• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4165 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

خبر

مردم مجري مسكن مهر بودند تا حالا تمام شده بود

حامد مظاهريان معاون وزير راه و شهرسازي معتقد است؛ اگر در بحث مسكن مهر خود مردم متولي ساخت بودند و دولت نقش نظارتي خود را ايفا مي‌كرد، مطمئنا اين پروژه‌ها سال‌ها پيش به نتيجه مي‌رسيد. بزرگ‌ترين تحولي كه در پنج سال اخير رخ داده نگرش در چگونگي تامين و نياز به مسكن است و بايد به سمتي پيش برويم كه نقش دولت در ساخت و ساز و تجارت كمرنگ‌تر شود. او با بيان اينكه اين نگرش رخ داد و به جاي توجه به حاشيه شهرها به بافت‌هاي مياني توجه شد، عنوان كرد: در حاشيه شهرها توسعه منفصل بوده، زمين ارزان و معارض وجود ندارد و رغبت براي ساخت و ساز فراوان است، در حالي‌ كه در بافت‌هاي مياني امكانات ورزشي، تفريحي، خدماتي و... وجود دارد و كار نيز زودتر به نتيجه مي‌رسد. پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي سرمايه‌گذاري در بافت‌هاي مياني شهرها به جاي سرمايه‌گذاري در حاشيه‌هاست. در برنامه پنج‌ساله بودجه ساليانه و سياست‌هاي بالادستي و حتي سياست‌هاي رييس‌جمهوري روي اين مهم تاكيد شده است. ايسنا

بسته تشويقي صنايع كوچك در انتظار مصوبه هيات وزيران

بسته تشويقي تدوين شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمايت از صنايع كوچك و كاهش هزينه آنها در دوران تحريم منتظر تصويب از سوي هيات دولت است. فرشاد مقيمي معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در مورد بسته تشويقي تدوين شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور كاهش هزينه صنايع كوچك و تسهيل فعاليت آنها در زمان تحريم اظهار كرد: اين بسته به هيات دولت ارسال شده و در انتظار تصويب است. بايد اعلام كرد كه محتويات بسته مربوطه صرفا ارزي نيست و حمايت از صنايع كوچك در بخش‌هاي مختلف را شامل مي‌شود. وي ادامه داد: مهم‌ترين بخش اين بسته جلوگيري از خروج پول واحدهاي صنعتي است و تزريق پول به اين واحدها را شامل نخواهد شد. در اين بسته شرايط براي واحدهاي كوچك و متوسط به گونه‌اي رقم خواهد خورد كه ميزان بدهي آنها را متوقف و يا استمهال مي‌كند تا با جلوگيري از خروج پول از واحدهاي صنعتي، بخشي از هزينه‌هاي پرداختي آنها به دولت كاهش يابد و بتوانند به نحو مطلوب‌تري فعاليت كنند. مقيمي ادامه داد: محتويات اين بسته شامل بخشش جرايم بانكي، بيمه‌اي، مالياتي و در حوزه كاهش هزينه‌هاي صادرات و واردات است كه به زودي در هيات دولت در خصوص آن تصميم‌گيري خواهد شد و جزييات آن به‌طور رسمي اعلام مي‌شود.

اسپانيايي‌ها در ايران مي‌مانند

شركت اسپانيايي «اسپرونكو اينترنشنال» كه در بخش خدمات نفت و گاز تخصص دارد، اعلام كرد: با وجود اقدامات خصمانه امريكا به فعاليت در ايران ادامه مي‌دهد. كارلوس تولدو، يكي از مقامات اين شركت در مصاحبه با خبرگزاري اسپوتنيك گفت: ما فعاليت خود را در سال ۲۰۱۳ كه تحريم‌هاي همه‌جانبه به خصوص از جانب اتحاديه اروپا و امريكا عليه ايران وضع شده بود، آغاز كرديم. وي در ادامه افزود: اين شركت در بازار ايران رقيبي نداشت كه باعث شد در اين بازار بماند. با اين حال اين شركت در سال ۲۰۱۵ با رقابت فزاينده‌اي مواجه شد و زماني كه تحريم‌هاي ضدايراني برداشته شد، فعاليت‌هاي خود را در ايران به حداقل رساند. كارلوس تولدو گفت: اكنون ما قصد داريم فعاليت‌هاي‌مان را در سطح بالاتري از سر بگيريم. تاكنون اتحاديه اروپا ايران را هدف تحريم قرار نداده است و آنچه امريكا مي‌گويد مشكل اين كشور است نه ما. اين مدير اسپانيايي اظهار كرد: شركت «اسپرونكو اينترنشنال» تاكنون تهديدي دريافت نكرده و اگر هم چنين بود، آنها را ناديده مي‌گرفت. اتحاديه اروپا وعده داده است در برابر تحريم‌هاي امريكا ايستادگي كرده و با اجراي قانون بازدارنده كه به شركت‌هاي اروپايي اجازه مي‌دهد تحريم‌هاي امريكا عليه ايران را رعايت نكنند، از تهران حمايت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون