• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4199 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

درآمد چندميليوني از يك راه هيجان‌انگيز

پروژه پورمن

عباس محمودیان

يكي از سوالات مهمي كه ابناي بشر قرن‌هاست با آن روبه‌رو هستند اين است كه از چه راه‌هاي محيرالعقولي پول دربياورند. البته گروه زيادي از آدميزادگان از راه‌هاي معمولي مثل سر كار رفتن پول درمي‌آورند كه خب، همه مي‌دانيم فايده‌اي ندارد و سرِ ماه سر و ته حقوق‌شان به هم پنالتي مي‌زند. راه‌هاي غيرمعمول ديگري هم مثل رانت و اختلاس وجود دارد كه راهي عمومي نيست و به درد نسخه‌پيچيدن نمي‌خورد؛ مربوط به از ما بهتران است. آن‌ها خودشان در شرايط حساس پيشي، كنوني و آتي مي‌دانند چه‌كار كنند و نيازي به راهنمايي ندارند. اما نگران نباشيد، براي ما آدم‌هاي معمولي و رو به بدبخت جامعه هم راه‌هايي هست. بالاخره ما اگر نتوانيم چند ميليارد، حداقل مي‌توانيم چند ميليوني از راه‌هاي هيجان‌انگيز و غيرمعمول درآمد داشته باشيم.

راهي كه مي‌خواهم برايتان معرفي كنم، تكدي‌گري در خارج است. اصلا هم نگران نباشيد كه شغل بي‌آبرويي است؛ براي پوشش اين بخش از ماجرا، به دوستان و آشنايان مي‌گوييد براي شركت در يك پروژه، به خارج از كشور دعوت شده‌ايد. اسم پروژ‌ه‌تان هم، «پورمن» (Poorman) است. اما در اين روش چه‌كار بايد كرد؟ مرحله اول، خريد بليت براي يك سفر خارجي است. فراموش نكنيد كه مقصد بسيار مهم است؛ كشوري كه انتخاب مي‌كنيد در ميزان درآمد شما اهميت بسيار زيادي دارد. بايد هرطور كه شده، خودتان را به يكي از كشورهاي يوروخيز يا دلارپرور برسانيد. در صورت نداشتن بودجه كافي، بايد حداقل تا همين تركيه همسايه برويد. مرحله اصلي ماجرا در روش پورمن، توانايي بروز استعدادهايتان در امر تكدي‌گري است كه خوشبختانه با تلاش‌هاي شبانه‌روزي همكاران‌مان در ايران، همه ما روش‌هاي مختلف را از «مي‌خواهم به شهرم برگردم» و‌ «بچه‌ام شيرخشك ندارد» تا «دزد جيبم را زده» و صدها روش ديگر را به‌صورت پيش‌فرض ياد داريم و تنها بايد همه آن‌ها را عملي كنيم.

حالا شما تصور كنيد به جاي مناسبي از دنيا سفر كرده‌ايد؛ اگر ده‌روز در پروژه پورمن به يورو يا دلار كار كنيد، روزي هم دويست چوق كاسب شويد، وقتي كه به ايران برگرديد و همين درآمد طيب و حلال را كه از جيب اين خارجي‌هاي استعمارگر بيرون كشيده‌ايد، به وجه رايج مملكت تبديل كنيد چند ميليون‌ تومان كاسب شده‌ايد. البته اينجا همان نقطه‌اي است كه كشور مقصد اهميت دارد؛ يعني اگر پول‌هايتان يورو باشد يا دلار يا لير، ماجرا برايتان فرق مي‌كند. اما باز هم بد نيست، خدا بركت بدهد. ده‌روز مسافرت خارجي رفته‌ايد، غذاي مفت و مجاني خورده‌ايد، به سلامت برگشته‌ايد، پول سفرتان را كه درآورده‌ايد هيچ، چند ميليوني هم ته جيب‌تان باقي است. حالا اين‌كه با باقي‌مانده پول‌تان چه چيزي مي‌توانيد بخريد، به ميزان پيشرفت شما در پروژه پورمن بستگي دارد.

بنده همين‌جا در راستاي اشتغال‌زايي داخلي، يك پيشنهاد هم به آژانس‌هاي مسافرتي مي‌دهم كه مي‌توانند با چارتر كردن پروازهاي مناسب براي اين پروژه، آن‌ها هم در اين ارزآوري و درآمدزايي سهيم باشند. اتفاقا آژانس‌هاي مسافرتي مي‌توانند در اين ماجرا نقش محوري داشته باشند و با تنظيم كردن تعداد مشخصي پورمن براي هر مقصد خارجي، كنترل اين پروژه مهم را در دست بگيرند.

حالا كه اين روش را برايتان لو دادم، مي‌توانيد با اولين پرواز چارتر به هر مقصدي كه دل‌تان خواست برويد. نگران من هم نباشيد؛ از قبل پورسانت مراجعه شما به آژانس‌هاي هواپيمايي را گرفته‌ام و اينجا برايشان در روزنامه تبليغ كرده‌ام.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون