• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3196 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند

اجراي سوگواره نمايشي «روزگار شقايق ها»

 احسان كاظم، رييس فرهنگسراي فردوس از اجراي سوگواره نمايشي و مفهومي «روزگار شقايق‌ها» همزمان با ايام فاطميه خبر داد.
 به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي فردوس، مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 با اعلام اين مطلب گفت: نمايشگاه هنر مفهومي ‌روزگار شقايق‌ها يك برنامه تركيبي است كه در آن نور، صوت، نماد و نمايش تركيب شده و مخاطب به صورت تعاملي در دكور ساخته شده اين برنامه در كنار بازديد به كنش واداشته مي‌شود.  او با اشاره به بيش از دو ماه مراحل پيش‌توليد اين سوگواره مفهومي افزود: در سانس‌هاي پنج نفره اين برنامه، شركت‌كنندگان ضمن مرور تاريخ اسلام با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ارتباط اين ضايعه با عاشوراي حسيني و همچنين نمادها و نمايه‌هايي از حديث شريف كساء آشنا خواهند شد.
احسان كاظم درباره ساختار مفهومي و خط‌سير اين نمايش تعاملي اظهار داشت: اجراي اين برنامه ساختار منحصر به فرد و كمتر اجراشده‌اي دارد اما روش روايت دعاي ندبه و حديث كساء كه در آن به وجود طاهره حضرت زهرا(س) به عنوان محور اهل بيت نگاه شده و همچنين نگره عروه‌الوثقي بودن اهل بيت(ع) مهم‌ترين راهنمايان كار محسوب مي‌شوند.
او ادامه داد: اعضاي تيم اجراكننده از روز شهادت حضرت زهرا (س) يعني 13 اسفند به مدت 10 روز با اجراي حدود 450 سانس تعاملي سعي در انتقال معارف فاطمي خواهند داشت.
رييس فرهنگسراي فردوس با بيان اينكه نمايشگاه روزگار شقايق‌ها در روزهاي برگزاري شاهد اجراي برنامه‌هاي جانبي مانند احياي سنت سمنوپزي، اتاق مطالعه، اتاق بازي كودكان، ايستگاه بلوتوث و سينماكليپ خواهد بود، افزود: در شب‌هاي اجراي اين برنامه، سالن فردوس نيز به اجراي نمايش‌هاي مذهبي ايام سوگ باناو اسلام در خدمت هيات‌ها و عزاداران حضرت زهرا (س) خواهد بود.
 او با دعوت از علاقه‌مندان براي استفاده از اين برنامه اظهار داشت: استفاده از اين نمايشگاه ويژه افراد بالاتر از 15 سال است و افراد متقاضي بايد پيشاپيش براي شركت در برنامه با شماره تلفن 44081026 تماس گرفته و از زمان‌هاي موجود مطلع شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها