• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4162 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

از بزرگداشت ميرصادقي تا جشنواره موسيقي لري

بزرگداشتي براي جمال‌ ميرصادقي

 

به گزارش ايسنا، شانزدهمين دوره عصر كتاب به گراميداشت اين نويسنده پيشكسوت اختصاص دارد كه روز يكشنبه ۲۸ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سراي كتاب به نشاني خيابان انقلاب، بين فلسطين و برادران مظفر جنوبي، پلاك ۱۰۸۰ برپا مي‌شود. جمال ميرصادقي متولد سال ۱۳۱۲ در تهران و فارغ‌التحصيل رشته ادبيات فارسي از دانشكده ادبيات دانشگاه تهران است. داستان‌هاي شنبه (مجموعه ۵۱ داستان كوتاه از ۳۷ نويسنده)، داستان‌هاي دوشنبه، داستان‌نويس‌هاي نام‌آور معاصر ايران، درازناي شب، شب‌چراغ، بادها خبر از تغيير فصل مي‌دهند، آتش از آتش، اضطراب ابراهيم، زندگي را به آواز بخوان، گفت‌وگوها، دختري با ريسمان نقره‌اي، آسمان رنگ رنگ، دندان گرگ، كلاغ‌ها و آدم‌ها، مسافرهاي شب، چشم‌هاي من خسته، شب‌هاي تماشا و گل زرد، اين شكسته‌ها، هراس، پشه‌ها، روشنان، نام تو آبي است (بيست داستان)، آوازها، اين سوي تل‌هاي شن و دوالپا از كتاب‌هايي هستند كه توسط ميرصادقي منتشر شده‌اند.

 

«تارانتينو» بازيگر نقش «بروس لي» را پيدا كرد

«مايك مو» به عنوان بازيگر نقش «بروس لي» در فيلم «روزي روزگاري هاليوود» جديدترين ساخته «كوئنتين تارانتينو» انتخاب شد. به گزارش ايسنا به نقل از درپ، «مايك مو» كه در ماه پيش به مناسبت چهل‌و‌‌پنجمين سالگرد «بروس‌لي» با انتشار پيامي در فضاي مجازي به اين ستاره سينماي رزمي اداي احترام كرد، در فيلم جديد «روزي روزگاري هاليوود» به عنوان بازيگر نقش «بروس لي» انتخاب شده است. اين بازيگر امريكايي، ماه پيش به جمع بازيگران فيلم «روزي روزگاري هاليوود» پيوسته بود اما هنوز نقش او در اين فيلم فاش نشده بود.

داستان فيلم «روزي روزگاري هاليوود» كه با بازي «لئوناردو دي‌كاپريو» و «برد پيت» نيز همراه است درباره گروه تبهكار «منسون» به سركردگي «چارلز منسون» است كه در اوت ۱۹۶۹ در يك شب چندين نفر را در يك سكونتگاه هاليوودي متعلق به «رومن پولانسكي» كارگردان مطرح لهستاني-‌ فرانسوي سلاخي كردند كه يكي از اين افراد «شارون تيت» همسر باردار «پولانسكي» بود. «پولانسكي» براي مدتي به اشتباه تصور مي‌كرد كه «بروس لي» احتمالا قاتل همسر وي بوده است.‌دار و دسته «منسون» در سال ۱۹۷۱ در دادگاه گناهكار شناخته شدند و «چارلز منسون» رهبر اين گروه در نوامبر سال گذشته ميلادي در زندان درگذشت.

 

محمد عبادي دوبلور پيشكسوت درگذشت

 

محمد عبادي دوبلور تلويزيون و سينما شامگاه ۲۳ مرداد ماه درگذشت. به گزارش مهر، محمد عبادي دوبلور پيشكسوت كه از مدتي پيش در بيمارستان فيروزگر بستري بود روز گذشته به دليل ايست قلبي درگذشت. توانايي او در آفرينش تيپ‌هايي همچون بوشوگ در (لوك خوش‌شانس) و تسوكه در (سفرهاي ميتي كومان) بود كه از جمله نقش‌هاي بارز كارتوني و به يادماندني عبادي است.

 

جشنواره موسيقي لري و شب‌هايي ماندگار

 

جشنواره موسيقي لري با حضور هنرمنداني از يازده استان لرنشين كشور و براي گراميداشت چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در خرم‌آباد در حال برگزاري است. به گزارش «اعتماد»، «جشنواره موسيقي لري» با حضور يازده استان لرنشين كار خود را در استان لرستان و شهر خرم‌آباد آغاز كرده است. اين جشنواره از 22 تا 26 مرداد1397 با اجراي گروه‌هاي موسيقي مختلف در فضاي باز محوطه باغ گلستان قلعه فلك‌الافلاك خرم آباد برگزار مي‌شود. مردمان لرتبار هر روز از ساعت00: 19خود را به باغ گلستان مي‌رسانند و تا ساعت 00: 24 شاهد اجراي گروه‌هاي مختلف هستند. در جشنواره موسيقي لري، قرار است چهره‌هاي شناخته شده‌اي از موسيقي لرستان به اجراي برنامه بپردازند. ايرج رحمانپور، فرج عليپور، محمد باجلاوند، غلام سبزعلي، برديا مهرآرا، حامد فيضيان، اميررحمان خسروي، بهمن اسكيني، فضل‌الله صفاري، مهران غضنفري و رهام خورشيدوند از چهره‌هايي هستند كه در جشنواره موسيقي لري به روي صحنه رفته‌اند يا اينكه در شب‌هاي آتي به صحنه خواهند رفت. در شب‌هاي گذشته ايرج رحمانپور و فرج عليپور كه از اسطوره‌هاي موسيقي لرستان به شمار مي‌روند، در اجراهايي مجزا برنامه‌هاي‌شان را براي مردمان لرتبار به صحنه بردند. ايرج رحمانپور در ميان مردمانِ زاگرس‌نشين، به لقب «حنجره زخمي زاگرس» معروف است. او بيش از 40 سال فعاليت هنري داشته و با آوازهايش و خلق ملودي‌هاي ناب تحولي ويژه در موسيقي لري و لكي ايجاد كرده است.

همچنين فرج عليپور از اسطوره‌هاي كمانچه نوازي در موسيقي ايران به شمار مي‌رود و كمانچه‌نوازي‌هاي او براي هميشه در حافظه تاريخي موسيقي ايران و لرستان باقي خواهد ماند. مراسم افتتاحيه جشنواره موسيقي لري 22 مرداد 1397 و با حضور سيد موسي خادمي استاندار لرستان، حميدرضا حنان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و در ميان استقبال با شكوه مردم لرستان برگزار شد. حجت‌الاسلام حميد رضا حنان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان كه متولي اصلي برگزاري اين رويداد هنري است، مي‌گويد: مردم بهترين مشوقان اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري طي چند سال اخير در استان بوده‌اند كه همواره با حضور گسترده خود موجب دلگرمي ما بوده و هستند. او ادامه مي‌دهد: جشنواره موسيقي لري به پيشنهاد استاندار لرستان شكل گرفت و دو اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به عنوان مجري اين رويداد فعاليت دارند و نزديك به ١٠ اداره كل و سازمان ديگر در برگزاري آن همكاري كرده‌اند. جشنواره موسيقي لري براي گراميداشت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي و با حضور يازده استان لرنشين كشور؛ اصفهان، ايلام، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختياري، همدان، كهگيلويه و بويراحمد، فارس، قزوين، لرستان و مركزي برگزار مي‌شود. 60 خواننده و 400 هنرمند در اجراي پنج‌روزه اين جشنواره مشاركت دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون