• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4223 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

كلاهبرداري زن جوان با ربات همدم‌ياب

سرهنگ تورج كاظمي رييس پليس فتا پايتخت اعلام كرد: زن جواني كه با استفاده از ربات همدم‌ياب كلاهبرداري مي‌كرد، شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ كاظمي اظهار داشت: در پي مراجعه شهروندان به پليس و ارايه شكايت مبني بر كلاهبرداري و دسترسي به حساب‌هاي بانكي آنان، در بررسي فني مشخص شد شكات با عضويت در شبكه‌هاي اجتماعي از طريق نصب ربات همدم‌ياب ثبت‌نام كرده و پس از عضويت و درج اطلاعات بانكي خود در سايت ارايه شده جعلي، حساب بانكي آنان تخليه شده است.

وي افزود: فرد مجرم (زن جوان) پس از طراحي سايت جعلي (فيشينگ) در پوشش ربات همدم‌ياب و اخذ مبلغ 500 هزار ريال از افراد متقاضي جهت ثبت‌نام و عضويت در كانال همدم‌ياب نه تنها هزينه واريزي برگشت داده نمي‌شد بلكه با وارد كردن اطلاعات بانكي افراد در درگاه جعلي و شبيه‌سازي شده يكي از درگاه‌هاي بانكي اقدام به خالي كردن حساب افراد مي‌كرد.

وي با بيان اينكه در پي شكايت شهروندان موضوع در دستور كار مهندسان پليس قرار گرفت، گفت: با هماهنگي مرجع قضايي متهمه شناسايي و بازداشت شد. رييس پليس فتا تهران به شهروندان هشدار داد، هنگام درج اطلاعات حساب و كارت‌هاي بانكي خود به آدرس اينترنتي يا url دقت كرده و بهتر است كه آدرس اينترنتي درگاه بانكي را از خود بانك دريافت كنند.به نظر مي‌رسد با توجه به كلاهبرداري‌ها و سوءاستفاده‌هاي مختلف در فضاي مجازي، شهروندان بايد بيش از پيش مواظب باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون