• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4223 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

شورا درباره تعويق انتخاب سومين شهردار دوره پنجم تصميم مي‌گيرد

انتخاب شهردار بعدي متوقف شد

حميدرضا خالدي

 

 

ديروز علي اعطا؛ سخنگوي شوراي شهر تهران اعلام كرد كه برخي از اعضاي شورا درخواست كرده‌اند تا زمان تكليف استفساريه مجلس، فرآيند انتخاب شهردار جديد متوقف شود. وي در اين زمينه گفت: برخي از اعضاي شورا درخواست كرده‌اند كه تا مشخص شدن مستثني شدن شهرداران از قانون منع به‌ كارگيري بازنشستگان در يكي از كميسيون‌هاي مجلس، روند انتخاب و راي‌گيري براي شهردار جديد را به تعويق اندازند. حجت نظري ديگر عضو شوراي شهر نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» با تاييد اين خبر گفت: قرار است امروز در جلسه هم‌انديشي بين اعضاي شورا و شهردار تهران اين مساله بررسي و به راي گذاشته شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا تمامي اعضا موافق به تعويق افتادن فرآيند انتخاب شهردار هستند يا خير؟ گفت: بله. خوشبختانه اكثر اعضاي شورا موافق به تعويق افتادن اين انتخابات هستند. البته تعدادي از دوستان هم معتقدند كه نبايد انتخاب شهردار را متوقف كرد بلكه بايد اين فرآيند را ادامه داد و اگر استفساريه به نتيجه رسيد و شهردار ماندني شد، آن وقت انتخابات متوقف شود. نظري در پاسخ به اين سوال كه استفساريه قرار است در كدام كميسيون مجلس بررسي شود، گفت: قرار است روز يكشنبه اين استفساريه در كميسيون اجتماعي مجلس بررسي شود و آنها نظرشان را در اين زمينه اعلام كنند. وي تاكيد كرد: در صورت موافقت اعضاي كميسيون اجتماعي با مستثني شدن شهردار تهران از قانون منع به كارگيري بازنشسته‌ها، اين استفساريه با امضاي 50 نماينده مجلس مي‌تواند خارج از نوبت در صحن مطرح شود و مجلس در مورد آن تصميم‌گيري كند. اما احتمال امضاي استفساريه توسط 50 نماينده مجلس تا چه حد است؟ سوالي كه نظري در مورد آن گفت: به نظر من به راحتي 50 نفر اين استفساريه را امضا خواهند كرد و در زمان مقرر مي‌توان نظر نهايي مجلس را در اين زمينه كسب كرد. وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري با اين مضمون كه در صورتي كه قانون منع بازنشستگي شامل حال افشاني هم بشود، وي تا چه زماني بايد استعفاي خود را اعلام كند؟ گفت: در اين مورد اختلاف نظرهايي وجود دارد ولي آنچه مهم است اين است كه يقينا فرصت استعفاي وي حداقل يك هفته بيش از زماني است كه ما تصور مي‌كرديم يعني تا اوايل آذر شهردار تهران مي‌تواند به كار خودش ادامه دهد.

اين عضو شوراي شهر در مورد دلايل اصرار اعضا بر ماندن شهردار كنوني تهران نيز گفت: اولا اعضا معتقدند كه تغييرات پي در پي شهردار مي‌تواند به ضرر شهر باشد. ثانيا به اعتقاد اكثر اعضا، افشاني در دوره كوتاه مديريت خود اقدامات موثر و قابل تاملي در تهران انجام داده كه نشان از كارآمدي وي است. وي همچنين در گفت‌وگو با «اعتماد» افزود: به عنوان مثال با وجود مشكلات مالي جدي شهردار تهران حتي يك روز هم پرداخت حقوق كاركنان شهرداري عقب نيفتاد ضمن اينكه وي از جمله مديران پاكدست شهري است كه اعتقاد قلبي به تبديل شهرداري به اتاقي شيشه‌اي براي نظارت مديران آن و برخورد با فساد دارد. نظري از انتصاب‌هاي مناسب شهردار تهران و توجه وي در به كارگيري زنان در پست‌هاي مديريت شهري به عنوان يكي ديگر از ويژگي‌هاي دوره مديريت كوتاه افشاني ياد كرد و گفت: اين اقدامات و ده‌ها گام مثبت ديگر باعث مي‌شود تا اعضاي شوراي شهر در ماندن افشاني و ادامه فعاليت وي اصرار داشته باشند. ما هم اميدواريم كه به زودي با تاييد موافقت و تاييد استفساريه مجلس شاهد ادامه فعاليت اين مدير كارآمد شهري كشورمان باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون