• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4071 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت

يك چهره تئاتري درگذشت

بچه فيل زير گنبد كبود به خاطره‌ها پيوست

مهرداد ابروان مدرس، منتقد و هنرمند تئاتر كه كودكان و نوجوانان دهه شصت بازي او را در نقش بچه فيل در مجموعه تلويزيوني «زير گنبد كبود» به ياد دارند، صبح ديروز يكشنبه ۲ ارديبهشت درگذشت.

ابروان متولد ۱۳۴۳ شيراز و داراي مدرك كارشناسي ارشد از دانشگاه تربيت مدرس بود و كارگرداني آثاري چون «شتر خوش‌باور»، «مرداب‌نشينان»، «كبودان و اسفنديار» و «اسب» را بر عهده داشت و يكي از نقش‌هاي ماندگارش، بازي در نقش بچه فيل در مجموعه «زير گنبد كبود» به كارگرداني ايرج طهماسب و هرمز هدايت بود.

اين منتقد، مدرس، بازيگر و كارگردان تئاتر و عضو كانون ملي منتقدان تئاتر ايران اوايل صبح ديروز دوم ارديبهشت ماه در خوابگاه اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي بوشهر دچار سكته قلبي شد و درگذشت. مهرداد ابروان، عضو هيات علمي گروه آموزشي هنر و ادبيات نمايشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بوشهر نيز بود.

او علاوه بر فعاليت‌هاي مطبوعاتي و دانشگاهي، در نمايش‌هاي «آن‌جا، آن‌سوي كلام» به كارگرداني مجيد سرسنگي، «سيزيف و مرگ» به كارگرداني مجيد سرسنگي، «يكي بود، يكي نبود» به كارگرداني مجيد سرسنگي، «دفينه گندم» به كارگرداني سيدرضا شانه‌ساز شيرازي و مجموعه‌هاي تلويزيوني «زير گنبد كبود» به كارگرداني ايرج طهماسب و هرمز هدايت و «خاكستر و باد» به كارگرداني جهانبخش لك به عنوان بازيگر حضور داشت.

ابروان قرار بود امروز دوشنبه سوم ارديبهشت ماه به همراه مهدي نصيري، رييس كانون ملي منتقدان تئاتر ايران در جلسه نقد نمايش «مجلس قرباني سنمار» حضور داشته باشد اما اوايل صبح ديروز درگذشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون