• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4231 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

توافق صادركنندگان و بانك مركزي در مورد پيمان‌سپاري ارزي

اختلاف صادركنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانك مركزي در مورد پيمان‌سپاري ارزي برطرف شد و به گفته عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران قرار است بخشنامه اصلاحي آن در چند روز آينده از طرف بانك مركزي ابلاغ شود.

در نشست صادركنندگان با رييس كل بانك مركزي، «مظفر عليخاني» معاون فني و خدمات بازرگاني اتاق ايران، «حسين سلاح‌ورزي» نايب‌رييس اتاق ايران، «عدنان موسي‌پور» رييس كميسيون توسعه صادرات اتاق ايران، «جمشيد نفر» دبيركل كنفدراسيون صادرات ايران و «رضي ميري» فعال بخش خصوصي در زمينه صادرات و عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران حضور داشتند.

«رضي ميري» در گفت‌وگو با ايرنا، در ارتباط با اين نشست گفت: بانك مركزي درنظر دارد بخشنامه‌اي در زمينه پيمان‌سپاري ارزي صادر كند كه رييس كل بانك مركزي ديروز (دوشنبه) مواد اين بخشنامه را با بخش خصوصي در ميان گذاشت. وي ادامه داد: بانك مركزي در اين زمينه پيشنهادات خود را مطرح كرد و بخش خصوصي در مورد برخي از موارد چانه‌زني كرد و درنهايت به نتيجه‌اي رسيديم كه باتوجه به شرايط موجود، هم مورد تاييد ما و هم مورد تاييد بانك مركزي است.

ميري اضافه كرد: اين بخشنامه قبل از ابلاغ بايد به تاييد شوراي هماهنگي سه قوه برسد و در اين صورت، ظرف سه روز آينده ابلاغ خواهد شد.

عضو هيات نمايندگان اتاق ايران افزود: تاكنون سابقه نداشت كه دولت قبل از صدور بخشنامه با بخش خصوصي گفت‌وگو كند؛ اين اقدام بانك مركزي و همچنين دستيابي به توافق دوجانبه ميان بخش خصوصي و بانك مركزي را به فال نيك مي‌گيريم.

وي در مورد مباحث مطرح شده در اين نشست گفت: بخش خصوصي مانند دولت معتقد است ارز حاصل از صادرات بايد به كشور بازگردد اما دولت انواع برگشت را به رسميت نمي‌شناخت كه در اين زمينه به توافق‌هايي دست يافتيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون