• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4116 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير

رفتار غيرانساني با فرزندان مهاجران

بهروز بهزادي

جدا كردن بيش از دو هزار كودك از والدين‌شان كه از پناهندگان امريكاي جنوبي و مركزي‌اند در مرزهاي جنوبي امريكا، واقعه‌اي است كه نمي‌توان از كنار آن به آرامي گذشت. اين واقعه هولناك متاسفانه توسط دولت ترامپ در امريكا اتفاق افتاده است.

در وحشتناكي و هولناكي اين خبر همان بس كه بنويسيم در تاريخ سياهي‌هاي بشر كه آخرين آنها را زندان‌ها و اردوگاه‌هاي آلمان نازي و كامبوج توسط خمرهاي سرخ شاهد بوديم، هيچگاه موردي ديده نشده است كه فرزندان را از مادران و پدران‌شان جدا كرده و در كمپ‌هاي ويژه نگه دارند. در جهان امروز حتي در استراليا هم كه دولتش به شدت عمل در برابر پناهندگان و مهاجران معروف است و آنان را به گنيه پاپوآ يا جزاير غيرمسكون مي‌فرستد، موردي ديده نشده است كه فرزندان را از والدين‌شان جدا كند. تنها توضيحي كه تاكنون رييس‌جمهور امريكا داده است، اين است كه «نمي‌خواهم امريكا مثل اروپا با سيل مهاجران و پناهندگان روبه‌رو شود.» ترامپ همچنين كشورهاي اروپايي را به علت پذيرش مهاجران و پناهندگان به باد انتقاد گرفته است و از طريق اين انتقاد مي‌خواهد كار غيرانساني جداسازي فرزندان و والدين را توجيه كند.

شايد اروپاييان نخواهند به ترامپ بگويند كه با پذيرش پناهندگان و مهاجران تاوان دوراني را مي‌دهند كه بسياري از كشورهاي آسيايي و آفريقايي را يا مستعمره خود كرده بودند يا در استعمار نو نگه مي‌داشتند و امريكا نيز اينك بايد تاوان ملاحظات خود را در امريكاي مركزي و جنوبي، آسيا و آفريقا بدهد؛ دوراني كه براي بسياري از كشورها ديكتاتور منصوب كرده و از او حمايت مي‌كرد. آقاي ترامپ بايد بداند موج پناهندگان و مهاجران از جنوب امريكا كساني هستند كه كشورشان توسط دولت‌هاي پيشين امريكا عقب نگه داشته شده است و چاره‌اي جز فرار از فقر ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون