• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4120 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

راهكار سران 3 قوه براي برون‌رفت از وضعيت فعلي

برخورد جدي با اخلالگران

همايش سراسري قوه قضاييه با حضور سران سه قوه و مسوولان كشوري و قضايي درسالن اجلاس سران صبح روز سه‌شنبه برگزار شد. در اين مراسم حسن روحاني، رييس‌جمهوري، علي لاريجاني، رييس قوه مقننه و آيت‌الله صادق آملي لاريجاني، رييس دستگاه قضا سخنراني كردند. همچنين سيد عليرضا آوايي، وزير دادگستري گزارشي از عملكرد قوه قضاييه ارايه داد.

نشست گراميداشت هفته قوه قضاييه تحت تاثير مسائل اقتصادي و آشفتگي‌هاي اخير در بازار بود. سران سه قوه كه مدتي‌ است جلسات مشترك منظم هم‌انديشي برگزار مي‌كنند بر سه موضوع جنگ رواني اقتصادي، تامين امنيت براي سرمايه‌گذاران و البته برخورد جدي با اخلالگران اقتصادي تاكيد كردند. در نشست روز گذشته آنچه بيش از هر چيز به چشم مي‌خورد تفاوت آن با سال گذشته بود. بر كسي پوشيده نيست كه سران دو قوه مجريه و قضاييه گاهي در تنش‌هاي كلامي با يكديگر قرار مي‌گرفتند و در سخنراني‌ها و پشت تريبون‌ها به يكديگر پاسخ مي‌دادند. با اين حال در جلسه روز گذشته هم آملي لاريجاني به همكاري با دولت و تفكيك مرزهاي اجرا و نظارت تاكيد كرد و هم روحاني از همراهي اين دستگاه با دولت در مواجهه با سياه نمايي‌ها صحبت كرد.

«بحران» احتمالا دقيق‌ترين واژه براي تحليل اين هماهنگي و همراهي است. به نظر مي‌رسد هر سه قوه بر اين موضوع واقف هستند كه كليد حل بحران‌هاي اقتصادي اخير فقط در دست دولت نيست. البته در اين نشست سوالات بسياري بي‌پاسخ ماند. سوالاتي از اين دست كه اتاق فكر داخلي جنگ رواني كه روحاني مدام از آن سخن مي‌گويد توسط چه كساني اداره مي‌شود كه هم در اعتراض دي ماه نقش دارند، هم در قيمت دلار؟ پشت‌پرده‌ها دست‌كم در حوزه آشفتگي‌هاي اقتصادي چيست؟ نقش اربيل و دبي در چهارراه استانبول تهران چيست كه مشاور روحاني مردم را به آن ارجاع مي‌دهد؟ فارغ از اين پشت‌پرده‌ها كه مسوولان تنها به آن گريزي مي‌زنند و رد مي‌شوند مساله «راهكار» است. با وجود اين اما شايد بتوان در لابه‌لاي سخنان روز گذشته عالي‌رتبگان نظام اشاراتي به راهكارهاي انديشيده شده يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون