• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4175 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

احمد مسجد‌جامعي با اشاره به بحث برگزاري كنسرت در‌ خيابان مطرح كرد

سكوت قانون و مسووليت ارشاد در صدور مجوز

احمد مسجدجامعي ضمن اشاره به سهم ارشاد و شوراي شهر در زمينه ساماندهي فعاليت نوازندگان خياباني، از سكوت قانون درباره اين پديده سخن گفت. اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه حضور يك گروه از نوازندگان خياباني در جشن مستقل سينماي مستند در پاسخ به خبرنگار مهر درباره سهم شوراي شهر در ساماندهي اين پديده خياباني گفت: از دو منظر مي‌توان در اين زمينه صحبت كرد. از نظر زيرساخت‌ها و تامين امكانات براي فعاليت‌هاي فرهنگي در شهر حتما اين مساله به حوزه مديريت شهري و طبيعتا شوراي شهر مرتبط مي‌شود كه شورا هم در اين زمينه مسووليت‌هاي خود را انجام مي‌دهد، اما از منظر صدور مجوز فعاليت، حتما مسووليت اصلي بر عهده وزارت ارشاد است.

وي با اشاره به حضور فعال گروه‌هاي موسيقي خياباني در نقاط مختلف شهر ادامه داد: ظاهرا در حال حاضر برخوردي با فعالان اين حوزه صورت نمي‌گيرد و شاهد سكوت قانون برابر اين پديده هستيم. مسجدجامعي ماهيت اجتماعي اين پديده را مورد تاكيد قرار داد و گفت: زماني حتي برنامه‌هاي رسمي و داراي مجوز موسيقي هم با دست‌اندازهايي مواجه مي‌شد اما امروز در آن زمينه هم شاهد سكوت از سوي مخالفان هستيم. بالاخره اين پديده‌ها تا حدودي تحت‌ تاثير شرايط اجتماعي جايگاه خود را پيدا مي‌كنند اما اگر بحث مجوز براي اين فعاليت‌ها به ميان بيايد حتما متولي تصميم‌گيري در اين زمينه وزارت ارشاد خواهد بود.

اين عضو شوراي شهر با تاكيد بر اينكه «اين جنس پديده‌ها چندان قراردادي نيستند»، افزود: معتقدم اين فعاليت‌ها در آينده جايگاه رسمي خود را پيدا خواهد كرد و خيلي هم منتظر قراردادها نخواهند ماند. اصحاب قانون هم برابر اين سير طبيعي غالبا سكوت مي‌كنند، همان‌طور كه امروز هم شاهد اين سكوت هستيم ولي در آينده مخالفت‌ها و موافقت‌ها با اين پديده به يك نقطه تعادل و ثبات طبيعي خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون