• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4223 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

توضيح شهرداري به شورا درخصوص اجاره املاك به مديران شهري

قانوني بوده است

گروه اجتماعي

چندي قبل خبري در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها و سايت‌ها منتشر شد كه حكايت از اجاره تعدادي از املاك شهرداري تهران به برخي از مديران شهرداري با تخفيف‌هايي نجومي داشت. به دنبال انعكاس اين خبر، تعدادي از اعضاي شوراي شهر در جلسه يكشنبه خود خواستار توضيح شهردار در مورد اين واگذاري‌ها شدند.

محمود ميرلوحي در آن جلسه با اشاره به دو مورد اجاره‌نامه مديران شهرداري كه در سازمان املاك شهرداري منعقد شده بود، گفت: افكار عمومي نسبت به اين موضوع حساسيت نشان داده بنابراين به دليل گرايش مديريت جديد شهر به فضاي شفافيت، درخواست مي‌كنم مديران شهري به استفاده از امكانات مجاز هم نزديك نشوند.

وي افزود: براساس قوانين مديران شهري امكان اجاره ساختمان‌هاي شهرداري را دارند اما اين سوال براي من مطرح است چطور دستگاهي كه به اين سرعت متوجه اين دو مورد شده و اين‌گونه حساسيت نشان داده، نسبت به گزارشات قبلي كوررنگي دارد.ميرلوحي گفت: درخواست مي‌كنم شهرداري تهران ليست املاكي كه به اين صورت واگذار شده و طي يك سال گذشته امكان پس‌گيري آن وجود ندارد را منتشر كند تا مشخص شود كه در گذشته چه سيستمي حاكم بوده است.

اين واكنش‌ها باعث شد تا شهرداري تهران به اين اظهارنظرها واكنش نشان داده و ضمن تاييد اين اخبار، آنها را كاملا قانوني بداند. سيدعلي‌اكبر پرويزي، مديرعامل سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح اجاره برخي املاك شهرداري به اعضاي شورا و مديران شهرداري تهران تصريح كرد: ظرف ۱۴ ماه گذشته و در دوره مديريت شهري جديد تنها شش واحد به صورت اجاره در اختيار يك عضو شوراي شهر تهران و پنج مدير شهرداري تهران قرار گرفته است.وي افزود: اكثر مديراني كه در شهرداري املاك به آنها اجاره داده شده است از شهرستان آمده‌اند و در شهرداري تهران مامور به خدمت هستند. تمامي املاكي كه به اين افراد اجاره داده شده بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران و برابر آيين‌نامه‌اي بوده كه از زمان آقاي قاليباف شهردار وقت ابلاغ شده و قانوني است. پرويزي ادامه داد: در گذشته ده‌ها و صدها ملك با همين شرايط به افرادي در درون شهرداري يعني از پرسنل شهرداري تهران و حتي افرادي خارج از پرسنل شهرداري تهران واگذار شده كه در حال حاضر حدود ۱۲۰ واحد به اين شكل به افراد واگذار شده كه البته حدود ۵۰ واحد تخليه شده و بسياري ديگر از اين واحدها در شرف تخليه است. متاسفانه در واگذاري اين املاك بعضا مشاهده مي‌كنيم افرادي كه در شهرداري تهران نبوده‌اند يا يك يا دو سال در شهرداري خدمت كرده‌اند و حدود
۱۰ سال قبل از مجموعه خارج شده‌اند اين املاك در اختيارشان قرار گرفته كه بسياري از اين املاك بازپس‌گيري شده يا در شرف تخليه است.وي تاكيد كرد: ظرف ۱۴ ماه گذشته كلا شش واحد به افراد اجاره داده شده كه قرارداد همه آنها اجاره‌خانه‌هاي سازماني است و برابر مقررات از اين افراد چك اجاره و چك تخليه اخذ شده است. اين افراد براي ارايه خدمت در شهرداري تهران از ساير شهرستان‌ها به تهران مامور شده‌اند و در خصوص واگذاري اجاره‌اي اين املاك سختگيري‌هاي فراواني انجام شده است.

مديرعامل سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران در خصوص تخفيف ارايه شده به يكي از اعضاي شوراي شهر تهران در جريان اجاره يك ملك گفت: يك عضو شوراي اسلامي شهر تهران بر اساس دستورالعمل موجود و مصوبه شوراي شهر تهران ملكي را با ۷۵ درصد تخفيف به صورت اجاره‌اي دريافت كرده است كه تمامي ضوابط و مقررات در اين اجاره رعايت شده است. در حقيقت با اعضا و پرسنل شوراي شهر تهران همانند كاركنان و مديران شهرداري تهران رفتار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون