• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4101 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ خرداد

پيشي گرفتن سود دلالان پتروشيمي از توليدكنندگان

نشست آشنايي با اعتبار اسنادي از طريق اعتبارات اسنادي بانك تجارت در پتروشيمي جم با حضور مديران عامل پتروشيمي جم، شركت بازرگاني تاپكو و مديران بانك تجارت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پتروشيمي جم، در اين نشست، مهندس سيدحسين ميرافضلي گفت: در حال حاضر پتروشيمي جم و بانك‌تجارت همكاري‌هاي بسياري دارند و در حوزه ال‌سي، اين همكاري‌ها در حال گسترش است. وي در ادامه با اشاره به اينكه توليدكنندگان در حوزه صنايع پايين دست مواد اوليه خود را دريافت و به محصولات ارزشمند تبديل كرده و اشتغالزايي خوبي نيز ايجاد كرده‌اند، افزود: اميدواريم رابطه بين توليد‌كننده صنايع بالا‌دست و پايين‌دست پتروشيمي نزديك‌تر شده و بتوانيم در جلسات دوره‌اي تبادل نظر داشته باشيم؛ ارايه راهكار‌هاي سازنده مي‌تواند در آينده اهداف تعيين شده را محقق كند.

به گفته ميرافضلي همكاري صنايع بالادست و پايين‌دست در اين موضوع خلاصه نمي‌شود كه گريدهاي مختلف مانند PE100 و BL3 و 52518 و... در بورس عرضه شده و توسط صنايع پايين دست خريداري شوند؛ چرا كه در حال حاضر ظرفيت توليد در صنايع پايين دست 30 درصد است.

مديرعامل پتروشيمي جم افزود: پتروشيمي جم ال‌سي سه‌ماهه مواد اوليه را در اختيار توليدكننده‌ها قرار مي‌دهد و آنها پس از فروش محصولات خود، پول ما را پرداخت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر پتروشيمي جم ظرفيت توليد يك ميليون و 200 هزارتن گريد پايپ را به طور سالانه دارد، گفت: با اين حال در سال گذشته توليد گريد پايپ در اين مجموعه 300 هزارتن بود.

مديرعامل پتروشيمي جم ادامه داد: همواره روال اين بوده كه شركت‌هاي پتروشيمي در بورس محصولات خود را عرضه كرده و عده‌اي نيز به دنبال دلالي هستند و مصرف‌كننده واقعي نيز به دلايلي مانند چك‌هاي برگشتي، قدرت پايين در دريافت ضمانتنامه و نقدينگي‌هاي اندك قادر به خريد از بورس نيستند و همواره دلال‌ها از امتياز آنها استفاده كرده و محصولات را خريداري مي‌كنند و با قيمت بالا دوباره به مصرف‌كنندگان واقعي مي‌فروشند.

در ادامه اين نشست، دكتر نجفي، مديرعامل شركت بازرگاني تاپكو گفت: با توجه به نزديكي پتروشيمي جم به بندرعسلويه، رويكرد اوليه اين مجتمع صادراتي بوده است، از اين رو در سال 95 حدود 70 در صد محصولات پتروشيمي جم صادر شد، اما در سال 97 اين روند به بازار داخلي برگشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون