• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4100 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

با اين نوع دزدي چه كنيم؟

بهروز بهزادي

معاملات صوري شماري از سودجويان در بخش مسكن اينك ديگر موضوعي نيست كه از چشم افكار عمومي دور مانده باشد. اگر هزار و يك مشكل ريز و درشت براي اينترنت و ...

شبكه‌هاي مجازي بشماريم، همين كه چنين خبري به همت جمعي از دل‌سوختگان جامعه در كانال‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود، خود مويد اين نكته است كه مردم خود مي‌توانند وارد چرخه اصلاح رفتارهاي خلاف خلافكاران جامعه شوند و با دادن نشاني از مسوولان بخواهند جلوي كار آنان را كه نتيجه‌اش ايجاد ضرر و زيان براي آحاد مردم است بگيرند.راستي اين فرهنگ منحط پول‌پرستي و خيانت در جمعي از مردم كه يك روز با خريد و فروش صوري باعث گراني ارز مي‌شوند، روز ديگر با بسته شدن كانال ارز به سوي طلا هجوم مي‌آورند و وقتي قيمت طلا به سقف رسيد به ياد مسكن و معاملات صوري و كاذب در اين بخش مي‌افتند، چگونه در ميان ما ايرانيان رخنه كرده است؟گفتني است نگارنده معتقد است با افزايش قيمت‌هايي كه ريشه اقتصادي دارند هيچ كس نبايد مقابله كند، بلكه با اصلاح بنيان‌هاي اقتصادي بايد از آنها جلوگيري كرد. ولي معاملات صوري براي افزايش قيمت مسكن كه نياز اصلي مردم است، دزدي از مردم است و مي‌دانيم كه دزديدن هم از نظر قانوني جرم است و هم در مذهب ما گناهي است بسيار بزرگ.

گفتني است وقتي كه به گواهي آمارهاي شهرداري تهران 500 هزار خانه خالي در تهران داريم و آخرين آمار پروانه‌هاي ساختماني به نصف رسيده است چگونه مي‌توان افزايش قيمت مسكن را ناشي از افزايش آمار خريداران در يك بازه زماني كوتاه دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون