• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4120 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني:

اخلال‌گران اقتصادي پنبه‌ها را از گوش‌شان بيرون بياورند

امروز مساله اقتصاد و معيشت مساله اول كشور است. دشمن در فكر حمله نظامي نيست بلكه در فكر رخنه كردن از همين منافذ است و مي‌خواهد از طريق مشكلات اقتصادي، به هم ريختگي وضعيت اقتصادي در كشور، معيشت مردم را با مشكل مواجه كند.

امروز بالاي 1500 هزار ميليارد تومان نقدينگي داريم كه موضوع خطرناكي است. اين نقدينگي به صورت سركش به هر كجا سر مي‌زند.

دركنار بحث نقدينگي مساله رواني هم موضوعي اساسي است و نبايد از آن غفلت كرد... جنگ رواني دشمن تخيلي نيست و واقعي است.

همين روز گذشته و قبل‌تر ديديد برخي مي‌خواستند بازارها را به تعطيلي بكشانند كه با هوشمندي نيروي انتظامي و بخش اصلي بازار مشكل برطرف شد.

ما در عين حال كه به پاره‌اي از مشكلات اقتصادي اذعان داريم و معتقديم نقدينگي زياد موجب اشكال در بازار شده اما براي‌مان مسلم است عده‌اي با سرمايه‌هاي كلان در بازار تلاطم ايجاد مي‌كنند... ... امروز نيروهاي امنيتي چه وزارت اطلاعات، ناجا و... موظف هستند اخلالگران نظام اقتصادي كشور را شناسايي كنند. سخن من با اين افراد اين است كه كار شما خيانت به كشور و مردم است. نظام جمهوري اسلامي با اين مساله كنار نخواهد آمد. قوه قضاييه به نحو قاطع برخورد خواهد كرد. هشدار مي‌دهم به اخلالگران نظام اقتصادي كه پنبه‌ها را از گوش بيرون بياوريد و چشم باز كنيد. اين كارها مجازات‌هاي بسيار سنگيني دارد.

اگر مصداق افساد في‌الارض باشد اعدام و اگر غير از اين باشد تا 20 سال حبس و تمام اموال آنها مصادره مي‌شود؛ در اجراي اين قانون ترديد نخواهيم كرد و نيروهاي امنيتي موظفند در اسرع وقت به قوه قضاييه معرفي كنند.

دستگاه قضايي نبايد مجال را براي مدير اجرايي تنگ كند و دخالتي در اجرا داشته‌باشد اما نظارت و الزام‌هاي قانوني را به كار بستن غير از اين كارها است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون