• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4116 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير

به شما افتخار مي‌كنيم

سهيل سراييان

مردم از استاديوم بيرون نمي‌آمدند. همه روي صندلي‌ها خشك شان زده بود. مثل اينكه نمي‌خواستيم باور كنيم تا چند دقيقه پيش مي‌توانستيم با اسپانيا مساوي كنيم. بهترين تيم جهان، بهترين خط حمله جام جهاني. اما ما نااميد نمي‌شويم. از وقتي بازي تمام شده با هر كسي صحبت مي‌كني از بازي ايران تعريف مي‌كنند. روس‌ها مي‌گويند با غيرت بازي كرديد و نشان داديد كه تيم دست و پا بسته‌اي نيستيد. اينكه همه به تيم ملي افتخار مي‌كنند براي ما كافي است.

بعضي از ايراني‌ها از الان اميدوارند كه مي‌توانيم پرتغال را شكست دهيم و به مرحله بعدي برويم. كم‌كم قازان را ترك مي‌كنند و عده‌اي به مسكو و ديگر شهر‌ها مي‌روند. گروهي هم هستند كه در اين زمان كه كاري ندارند به شهرهاي كوچك‌تر مثل اوليانوفسك كه زادگاه لنين است سفر مي‌كنند.

قازان شهر خوب با مردمي مهربان بود. ايراني‌ها را خيلي دوست داشتند. همين طور كه جاهاي مختلف مي‌چرخي با كساني هم رو به رو مي‌شوي كه بليت بازي پرتغال را به فيفا فروخته‌اند و مي‌خواهند برگردند. دليل اصلي اين كار شهر سارانسك است؛ شهري كوچك كه امكانات اقامتي خوبي ندارد. گروه زيادي از مردم صرفا يك روز به اين شهر سفر مي‌كنند تا بازي را ببينند و بلافاصله بر‌گردند.

حالا همه منتظريم تا شايد براي يك‌بار هم شده شانس با ما رفيق شود و اتفاقات خوب براي ما بيفتد. حالا همه ما منتظر بازي با پرتغال هستيم و بردي كه ما را از گروه مرگ بيرون بكشد و براي اولين‌بار از مرحله گروهي، صعود كنيم.

در فضاي مجازي هم اگر نگاه كنيد در اين دو سه روز همه با روحيه از بازي آخر حرف مي‌زنند و اميدواري براي صعود و پيروزي.

اين روزها هوا كمي بهتر شده است. كلمبيايي‌ها و فرانسوي‌ها به قازان آمده‌اند همين طور ژاپني‌ها؛ بازي‌هاي جذاب روزهاي آينده كه همه در اين شهر برگزار مي‌شوند.

امروز روز آخري است كه در قازان هستم. عصر به سمت مسكو حركت مي‌كنم ‌و روز بازي با پرتغال به سارانسك مي‌روم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون