• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

سه‌شيرها در مسير «سِر» شدن

انگليس بالاخره به جمع هشت تيم برتر جهان رسيد. سه‌شيرها جوري بازي را بردند كه جان مردم به لب رسيد. گرت ساوت‌گيت به خيال خودش تيمش را به سمت ساده جدول راهنمايي كرد، اما كلمبيا ثابت كرد كه شب دراز است و قلندر بيدار. انگليسي كه خودش را در جمع هشت تيم مي‌ديد، سرنوشتش به ضربات پنالتي گره خورد. از آن سو، هيچ تضميني هم وجود ندارد كه سه‌شيرها از سد سوئد عبور كنند. تيمي كه پس از حذف هلند، ايتاليا، آلمان و سوييس تا اينجا رسيده، ترسي از نام انگليس ندارد. آنها از سخت‌ترين مسير ممكن خود را به اينجا رسانده‌اند و نيامده‌اند تا يك قرعه ساده و لقمه چرب براي سربازان ملكه باشند‌.

به بازي انگليس و كلمبيا برويم. ديدار نفس‌گيري كه به ضربات پنالتي رسيد. احتمالا در بارهاي لندن، ليوان‌هاي زيادي شكسته شد و كافه هاي زيادي پس از گل يري مينا خسارت ديدند. آنهايي كه منتظر برگزاري جشن پيروزي بودند، وادار به تحمل نيم ساعت فشار مضاعف و ضربات مرگبار پنالتي شدند‌. انگليس سرزمين ديوانه‌هاي فوتبال است. ملك فرمانروايي مردان چاق و خشني كه براي فوتبال آدم هم مي‌كشند. البته در اين مورد، تيم حريف دست كمي از آنها نداشت. بعد از گلي كه يري مينا به پيكفورد در دقيقه 93 زد، به ستاره بخت كارلوس سانچز فكر كردم. اينكه رسما زندگي‌اش در فاصله كمتر از يك هفته دو بار نجات پيدا كرد. بار اول براي دقايق ابتدايي بازي با سنگال بود، زماني كه پس از يك بازي محروميت به خاطر تقديم پنالتي - اخراج به ژاپن، به تركيب اصلي برگشته بود. زماني كه او با يك تكل بي‌محابا به حريف پنالتي داد. اما پس از يك كش و قوس طولاني و مكالمات حوصله سر بر داور با اتاق كمك‌داور ويديويي، راي برگشت. با آن پنالتي، اگر گرفته مي‌شد، مي‌توانستيم كار كلمبيا را تمام شده بدانيم. مورد دوم هم به همين بازي با انگليس برمي‌گردد كه سانچز پنالتي داد و هري كين او و تيمش را با يك گل جريمه كرد. اگر بازي با همان نتيجه به پايان مي‌رسيد، با توجه به سابقه قتل اسكوبار، اين حق را داشتيم كه به‌شدت نگران زندگي او باشيم.

انگليس براي قهرماني، نبايد اينقدر متزلزل باشد. اكثر بازيكنان اين تيم براي بازي مقابل كلمبيا 9 روز استراحت كرده بودند كه نسبت به حريف پنج روز بيشتر بود. حالا بايد ديد بعد از 120دقيقه تلاش مقابل كلمبيا، چطور به مبارزه سوئد مي‌روند. گرت ساوت گيت تيم خوبي در اختيار دارد و مي‌تواند با عملكرد خوب در اين جام جهاني، تبديل به «سِر گرت ساوت گيت» بشود؛ عنواني كه به همه اعضاي تيم قهرمان 1966 هم رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون