• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4172 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

آمار معاون علمي و فناوري چه مي‌گويد؟

تعداد دانشجويان ايراني در خارج چقدر است؟

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري ماه قبل گفت: از نظر سازمان ملل ايران نه كشور مهاجرپذير و نه كشور مهاجرفرست شناخته شده است.

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري و رييس بنياد ملي نخبگان، نسبت دانشجويان مشغول به تحصيل در خارج از كشور به تعداد دانشجويان داخل را يك‌درصد عنوان كرد. سورنا ستاري عصر 30 مرداد در پايان سفر به چهارمحال و بختياري گفت: در خصوص مساله مهاجرت نخبگان بارها صحبت شده است و آمار سالانه نفرات نخست كنكور سراسري و المپيادهاي مختلف گرفته مي‌شود كه در اين زمينه اعداد با آنچه برخي ادعا مي‌كنند، متفاوت است. وي تصريح كرد: مهاجرت نخبگان يك پديده جهاني است كه در 10 سال اخير اين مهاجرت در بين كشورهاي جهان 3 برابر شده است. معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري گفت: از نظر سازمان ملل ايران نه كشور مهاجرپذير و نه كشور مهاجرفرست شناخته شده است.

ستاري اظهار داشت: تعداد دانشجويان ايراني مشغول تحصيل در خارج از كشور نسبت به متوسط جهاني پايين است اما با اين حال بايد دانشجويان را به تحصيل در داخل كشور ترغيب كرد. به گفته وي، در ابتداي انقلاب 170 هزار دانشجو در كشور وجود داشت و 100 هزار دانشجوي ايراني نيز در خارج از كشور تحصيل مي‌كردند و 56 هزار نفر از دانشجويان ايراني نيز در امريكا تحصيل مي‌كردند. ستاري ادامه داد: اكنون بيش از 4 ميليون و 500 هزار دانشجو در كشور تحصيل مي‌كنند كه اين تعداد نسبت به سال‌هاي ابتدايي انقلاب 25 برابر شده است و تعداد دانشجويان ايراني كه در خارج از كشور تحصيل مي‌كنند به 48 هزار نفر رسيده و كمتر از نصف دوره سال‌هاي ابتدايي انقلاب است. معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري و رييس بنياد ملي نخبگان در سفر يكروزه به چهارمحال و بختياري از طرح ملي كلان سامانه پرتو دهي گاما، شركت دانش بنيان گاز كربنيك، واحدهاي مستقر در پارك علم و فناوري اين استان ديدن و در نشست شوراي اداري شركت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون