوب استقلال با بهتاش فريبا يكي از پيشكسوتان دوست‌داشتني اين تيم گفت‌وگو كرديم. 

فريبا در خصوص وضعيت كلي استقلال در اين فصل همراه با مربي پرتغالي به خبرنگار ورزشي اعتماد گفت: بازگشت به كورس يك شرايطي را مي‌طلبيد كه مهم‌ترينش اين بود كه ساپينتو بازيكنان را به خوبي بشناسد و ارنج را تقريبا ثابت نگه دارد و تعويض‌هاي به موقع انجام دهد كه هرسه اين اتفاق رخ داد. الان چند بازي است كه ارنج تيم ثابت است و اگر محروميت يا مصدوميت پيش نيايد ارنج مشخص است. نكته ديگر به تعويض‌هاي به موقع برمي‌گردد و نفرات تعويضي كارگشا هستند اما نكته بسيار مهم‌تر بايد به يكدلي و يكرنگي و يكدستي تيم اشاره كرد، وقتي تيم گل مي‌زند از روي نيمكت تا درون زمين همه روي سر و كله هم مي‌پرند! اين نشان مي‌دهد ساپينتو توانسته اين همدلي را به وجود بياورد. در فوتبالي كه هيچ‌چيز سرجاي خودش نيست اين موضوع فاكتور بسيار مهمي است. حالا استقلال به غير از اينكه خوب نتيجه مي‌گيرد زيبا هم بازي مي‌كند.
فريبا با اشاره به عملكرد خوب نفرات استقلال افزود: «۵۰ متر رو به جلو يعني هافبك‌ها و وينگرها و مهاجمان استقلال خيلي خوب بازي مي‌كنند‌ و دست هم را خوب مي‌خوانند. در نيم فصل اول به دليل عدم شناخت ساپينتو شرايط خوب نبود و طبيعي هم است و قبلا هم گفتم او شناختش از فوتبال ما كامل مي‌شود، مي‌تواند نتايج بهتري بگيرد. الان شما ببينيد، خيلي از بازيكنان استقلال زير دست ساپينتو باز‌سازی‌شدند. مثلا قائدي كه الان حسابي سرحال است يا روزبه چشمي كه بهترين بازي‌هاي عمرش را براي استقلال انجام مي‌دهد. همچنين سعيد مهري كه اوايل از او ايراد مي‌گرفتند. مهري چند فاكتور مهم مثل توپ‌گيري و دوندگي زياد دارد. دو، سه بازي قبل را ببينيد كه او چندين شوت زده كه نشان از شهامت و اعتماد به نفس او دارد.
فريبا ادامه داد: بازيكن ديگر رضاوند است كه شده يكي از بهترين پاسورها و خط دفاع هم خوب كار مي‌كند. همه تيم به خوبي يكديگر را پوشش مي‌دهند. شرايط بازيكنان به قدری خوب پيش مي‌رود كه يامگا يكي مثل حرداني را نيمكت‌نشين كرده است. همه اينها را جورچين كنيم مشخص مي‌شود شرايط استقلال بهتر شده است.
پيشكسوت استقلال با دفاع از رفتارهاي ساپينتو در كنار خط به «اعتماد» گفت: يكي مثل مورايس آرام است و يكي هم مثل ساپينتو كاملا برعكس رفتار مي‌كند و از بيرون تيمش را تهييج مي‌كند و اينها يك مسائل شخصي است. اگر براي تيم‌هاي ديگر شرايط رفتاري ساپينتو مشكلي ايجاد نكند اين رفتارها مي‌تواند به استقلال كمك كند و اين را با نتيجه‌گيري خوب ثابت كرده است. بازيكنان ما به اين مدل مربيگري و تهييج كردن مربي عادت كردند! وقتي بازيكن استقبال مي‌كند و تيم هم نتيجه مي‌گيرد براي استقلال خوب است.
فريبا خواستار تمديد با ساپينتو و پرداخت پول استراماچوني شد و ادامه داد: به نظر من بايد هرچه سريع‌تر با ساپينتو تمديد كنند، در نظر بگيريد در ابتداي فصل او تيمش را نبسته بود و حالا با شناخت بيشتر از وضعيت تيم مي‌تواند بهتر هم كار كند. ضمن اينكه الان باشگاه استقلال شرايط خوبي به لحاظ مالي ندارد و اميدوارم هرچه سريع‌تر آقاي مخبر روي قول خودش عمل كند و پول استراماچوني پرداخت شود تا فشار از روي مديريت و كادر و بازيكنان برداشته شود.
پيشكسوت استقلال ليگ امسال را ليگ پوياتري نسبت به فصل قبل مي‌داند. او اعتقاد دارد هرتيمي ممكن است در بالاي جدول به قهرماني برسد و تكليف قهرمان اين فصل دو هفته قبل از پايان بازي‌ها مشخص خواهد شد. فريبا در اين رابطه اظهار داشت: با اينكه در نيم‌فصل شرايط خوب نبود اما در نيم‌فصل دوم شرايط خيلي بهتر شد. هفت هفته مانده به پايان بازي‌ها و بيست و يك امتياز باقي مانده و حتي ممكن است تراكتور و گل‌گهر قهرمان شوند يا جدول به همين شكل بماند. از نظر من دو هفته قبل از انتهاي فصل تكليف قهرمان مشخص خواهد شد و با اينكه روي كاغذبازي‌هاي استقلال نسبت به دو مدعي ديگر بهتر است اما در فوتبال قانون‌هاي نانوشته زيادي وجود دارد‌ و هيچ چيز مشخص نيست.
بازيكن اسبق تيم ملي در پايان صحبت‌هايش در خصوص داوري‌هاي ليگ كه سر و صداي زيادي هم به پا كرده به «اعتماد» گفت: هميشه همين بوده است. اما حرف من اين است داور هم ‌مثل من مربي يا بازيكن حق اشتباه دارد. مهم اين است كه عمدي نباشد و من شك دارم عمدي باشد! ضمن اينكه بعضي از داورها از لحاظ دوندگي عقب هستند اين هم دليلش برمي‌گردد به حقوقي كه مي‌گيرند. اگر آنها از نظر اقتصادي تامين باشند و بيشتر روي كار خودشان متمركز باشند موفق‌تر خواهند بود. در اين شرايط اقتصادي وبا این وضعیت گرانی‌ها و قیمت گوشت و اجاره‌ خانه‌ و... باعث مي‌شود داورها دو جاي ديگر هم كار كنند که از شرايط آرماني دور مي‌شوند؛ وگرنه داورها هم دوست دارند مثل بازيكنان در بهترين فرم خود باشند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون