• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

پرسپوليس برد روحيه‌بخش را با تساوي عوض كرد

جنجال قرمزها و دايي در تختي

در آخرين ديدار هفته دهم ليگ برتر، تيم‌هاي پرسپوليس و سايپا در چمن شخم‌زده ورزشگاه تختي به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در نهايت با تساوي 1 بر 1 به اتمام رسيد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه پرسپوليس و برانكو آمده بودند با يك برد روحيه‌بخش راهي ژاپن و فينال ليگ قهرمانان آسيا بشوند و آن طرف دايي و شاگردانش اصلا نمي‌خواستند صرفا نقش مشوق قرمزها را بازي كنند. در اين ديدار كه در چمن بسيار نامطلوب ورزشگاه تختي انجام شد، هر دو تيم بازي بسيار درگيرانه‌اي از خودشان نشان دادند و البته موقعيت‌هاي نسبتا زيادي را هم روي دروازه يكديگر به وجود آوردند. ابتدا كمال كاميابي‌نيا در دقيقه 14 با يك شوت وحشتناك از راه دور دروازه نارنجي‌پوشان را باز كرد. اين نتيجه تا اواخر بازي پا برجا ماند، تا اينكه تيم سايپا موفق شد روي يك سلسله كرنر پياپي بالاخره به گل تساوي دست پيدا كند. اين گل را محمدرضا سليماني، بازيكن تعويضي ساپيا در دقيقه 87 به ثمر رساند تا 3 امتياز فوق‌العاده ارزشمند را از چنگ برانكو خارج كند. از نكات جالب اين ديدار مي‌توان به دقايق پاياني بازي اشاره كرد. كلا 10 دقيقه آخر بازي درگيري‌ها بسيار زياد شد و به تبع آن اعتراضات هم بالا گرفت. اما اوج اين شلوغي‌ها جايي بود كه يك ضربه كاشته در دقيقه 91 براي سايپا پشت محوطه جريمه پرسپوليس اعلام شد و سيد‌جلال حسيني و بسياري از همبازي‌هايش به تصميم زرگر و كمك‌داور او اعتراض كردند. اين اعتراضات تا آستانه اخراج سيد‌جلال هم پيش رفت اما با دخالت اعضاي كادر فني پرسپوليس، كاپيتان اين تيم بي‌خيال ادامه اعتراضات شد و به دريافت همان يك كارت زرد بسنده كرد. البته از ابتداي بازي سايپايي‌ها نسبت به قضاوت زرگر معترض بودند و با هر برخورد ساده‌اي دادشان به هوا مي‌رفت.

همين جو متشنج بازي در انتها به درگيري بين بازيكنان و مربيان و تماشاچي‌ها كشيده شد. تصاويري كه بعد از بازي از دوربين موبايل افراد حاضر در استاديوم تختي پخش شد حاوي صحنه‌هايي نااميد‌كننده بود. صحنه‌هايي كه نشان مي‌داد چطور علي دايي با برخي از هواداران پرسپوليس درگير شده و بازيكنان به هم مي‌پرند و هر كس از راه مي‌رسد فحشي نثار ديگري مي‌كند. اين وسط خبري پخش شد كه همه را شوكه كرد. اينكه علي دايي با سيلي صورت مزدك ميرزايي گزارشگر بازي را مورد نوازش قرار داده. البته اين خبر چند دقيقه بعد تغيير كوچكي پيدا كرد و نام مزدك به مهدي ضيايي، خبرنگار صدا و سيما تغيير پيدا كرد. ضيايي در صحبت‌هايش كه در همه شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌ها منتشر شده گفت كه علي دايي وقتي من به او گفتم: «شما بهتر است به رختكن برويد تا بازيكنان هم از شما تبعيت كنند، شما چهره ورزش معروفي هستيد و الان همه دارند از شما فيلم مي‌گيرند» برگشته و زده زير گوش من!

علي دايي كه از بعد ماجراي شكايتش بابت بدهي‌هاي باشگاه پرسپوليس به او رابطه‌اش با هواداران اين تيم حسابي شكرآب شده بود، در بازي ديروز هم موفق نشد جو آرامي را به وجود بياورد و در نهايت كارش به درگيري كشيد. هنوز مشخص نيست چه كسي اين وسط دعوا را شروع كرده بود. بازيكنان پرسپوليس يا سايپا، هواداران يا كادر فني؟ چرا كه فعلا هر دسته ديگري را مقصر و شروع‌كننده دعوا مي‌دانند. اما چيزي كه اين وسط مشخص است، اين است كه دايي هم نتوانسته خونسردي خودش را حفظ كند. دايي در كنفرانس بعد از بازي هم حسابي از خجالت پرسپوليسي‌ها درآمد و اول از همه تاكتيك‌هاي برانكو را زير سوال برد و در ادامه دروازه‌بان دوم قرمزها را بزن‌بهادري معرفي كرد كه از كرواسي آمده. تصاويري هم كه بعد از بازي منتشر شد رادشويچ را نشان مي‌د‌اد كه حسابي وسط دعوا معركه‌گيري كرده بود براي خودش. دايي همچنين ادعا كرد زرگر دو پنالتي واضح براي اين تيم نگرفته و اين در حالي است كه چند نفر از كارشناسنان داوري اعتقاد داشتند كه گل تيم سايپا در شرايط آفسايد به ثمر رسيده بوده. محمد دايي، برادر علي دايي نيز بعد از بازي اعلام كرد كه زرگر با غرض سوت زده و حق تيم سايپا خورده شده. دايي و دستيارش در حالي اين صحبت‌ها را مطرح كردند كه برانكو به خاطر حواشي ايجاد شده اصلا به كنفرانس خبري نرفته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون