• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4172 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

پرسش‌هاي مجلس و نگاه اقتصادي

طي روزهاي گذشته نظرات مختلفي در مورد پرسش‌ها و پاسخ‌هاي رييس‌ جمهور در مجلس عنوان شده است، در اين زمينه محمد طبيبيان اقتصاددان در كانال شخصي خود در مورد پرسش‌هاي مجلسي‌ها از رييس‌جمهور نوشته است: «در جرايد پرسش‌ها آمده شامل پنج محور عمدتا متمركز بر گراني، نرخ ارز، بيكاري، كاركرد اقتصادي ضعيف و فشار سنگين وارده به عموم و خصوصا اقشار ضعيف‌تر جامعه. سخنراني رياست جمهور هم رضايت‌بخش نبود براي هر شنونده بي‌طرف و ظاهرا نمايندگان هم راضي نشدند. شايد مطالبي كه گفته شد، ايراد‌دار بود مطالب بين خطوط كه گفته نشد اما فهميده شد همچنين. اما منصفانه قضاوت كنيم نمايندگان گرانسنگ هم بد نيست چند پرسش از خودشان هم مطرح كنند: در نظام سياسي تفكيك قوا، قوه مجريه قاعدتا بايد حداقل يك‌سوم قوه و اختيار حكومت را در كنترل داشته باشد. دولت‌هاي ما چند درصد قوا حكومت و اختيارات را در اختيار دارند كه بايد پاسخگوي صددرصد مشكلات كشور باشند؟

نمايندگان محترم از تورم و افزايش نرخ ارز ناراحت هستند، حواس‌شان كجا بود وقتي بودجه‌هاي انبساطي و قوانيني را تصويب مي‌كردند كه منجر به افزايش هزينه‌ها و حجم نقدينگي شد و سوخت انفجاري تورم را ايجاد كرد؟

كدام كشور مي‌تواند از اقتصادي پويا و رشد يابنده و ايجاد‌كننده اشتغال برخوردار باشد مگر اينكه روابط اقتصادي و ديپلماتيك فعال و روان با ساير كشور‌ها داشته باشد (آيا تجربه تاريخي غير از اين وجود دارد؟) برادران و خواهران عزيزي كه نطق‌هاي آتشين مطرح مي‌كنند و در مواقعي كه لازم مي‌آيد، سخن بگويند هم خاموش هستند آيا پيوندي بين اين دو رويكرد مشاهده مي‌كنند؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون