• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

صداي مخالف

دلواپسان به مذاكره با اروپا رضايت دادند

مهدي محمدي از اعضاي تيم مذاكرات سعيد جليلي در سرمقاله وطن امروز معتقد است كه توافق انجام شده هفته گذشته ايران و غرب در واقع توافق نهايي است. به اعتقاد نويسنده: «اين نوع توافق، در واقع تكرار تجربه مذاكرات برجام است. آشنايان با سابقه موضوع، به ياد مي‌آورند در مذاكرات برجام هم ابتدا در فروردين 94 يك توافق روي اصول و كليات در لوزان انجام شد و سپس توافق كامل همراه با جزييات، 3 ماه بعد در وين حاصل آمد. اين‌بار هم همان اتفاق در حال رخ دادن است.» نويسنده همچنين مدعي است اين‌بار هم مانند توافق لوزان «بخش مهمي از جزييات همين حالا توافق شده ولي بنا به دلايلي اعلام آن را به مصلحت ندانسته‌اند. بنابراين آنچه رخ داده بي‌سروصدا يك توافق هسته‌اي جديد است و عملا اصول و كليات يك برجام اروپايي نهايي شده است.»

مهم‌ترين نكته اين سرمقاله اما جايي است كه آنها بعد از مدت‌ها مخالفت با مذاكره با امريكا از موضع خود عقب‌نشين كرده و مي‌نويسند: «كسي با مذاكره با اروپا مخالف نيست اما حداقل 2 كار بايد كرد تا جلوي فريبكاري، وقت‌كشي و خلف‌وعده دقيقه 90 اروپا گرفته شود.» باتوجه به اينكه بخشي از اصولگرايان همچون كيهان و پايداري‌هايي از جنس كريمي قدوسي از اساس مذاكره با اروپا را رد مي‌كنند، نوشتن چنين‌بندي در سرمقاله وطن امروز حايز اهميت است. آيا دستوري مبني بر عادي‌سازي و حمايت از مذاكرات اروپا صادر شده است؟

اصولگرايان مدافع سلبريتي‌ها شدند

رسانه‌هاي اصولگرا به بهانه مصاحبه اخير سعيد حجاريان با «اعتماد» مدافع سلبريتي‌‌ها شدند و روزهاي گذشته كه به آنها حمله مي‌كردند را از ياد بردند. جهان‌نيوز وابسته به جمعيت رهپويان در يادداشتي با هدف قراردادن سلبريتي‌ها در مقابل اصلاح‌طلبان مي‌نويسد: «صحبت‌هاي حجاريان درباره جلو انداختن سلبريتي‌‌‌ها براي اجراي نقشه‌هاي سياسي اصلاحات نشان مي‌دهد كه نگاه جريان اصلاحات به هنرمندان نگاه كاملا ابزاري است. به اين جهت اصلاحات سلبريتي‌ها را در مقابل مردم قرار مي‌دهد كه با وجهه آنان منافع سياسي خود را تامين كند و اگر موضوع آنچه برنامه‌ريزي شده پيش نرفت وجهه سلبريتي‌ها تخريب شود. درحالي از سلبريتي‌ها به عنوان نيروهاي جلوي جبهه اصلاحات نام برده مي‌شود كه اين افراد پس از ضعف‌هاي عملكردي دولت و شرايط بد اقتصادي به جهت حمايت‌هايي كه در انتخابات كردند مورد انتقاد شديد مردم قرار گرفته‌اند. اين در شرايطي است كه سلبريتي‌ها در زماني كه منتقد مي‌شوند، مورد توهين جرايد و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب قرار مي‌گيرند و در شرايطي كه به آنها نياز است از آنها به عنوان افراد فرهيخته نام برده مي‌شود.» اين درحالي است كه دست كم از انتخابات سال 76 تاكنون عموم هنرمندان از جريان اصلاحات پشتيباني مي‌كنند.

وزارت خارجه درباره اقدام پلشت خود پاسخگو باشد!

حسين شريعتمداري به بهانه اخراج دو ديپلمات ايراني از هلند در سرمقاله روزنامه كيهان در روز يكشنبه به وزارت خارجه حمله كرد و دستگاه ديپلماسي را «واداده» خواند. شريعتمداري نوشت: «وادادگي و مماشات وزارت امور خارجه در مقابل كشور كوچك و كم‌اهميتي مانند هلند كه اگر دو عدد پونز روي نقشه آن بزنيد از نقشه محو مي‌شود! در حالي است كه دولت هلند طي چند سال گذشته كارنامه سياه و آلوده به ده‌ها جنايت عليه كشورمان دارد.» كيهان يكي از دلايل حمايت هلند از تروريست‌ها را دادن تابعيت به صمدي كلاهي با عنواني ديگر دانسته و مي‌نويسد: «وزارت خارجه كشورمان به جاي برخورد مقتدرانه و حفظ عزت مردم اين مرز و بوم، با اين دولت جنايتكار مماشات كه هيچ! بلكه به نوعي اظهار ضعف و خودباختگي مي‌كند! و در مقابل اقدام خصمانه دولت هلند در اخراج ديپلمات‌هاي كشورمان، يك ماه و چند روز سكوت مي‌كند و بعد هم به خلاف‌گويي روي آورده و ادعا مي‌كند بلافاصله سفير هلند را احضار كرده است! و درباره اين اقدام غيردوستانه!- ‌به جاي جنايتكارانه- توضيح خواسته است! وزارت خارجه بايد درباره اين اقدام پلشت خود كه ناديده گرفتن عزت نظام و حرمت مردم ايران است در پيشگاه ملت پاسخگو باشد، اگر چه دستگاه‌هاي نظارتي نيز در اين خصوص وظيفه خاص خود را دارند و نبايد و نمي‌توانند از كنار آن بي‌تفاوت عبور كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون