• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4170 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

پاسخگو نداريم

سعيد موتمني

متاسفانه هيچ كس اعم از وزير يا سازمان صنعت و معدن پاسخگو نيست كه چگونه مي‌شود در عرض ۲۰ روز پرايد ۲۴ ميليوني به ۴۰ ميليون برسد؛چطور در بحث قيمت‌گذاري بليت هواپيما پس از يك هفته آقايان ورود كردند و بازار را سر و سامان دادند اما خودرو كه جزو كالاهاي اساسي است هيچ صحبتي در مورد آن نمي‌شود. در چند روز اخير فقط چند نمايندگي خاص خودرو به صورت محدود اقدام به عرضه كردند اما همچنان بازار تشنه است و همين عامل سبب شده كه در اين لحظه قيمت پرايد به ۴۰ ميليون تومان برسد.

در ابتداي سال خودروسازها تقاضاي افزايش قيمت ۲۰ درصدي را داشتند اما پس از بحث و جدل‌هاي فراوان شوراي رقابت با ۷ درصد موافقت كرد همين عامل باعث شد كه خودرو‌سازها شكايت به مجلس ببرند و خواستار فروش خودرو به قيمت ۵ درصد زير قيمت حاشيه بازار باشند، در آنجا هم از آنها حمايت شد و بحث آزادسازي قيمت‌ها مطرح شد و حتي برخي نماينده‌ها گفتند كه قيمت‌گذاري دستوري معني ندارند و همين عوامل باعث شد كه خودروسازها مصمم‌تر بشوند و الان هم با كاهش عرضه خودرو به بازار مشكل ايجاد كرده‌اند.

يك خودروي ۴۵ ميليون توماني مگر چقدر ارزبري دارد كه افزايش قيمت ارز يا محدوديت‌هاي وارداتي بر آن تاثير گذاشته است؟ مگر مديران خودروسازي سال‌ها شعار خودكفايي نمي‌دادند چرا اكنون بعد از اين همه شعار دادن‌ها، يك‌شبه مونتاژ كار پرايد شده‌ايم؟ خودرو يك كالاي اساسي و مهم است و دولت بايد روي آن نظارت كند اگر هم مي‌خواهند به مردم فشار كمتري وارد شود با توجه به اينكه بيشتر مردم خودروهاي ۷۰ميليوني استفاده مي‌كنند به اين خودروها ارز يارانه‌اي اختصاص دهند تا بازار از اين تلاطم خارج شود.

رييس اتحاديه فروشندگان اتومبيل و نمايشگاه‌داران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون