• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4227 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان

تسويه حساب با تماشاگران يووه

آقاي واقعا خاص

عليرضا جوادي

 

 

بازي والنسيا-يانگ بويز به اتمام رسيد و والنسيا بالاخره موفق به كسب پيروزي در ليگ‌ قهرمانان ‌اروپا شد و در رده دوم گروه آخر مسابقات قرار گرفت. زنگ خطر براي مورينيو به صدا در آمده بود، نتايج ضعيف در ليگ ‌برتر اگر در نتايج مسابقات اروپايي تاثير مي‌گذاشت، احتمالا باعث اخراجش مي‌شد. اخراج خيلي هم با مورينيو غريبه نيست به طوري كه تا پيش از شروع فصل كارشناسان از اخراج مجدد او در فصل سوم حضورش در منچستريونايتد سخن مي‌گفتند. اختلافات با وودوارد، نداشتن تركيب مناسب و سندروم تكراري فصل سوم دلايل اخراج احتمالي‌اش بود.

شروع فصل براي منچستريونايتد فاجعه بود، به‌طوري كه در سه‌ بازي اول در ليگ ‌برتر فقط يك برد به دست‌ آوردند تا حركات عجيب مورينيو شروع شود. بعد از باخت مقابل تاتنهام مورينيو در كنفرانس خبري عدد سه را نشان داد و گفت من از مجموع نوزده سرمربي ديگر ليگ ‌برتر بيشتر قهرمان شده‌ام. نتايج سينوسي منچستريونايتد در ليگ ‌برتر ادامه داشت اما در ليگ‌ قهرمانان اروپا همه ‌چيز متفاوت بود و با يك برد و يك تساوي در رتبه دوم گروه قرار گرفتند اما بالاخره همه‌ چيز عوض شد و شياطين سرخ بالاخره توانستند به نتايج خوب در ليگ ‌برتر برسند و فاصله خود را تا منطقه سهميه ليگ ‌قهرمانان به چهار امتياز رساندند. در ليگ ‌قهرمانان اوضاع به آن خوبي نبود و باخت به يوونتوس در الدترافورد باعث شد راه ساده صعود آنها پيچيده و دشوار شود.

بازي برگشت با يوونتوس در آليانز استاديوم فرصت دوباره‌اي براي برگشت بود اما بازي كاملا در اختيار يوونتوس بود اما بي‌دقتي بازيكنان يوونتوس و درخشش داويد دخه‌آ فرصت‌هاي گل متعددي را از يوونتوس گرفت. كوادرادو، خديرا، پيانيچ و ديبالا فرصت‌هاي زيادي را هدر دادند و منچستريونايتد هم كاملا در حمله بي‌اثر بازي مي‌كرد و ضدحمله‌هاي اين كوچك‌ترين خطري روي دروازه يوونتوس ايجاد نمي‌كرد بالاخره يوونتوس روي پاس دقيق بونوچي و ضربه دقيق‌تر رونالدو به گل رسيد و بعد از آن رونالدو در اقدامي عجيب به خوشحالي پرداخت. بعد از اين گل مورينيو دست به تعويض زد و مروان فليني، راشفورد و خوان ‌ماتا را به بازي آورد تا در سبك بازي تيمش تغيير ايجاد كند و با استفاده از توپ‌هاي بلند، ضربات سوم و ضربات ايستگاهي به گل برسد.

اين برنامه در دقيقه هشتاد و شش به نتيجه رسيد و هوشمندي پل‌بوگبا در گرفتن خطا فرصت مناسبي به دست آوردند. اشلي يانگ و ماتا پشت توپ ايستادند و حركت فيك يانگ باعث شد، شزني دروازه‌بان يوونتوس، فريب بخورد و دو گام اشتباه بردارد و ضربه دقيق و فني ماتا به گل تبديل شود، چند دقيقه بعد و اشتباه مجدد بازيكنان يوونتوس در خطايي در موقعيت مناسب براي ارسال در اختيار بازيكنان منچستريونايتد قرار داد و سانتر دقيق روي خط و اشتباه الكس ساندرو و بونوچي باعث شد يوونتوس بازي برده را با باخت عوض كند. بعد از پايان بازي مورينيو اين بار شادي متفاوتي را انجام داد و دستش به نشانه‌ اينكه صدايتان را نمي‌شنوم پشت گوشش قرار داد و لبخندي تمسخرآميز زد. او بعد از بازي گفت احترام زيادي براي هواداران يوونتوس قائل است و اين كار را صرفا در جهت واكنش به هواداراني انجام داده كه به او و خانواده‌اش فحاشي كردند. اين با جنس واكنش‌هاي مورينيو با هر دفعه متفاوت بود اما اين بار او نه ۳ را به نشانه سه ليگ ‌برترش، نه به نشانه سه‌گانه نشان نداد بلكه با خوشحاليش يك معني ديگر هم داشت و به همه كساني كه مي‌گفتند آقاي خاص تمام شده نشان داد فعلا بايد او را تحمل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون